تماس با ما
جراحی زیبایی بینی در ایران
14 مهر, 1400 0

جراحی زیبایی بینی در ایران

همه افراد به زیبایی خود اهمیت زیادی می دهند. در این بین افرادی هستند که از ساختار ظاهری چهره خود راضی نیستند و برای تغییرات دست به عمل های جراحی می زنند. یکی از این عمل های جراحی، جراحی زیبایی بینی است. در ادامه مطلب به جراحی زیبایی بینی در ایران خواهیم پرداخت.

 

جراحی زیبایی بینی در ایران

جراحی زیبایی بینی

یکی از شایع ترین عمل های جراحی در ایران، جراحی زیبایی بینی است.

جراحی زیبایی بینی در ایران، توسط جراحان خبره و ماهر انجام می شود و با تغییراتی که در غضروف و استخوان بینی فرد انجام می دهند، باعث می شود بینی به استاندارد های زیبایی نزدیک شده و با دیگر اجزای صورت متناسب باشد.

جراحی زیبایی بینی در ایران توسط متخصصان زیبایی صورت می پذیرد.

دلایل انجام جراحی زیبایی بینی

کسانی که جراحی زیبایی بینی انجام می دهند، اکثرا از ساختار ظاهری بینی خود راضی نیستند.

این افراد برای اینکه از سایز بینی خود کم کنند و یا فرم دهی و زیباسازی را بر روی بینی خود انجام دهند، این عمل جراحی زیبایی را انجام می دهند.

عوامل دیگری هم هستند که باعث می شود فرد دست به جراحی زیبایی بینی بزنند که عبارتند از :

آسیب های فیزیکی

شکستگی های استخوانی و غضروفی

درمان مشکلات تنفسی

حل معضلات مادرزادی

اختیارات جراح زیبایی بینی

بهترین سن برای جراحی بینی

امروزه جراحی بینی در گروه سنی نوجوانان بسیار رایج است چون نوجوانان در سنین بلوغ به ظاهر خود بیش از گذشته اهمیت می دهند. اما آیا در این سن می توان بینی را جراحی کرد؟ بیم رشد بینی نمی رود؟

هم بیمار و هم پزشک به نتیجه جراحی بسیار اهمیت می دهند. پزشک جراح باید شرایط را برای جراحی بیمار در نظر بگیرد و مطمئن شود که آیا جراحی بینی می تواند برای این فرد در این سن مناسب باشد؟ همچنین از لحاظ روانشناسی نیز باید مطمئن شوند که تصمیم به جراحی تصمیم خود فرد است و در نتیجه فشار روحی و روانی تصمیم به این کار نگرفته است. چون در آن صورت هرگز رضایتی از جراحی نخواهد داشت. دکتر مسعود یزدانی معتقد است دختران تا 15 سالگی و پسران در 17 سالگی می توانند جراحی بینی انجام دهند البته باید از قبل معاینه شوند و پزشک از سفت شدن استخوان بینی آن ها و تکامل رشد آن مطمئن شود.

البته ناگفته نماند که نوجوانان چه پسر و چه دختر زیر سن قانونی 18 سال نمی توانند بدون رضایت ولی عمل جراحی بینی انجام دهند و بری جراحی به اذن ولی نیاز دارند.

در طول جراحی زیبایی بینی که توسط جراح رینو پلاستی صورت می گیرد، جراح می تواند تغییراتی را انجام دهند که این تغییرات عبارتند از:

تغییر در زاویه ی بینی

تغییر در سایز بینی

اصلاح و صاف کردن ظاهر پل مانند بینی

تغییرات ظاهری نوک بینی

صاف کردن انحراف بینی

نکات مهم برای جراحی بینی

کسانی که هدف آنها از جراحی بینی فقط زیبایی است باید تا رشد کامل بینی صبر کنند.

معمولا سنین رشد کامل بینی از 15 سال تا 18 سال است.

ولی اگر شما جراحی زیبایی بینی در ایران را برای رفع مشکلات و به منظور سلامتی خود انجام می دهید، می توانید این کار را در سنین پایین تر هم انجام دهید.

 

 

عوارض ناشی از جراحی بینی

عفونت

خونریزی

حساسیت

هزینه جراحی زیبایی بینی در ایران

 

جراحی زیبایی بینی در ایران

هزینه ی این جراحی به عوامل مختلفی بستگی دارد از جمله:

پزشک متخصص

مکان انجام عمل زیبایی

نوع عمل جراحی

روش های جراحی بینی

جراحی بینی به دو روش باز و بسته انجام می شود.

هر دو روش با بیهوشی همراه هستند ولی در جراحی به روش بسته عوارض کمتری را شاهد هستیم.

چگونگی انتخاب پزشک جراح متخصص برای جراحی بینی

جراحی بینی از جمله جراحی های تهاجمی است که ممکن است برای بیمار استرس هایی را به همراه داشته باشد. به همین جهت لازم است پزشکی را انتخاب کنید که از تخصص و تجربه او مطمئن باشید. نتیجه جراحی یکی از مهم ترین مواردی است که انسان را دچار سردرگمی می کند. دیدن شکل ظاهری بینی سایر بیماران می تواند به انتخاب پزشک موردنظر ما کمک شایانی بکند. به طور کلی راه های شناخت یک پزشک ماهر و متخصص به شرح زیر است:

برگزاری جلسات مشاوره و شرکت در آن

رزومه پزشک و دیدن گالری بینی بیماران قبلی وی

پرس و جو از بیماران قبلی و اطلاع از میزان رضایت آن ها

موقعیت مکانی کلینیک

تعداد مراجعه کنندگان و بیماران

میزان رضایت ‌مندی مراجعه ‌کنندگان قبلی

و …

دکتر مسعود یزدانی متخصص جراحی فک و صورت و جراح پلاستیکی از جمله پزشکان ماهر و متخصص در زمینه جراحی رینوپلاستی هستند که در کشور ما شناخته شده هستند. ایشان به انجام جراحی های سخت معروف هستند. در صورتی که دارای بینی ‌های غضروفی هستید خیلی راحت می ‌توانید بینی خود را به دست ماهرترین جراح کشور دکتر مسعود یزدانی بسپارید.

تکنیک های عمل بینی

تکنیک های عمل بینی به روش های مختلفی که پزشکان جراح بینی برای اصلاح فرم و عملکرد بینی از آنها استفاده می کنند، گفته می شود. دو تکنیک اصلی برای جراحی بینی وجود دارد:

جراحی بینی به شیوه باز یا کلاسیک (Open Rhinoplasty)

در این جراحی پزشک دسترسی کامل به ساختار بینی دارد، زیرا با برش هایی که در ناحیه بیرونی و میانی بینی می زند، پوست به طور کامل از روی استخوان بینی جدا می شود. این روش مناسب برای تغییرات عمده و پیچیده در ساختار بینی است، اما ممکن است باعث افزایش زمان بازسازی و خط خوردگی در قسمت پایین بینی شود.

جراحی بینی به شیوه بسته یا اندوسکوپی (Closed Rhinoplasty)

در این تکنیک پزشک برش هایی را در داخل سوراخ های بینی ایجاد می کند. یعنی بریدگی خارجی وجود ندارد. این روش مناسب برای تغییرات کم و ساده در ساختار بینی است، زیرا پزشک دسترسی محدودتر به غضروف و استخوان دارد. اما مزایای این روش کاهش زمان بازسازی و عدم وجود خط خوردگی در قسمت پایین بینی است.

 

 

 

مراقبت های قبل از جراحی بینی

جراحی بینی یک عمل زیبایی و ترمیمی است که برای اصلاح شکل و عملکرد بینی انجام می شود. این عمل معمولاً با بی هوشی کلی همراه است و ممکن است باعث درد، ورم، کبودی و خونریزی در ناحیه بینی و صورت شود. برای داشتن یک عمل موفق و یک بازسازی سریع، لازم است که قبل از جراحی بینی به چند نکته توجه کنید. برخی از این نکات عبارتند از:

  • دو هفته قبل از جراحی، از مصرف داروهای رقیق کننده خون، مانند آسپرین، اجتناب کنید. این داروها ممکن است باعث افزایش خونریزی در طول و پس از عمل شوند.
  • دو هفته قبل از جراحی، از سیگار و دخانیات دوری کنید. سیگار و دخانیات موجب تنگ شدن رگ های خونی و کاهش گردش خون در ناحیه عمل می شوند. این مسئله ممکن است باعث کاهش تأثیر داروهای بیهوشی و زمان بازسازی طولانی تر شود.
  • هشت ساعت قبل از جراحی، از خوردن و آشامیدن هر چیزی پرهیز کنید. این کار به جلوگیری از تهوع و استفراغ در طول و پس از عمل کمک می کند.
  • روز قبل از جراحی، به مقدار کافی آب بنوشید تا بدن شما مرطوب بماند.
  • شب قبل از جراحی، دوش بگیرید و صورت خود را به خوبی تمیز کنید. از هر گونه آرایش، لوسیون یا کرم روی صورت خود خودداری کنید.
  • روز عمل، همراه با خود داشته باشید. شما نمی توانید پس از جراحی رانندگی کنید چرا که هنوز تأثیر داروهای بیهوشی روی شما باقی است. همچنین همراه شما می تواند به شما در انجام کارهای اداری و تهیه دارو و نسخه کمک کند.
  • روز عمل، آزمایش ها و مدارک پزشکی خود را به همراه داشته باشید. این مدارک شامل عکس های قبل از عمل، نتایج آزمایش های خون و ادرار، گزارش های پزشکی و سابقه بیماری های شما هستند.

 

 

دکتر مسعود یزدانی

متخصص جراحی فک و صورت و جراح پلاستیک بینی

نظر بدهید

برچسب‌ها

اقدامات قبل و بعد از جراحی بینی بهترین جراح بینی بهترین جراح بینی استخوانی در تهران بهترین جراح بینی در تهران بهترین جراح بینی در قم بهترین جراح بینی در کرج بهترین جراح بینی فانتزی بهترین جراح بینی فانتزی در تهران بهترین جراح بینی گوشتی در تهران بهترین جراح بینی گوشتی در کرج بهترین جراح فک و صورت در تهران بهترین جراحی بینی در تهران بهتی جراح بینی گوشتی در تهران بهرین جراح بینی در تهران تفاوت جراحی بینی به روش باز و بسته جراح بینی جراح بینی استخوانی جراح بینی در تهران جراح بینی گوشتی جراحی انحراف بینی جراحی بینی جراحی بینی استخوانی جراحی بینی باز جراحی بینی به روش بسته جراحی بینی در بارداری جراحی بینی در تهران جراحی بینی فانتزی جراحی بینی گوشتی جراحی فک جراحی پلاستیک دکتر مسعود یزدانی رینوپلاستی عمل بینی عمل جراحی بینی مراقبت های پس از عمل بینی نتیجه عمل بینی هزینه جراحی بینی هزینه جراحی بینی استخوانی هزینه جراحی بینی در تهران هزینه جراحی بینی در قم هزینه جراحی بینی گوشتی هزینه جراحی رینوپلاستی در کرج هزینه سپتوپلاستی در کرج هزینه عمل زیبایی بینی ورزش بعد از جراحی بینی
Call Now Buttonتماس با دکتر یزدانی

جراحی بینی در تهران

جراح بینی در تهران بهترین جراح بینی جراح بینی جراحی بینی