تماس با ما
جراحی بینی طبیعی
31 فروردین, 1399 0

جراحی بینی طبیعی

بینی یک عضو تاثیر گذار و مهم در زیبایی و تناسب چهره است، به همین علت بیشتر افراد آرزوی داشتن یک بینی زیبا و بدون نقص را دارند، جراحی بینی می‌تواند این آرزو را برای اشخاصی که از بینی خود راضی نیستند و به دنبال تغییر شکل آن می‌باشند را برآورده نماید، جراحی بینی به مدل‌ها و انواع مختلفی امکان پذیر است، یکی از بهترین مدل‌های جراحی بینی، جراحی بینی طبیعی می‌باشد . در این مقاله اطلاعاتی در رابطه با جراحی بینی طبیعی در اختیارتان قرار می دهیم.

جراحی بینی طبیعی دکتر محمد مسعود یزدانی

 

اکثر افرادیکه اقدام به جراحی زیبایی بینی می نمایند تمایل ندارند مدل بینی شان عروسکی یا فانتزی باشد و به مدل بینی طبیعی علاقه دارند؛ بدین جهت به دنبال بهترین جراح بینی طبیعی هستند تا نتیجه دلخواه و مطلوبی کسب نمایند.

در جراحی طبیعی بینی نخسین نکته ای که جراح می بایست به آن توجه نماید این است که فرم بینی با دیگر اعضای صورت هماهنگی و تناسب داشته باشد و همچنین عملکرد بینی حفظ شود.

کاندیدهای عمل جراحی بینی طبیعی

عمل بینی طبیعی محدودیتی ندارد و بر روی هر نوع بینی قابل انجام است، زیرا در این نوع بینی ساختار کلی بینی دچار تغییر زیادی نمی‌شود و فقط عیب و نقص‌های ظاهری را از بین می‌برد، اما به طور کلی این نوع بینی برای بینی‌های گوشتی مناسب خواهد بود، زیرا بینی‌های گوشتی اگر به روش‌های فانتزی و نیمه فانتزی جراحی شود، اثرات مطلوبی نخواهد داشت و یا ممکن است بعد از عمل دوباره بینی به حالت اولیه خود برگردد، به همین علت معمولا جراحان و پزشکان به افرادی که بینی گوشتی دارند عمل جراحی بینی طبیعی را پیشنهاد می‌کنند.

سن مناسب برای انجام عمل بینی طبیعی

به طور کلی برای هر گونه انجام عمل جراحی بینی از جمله جراحی بینی طبیعی لازم است که سن بلوغ شخص گذشته باشد زیرا در سنین بلوغ بینی در حال رشد است و انجام عمل جراحی بینی رشد بینی را با اختلال مواجه خواهد کرد، به همین دلیل انجام عمل جراحی بینی در سنین زیر 18 سال معمولا توسط جراحان انجام نمی‌شود، البته در بعضی مواقع در سنین کمتر نیز ( برای دختران سنین حدود 16 سال و برای پسران سنین حدود 17 سال ) ممکن است عمل جراحی انجام شود، به طور کلی بهتر است که تا زمانی که رشد بینی کاملا متوقف نشده است، بینی جراحی نشود.

ویژگی های جراحی بینی طبیعی

در مدل بینی طبیعی حد استاندارد زاویه بین لب و بینی حفظ می گردد.

بینی تیز و فرم دار نیست.

چین های اطراف بینی و سوراخ های بینی حالت طبیعی خود را حفظ می کنند.

انحنا یا قوس روی بینی بسیار کم و نامحسوس است.

در جراحی بینی تلاش جراح بر این است که علاوه بر این که به سیستم تنفسی آسیب وارد نشود و عیب و نقص‌های ظاهری آن از بین برود فرم طبیعی بینی نیز حفظ شود، به گونه‌ای که انجام عمل جراحی بر روی آن قابل تشخیص نباشد.

هزینه جراحی بینی طبیعی

اینگونه جراحی ها در دسته جراحی های زیبایی قرار می گیرند در نتیجه مبلغ مشخص و متداول خود را دارند اما برخی عوامل می توانند بر میزان مبلغ عمل بینی طبیعی تاثیرگذار باشند. این عوامل عبارتند از:

  • وجود انحراف در تیغه بینی
  • وجود پولیپ در بینی (که بنا به درخواست بیمار، همزمان با جراحی زیبایی رفع می شود)
  • نوع بینی ( استخوانی یا گوشتی)

برای اینکه بتوانید مبلغ دقیق و هزینه ای که قرار است برای جـراحی بینی طبیعی خود پرداخت کنید را بدانید بهتر است ابتدا از افرادی که به جراح مورد نظر مراجعه کرده اند پرس و جو کنید تا حدود قیمت برای شما مشخص شود.

اما بهترین راه برای بدست آوردن مبلغ نهایی عمل بینی طبیعی این است که ابتدا به مطب جراح مراجعه کنید تا یک جلسه مشاوره برای شما انجام شود. در این جلسه مشاوره سوالاتی مانند وجود بیماریخحاص، حساسیت به برخی داروها و مواردی از این دست از شما پرسیده می شود سپس جراح بینی شما را از جهات مختلف معاینه خواهد کرد.

نهایتاً با مشخص شدن 1- نوع بینی 2- ایراداتی که باید رفع شوند و 3- سایر گزینه ها، جراح می تواند مبلغ نهایی را به شما اعلام کند.

تفاوت جراحی بینی طبیعی با فانتزی

در جراحی های بینی طبیعی پزشک سعی دارد صرفا نقایص را برطرف کند. و سایز بینی را به طور کلی دست نمی زند. بنابراین در جراحی بینی طبیعی تغییراتی که روی صورت انجام می شود زیاد نیست و تناسب را بین بینی و ساختار صورت حفظ می کند.

اما در جراحی بینی فانتزی که به آن حالت جراحی عروسکی نیز گفته می شود، بینی بیمار فرمی سربالا و کوچک به خود می گیرد که البته باید توجه داشته باشید این نوع جراحی حتما باید توسط جراح حاذق و مجرب انجام شود. به دلیل ریسکی که این نوع جراحی دارد اگر بینی بدفرم شود، امکان اصلاح و ترمیم آن بسیار کمتر است. نکته مهم دیگری که لازم است به ان توجه شود، کوچک شدن سایز و سوراخ های بینی در جراحی فانتزی بینی است. که ممکن است فرد دچار اختلالات تنفسی شود. بنابراین پزشک متخصص و متبحر بسیار در این زمینه تاثیرگذار است.

نحوه انجام جراحی بینی طبیعی

لازم به ذکر است که در عمل بینی طبيعی بر روی بافت بینی تغییرات زیادی اعمال نمی گردد و عمده تغییرات بر روی نوک بینی و پشت بینی صورت می گیرد.

بهترین جراح بینی در عمل زیبایی بینی با توجه به تجربه و مهارت خود از یکی از شیوه های جراحی بینی بسته یا جراحی بینی باز به منظور اعمال تغییرات استفاده می نماید.

در عمل بینی به روش بسته بر روی کلوملا هیچ برشی زده نمیشود و همه برش ها در داخل بینی ایجاد میشود.

جراح در عمل بینی به روش باز بر روی کلوملا یک برش کوچک ایجاد میکند و تغییرات مورد نیاز را بعد از بلند کردن پوست بینی اعمال می کند.

 

جراحی بینی طبیعی

برطرف کردن انحراف سپتوم در بینی طبیعی

در جراحی بینی طبیعی لازم است تا حد امکان سپتوم بینی حفظ شود. بنابراین فقط برآمدگی ناشی از سپتوم برطرف می شود. یا در صورت لزوم برای فرم دهی طبیعی ساختار بینی، از گرافت استفاده می کند.

عوارض عمل بینی

باید گفت برای انجام عمل زیبایی بینی در صورتیکه نزد یک جراح بینی خوب مراجعه نمایید و مراقبتهای قبل و بعد از آن را رعایت کنید دچار هیچ عارضه ای نمی شوید.

البته کبودی، ورم، آبریزش و گرفتگی بینی بعد از جراحی بینی امری طبیعی است که به تدریج برطرف خواهد شد و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

مراقبت‌های بعد از انجام عمل جراحی بینی طبیعی

بعد از انجام عمل بینی لازم است که یک دوره‌ای از بینی مراقبت انجام شود، تا بینی زودتر بهبود یابد، از جمله مراقبت‌هایی که لازم است بعد از انجام عمل بینی انجام بگیرد، می‌توان به مواردی مثل برداشتن گچ بعد از حدود یک هفته، خودداری از خوابیدن به پهلو، اجتناب از استحمام تا یک هفته و … اشاره کرد.

مدت زمان ریکاوری بعد از جراحی بینی

برخی بینی ها بعد از جراحی مستعد تشکیل بافت اسکار می شوند که در این صورت باید مراقبت های پزشک را جدی بگیرید. تا زودتر بهبود یابد. بدین ترتیب احتمال اثرگذاری منفی به شدت کاهش می یابد. در این دوره برای فرد در رژیم غذایی، مصرف داروها و مکمل های گیاهی، محدودیت هایی در نظر گرفته می شود.

نکات مهم در مورد جراحی بینی طبیعی

اشخاصی که دچار نارسایی قلبی-عروقی هستند باید با پزشک خود مشورت کنند و اجازه جراحی را از پزشک بگیرند. به طور کلی نمی توان گفت این افراد منع جراحی و بی هوشی دارند .

اشخاصی که اختلالات تنفسی دارند مانند آلرژی یا پولیپ لازم است همراه با جراحی زیبایی این مشکلات را نیز برطرف کنند. در حقیقت یکی از اهداف جراحی پلاستیک بینی ، حل کردن مشکلات تنفسی و داخلی بینی می باشد.

رینوپلاستی صرفا جنبه زیبایی ندارد. بلکه جراحی باید به گونه ای باشد که نقایص را برطرف کند. و پولیپ و سینوس نیزاز جمله مواردی است که باید برطرف شوند.

روش های جراحی بینی طبیعی 

عمل بینی به دو روش باز و بسته انجام می شود. که در ادامه به بررسی آن می پردازیم.

عمل بینی به روش بسته

در جراحی بینی به روش بسته تیغه بینی کاملا برش نمی خورد. به همین جهت اکثر برش ها در قسمت داخلی بینی می خورد. در این روش جراح دید کامل به ساختار بینی ندارد. در نتیجه ممکن است در نتیجه جراحی تاثیر بدی بگذارد. به طور کلی اعمال تغییرات در روش جراحی بسته بسیار کمتر از روش جراحی باز است. به طوری که جراحی ترمیمی با استفاده از نوع بسته امکان پذیر نیست.

 

جراحی بینی طبیعی

عمل بینی به روش باز

این روش جراحی برای اینکه تغییرات گسترده ای در فرم ظاهری بینی ایجاد شود انجام می شود. در روش جراحی باز برش روی تیغه بینی انجام می شود و پزشک کاملا به ساختار بینی دسترسی دارد. اشراف کامل پزشک به بینی، ایجاد تغییرات وسیع روی بینی از جمله مزایای روش جراحی باز به شمار می رود.

در پایان باید خاطرنشان کرد که نوع جراحی بینی به تشخیص پزشک معالج انجام می شود. دکتر مسعود یزدانی متخصص جراحی فک و صورت و جراح پلاستیک بینی از پزشکان ماهر و کاردرست تهران هستند. که پیشنهاد می کنیم قبل از جراحی از مشاوره های ایشان بهره مند شوید.

ویژگی های بهترین جراح بینی طبیعی

همانطور که در این مقاله بیان کردیم، پزشک جراح تاثیر بسیار شگرفی روی نتیجه جراحی بینی دارد. بنابراین در انتخاب پزشک حتما موارد زیر را در نظر بگیرید.

اولویت برای پزشک سلامت شما باشد. به این مسئله در جلسات مشاوره باید پی ببرید.

چنانچه تشخیص دهد بینی نیاز به جراحی ندارد یا فرد برای جراحی آماده نیست این مسئله را به بیمار و خانواده وی اطلاع رسانی کند.

آزمایشات ضروری و مهم را برای قبل از جراحی تجویز کند و از هزینه های اضافه و مواردی که لزومی به انجام ان ها نیست پرهیز کند.

اطلاعات کافی و لازم را در خصوص جراحی و نتیجه جراحی در اختیار بیمار قرار دهد. تا بیمار بتواند از روی آگاهی و شناخت کامل تصمیم به این کار بگیرد.

دکتر مسعود یزدانی از بهترین و سرشناس ترین جراحان متخصص فک و صورت و راحی پلاستیک در ایران هستند که توصیه می کنیم قبل از هر تصمیمی با ایشان جلسه ای مشاوره داشته باشید. جلسات مشاوره باعث می شود تشخیص دهید که انجام عمل جراحی به صلاحدید شما هست یا خیر؟

و طی این جلسه تمامی انتظارات شما به عنوان بیمار به گوش جراح خواهد رسید و ابعاد آن مورد بررسی قرار می گیرد. و اگر امکان برآورده شدن انتظارت شما وجود نداشته باشد، دکتر یزدانی به اطلاعتان خواهند رساند.

البته فراموش نکنید که جراحی بینی را نمی توان به طور صددرصدی و کامل پیش بینی کرد. گاها شرایط در روند جراحی به گونه ای تغییر می کند آن طور که انتظار می رود نتیجه بخش نباشد.

 

دکتر مسعود یزدانی

متخصص جراحی فک و صورت و جراح پلاستیک بینی

نظر بدهید

برچسب‌ها

اقدامات قبل و بعد از جراحی بینی بهترین جراح بینی بهترین جراح بینی استخوانی در تهران بهترین جراح بینی در تهران بهترین جراح بینی در قم بهترین جراح بینی در کرج بهترین جراح بینی فانتزی بهترین جراح بینی فانتزی در تهران بهترین جراح بینی گوشتی در تهران بهترین جراح بینی گوشتی در کرج بهترین جراح فک و صورت در تهران بهترین جراحی بینی در تهران بهتی جراح بینی گوشتی در تهران بهرین جراح بینی در تهران تفاوت جراحی بینی به روش باز و بسته جراح بینی جراح بینی استخوانی جراح بینی در تهران جراح بینی گوشتی جراحی انحراف بینی جراحی بینی جراحی بینی استخوانی جراحی بینی باز جراحی بینی به روش بسته جراحی بینی در بارداری جراحی بینی در تهران جراحی بینی فانتزی جراحی بینی گوشتی جراحی فک جراحی پلاستیک دکتر مسعود یزدانی رینوپلاستی عمل بینی عمل جراحی بینی مراقبت های پس از عمل بینی نتیجه عمل بینی هزینه جراحی بینی هزینه جراحی بینی استخوانی هزینه جراحی بینی در تهران هزینه جراحی بینی در قم هزینه جراحی بینی گوشتی هزینه جراحی رینوپلاستی در کرج هزینه سپتوپلاستی در کرج هزینه عمل زیبایی بینی ورزش بعد از جراحی بینی
Call Now Buttonتماس با دکتر یزدانی

جراحی بینی در تهران

جراح بینی در تهران بهترین جراح بینی جراح بینی جراحی بینی