تماس با ما
عمل زیبایی بینی
18 آذر, 1398 0

عمل زیبایی بینی

عمل زیبایی بینی رایج‌ترین شیوه جراحی‌ پلاستیک و زیبایی در بین زنان و مردان ایرانی ست که اگر چه با هدف زیبایی و داشتن ظاهری متناسب میان مردم باب شده، اما در صورتی که این جراحی با همراهی و مشاوره متخصص زیبایی صورت با تجربه انجام گردد نتایج بسیار مثبت تری حاصل خواهد شد.
چنانچه قصد جراحی بینی و ایجاد تغییری اساسی در ظاهر دارید بهتر است پیش از هر اقدامی توصیه های زیر را جدی گرفته و پیگیری نمایید.

 

انواع شکل و فرم بینی

بینی انسان نیز مانند سایر اعضای بدن به طور خاص و منحصر به فردی خلق شده است. در واقع می توان گفت یکی از دلایل تمایز انسان ها تنوع و تفاوت در شکل و نوع بینی آن هاست. انواع شکل و فرم بینی را در این قسمت بیان می کنیم. با ما همراه باشید.

بینی گوشتی

بینی گوشتی یکی از رایج ترین مدل های بینی در دنیاست. این نوع بینی پوستی ضخیم و غضروفی ضعیف دارند. به همین دلیل می گیند جراحی بینی گوشتی بسیار سخت است و مشکلاتی را بعد از عمل در پی خواهد داشت. به همین جهت پیشنهاد می کنیم برای جراحی بینی گوشتی حتما یک پزشک خوب و باتجربه را در نظر بگیرید. پیشنهاد ما به شما دکتر مسعود یزدانی متخصص فک و صورت و جراحی زیبایی بینی است.

بینی قوز دار

بسیاری از افراد در اثر ضربه ها و آسیب هایی که در طول دوران زندگی خود می بینند بینی شان قوز دار می شود. این افراد دارای اختلال تنفسی نیز هستند. به همین جهت جراحی این نوع بینی ها هم درمانی است و هم جنبه زیبایی دارد.

بینی استخوانی

بینی استخوانی از بهترین نوع بینی برای جراحی زیبایی است. در این مدل بینی معمولا ساختار بینی به‌ گونه ‌ای است که پوست روی آن بسیار نازک و بدون بافت است. غضروف آن مناسب است و مشکلات جراحی بینی گوشتی در این نوع جراحی وجود ندارد.

چه کسانی نباید جراحی بینی کنند؟

جراحی پلاستیک و زیبایی بینی در افراد مسن، اطفال و کسانی که بیماری‌های شدید از جمله سرطان، بیماری‌های خونی، عیوب انعقادی و امراض ناتوان‌کننده مزمن، عفونت‌های حاد، بیماری‌های روانی و قلبی شدید دارند، نبایستی انجام شود.

 سن مناسب برای جراحی زیبایی بینی چه سنی ست؟

برای به دست آوردن نتایج بهتر و ماندگارتر پس از عمل بینی، محدودیت سنی مشخصی وجود داشته و توصیه می کنیم قبل از سن تعیین شده این عمل انجام نگردد زیرا ممکن است مشکلاتی برای فرد به همراه داشته باشد. در همین راستا، سن جراحی زیبایی بینی در دختران پس از 15 یا 16 سالگی و در پسران پس از 18 سالگی ست به شرطی که رشد جسمی در فرد به شکلی کامل تا این سنین انجام شده باشد.

بیشتر چه افرادی به عمل بینی نیاز دارند؟

با توجه به تحقیقات انجام شده تقریبا 27 درصد به جراحی بینی نیاز خواهند داشت که این موضوع به خود شخص بستگی داشته و مواردی مثل کجی ‌بینی، بزرگی یا قوز بینی، انحراف بینی، یا زائده‌ای در بینی از مواردی ست که فرد را برای جراحی بینی ترغیب می کند.

عمل بینی به چند شیوه انجام می شود؟

جراحی بینی توسط دو روش مهم انجام می شود:

  • روش بسته: در این روش هیچگونه برش جراحی از خارج بینیوجود ندارد و کلیه بر‌ش‌های جراحی از داخل بینی انجام می شود در نتیجه جای هیچ بخیه‌ای در ظاهر بینی نبوده و البته این نوع جراحی تبحر خاص خود را هم می طلبد.
  • روش باز: در این روش، برش از روی پوست جلو بینی ایجاد خواهد شد سپس پوست بینی از سطح استخوان‌ها و غضروف‌های بینی جدا شده تا جراح بتواند تغییرات لازم را روی آن اِعمال کند. همچنین در صورت لزوم قوز بینی اصلاح شده و قسمت استخوانی بالای بینی باریک و کوچکتر می شود، پس از آن نیز غضروف‌های نوک بینی نیز در صورت لزوم اصلاح می گردند.
  • آلارپلاستی: این روش جراحی یکی از جدیدترین روش های درمانی است. و برای افرادی کاربرد دارد که علاقمند به اعمال تغییرات در سوراخ های بینی هستند. در این روش جراحی پزشک می تواند غضروف های نوک بینی را محدود کند و پایه آلار را کوتاه یا بلند کند. همین تغییرات موجب باریک به ‌نظر رسیدن بینی خواهد شد. آلار پلاستی یکی از روش‌های جراحی بینی محسوب می‌شود.

 

هر یک از این دو روش ذکر شده، مزایا و گاهی معایب محدود خود را داشته و در انتخاب هر یک از آن‌ها سلیقه و مهارت جراح و معیارهای متعددی تعیین کننده هستند.

 

عمل زیبایی بینی

مزایای جراحی بینی بسته:

  • تورم کمتر پس از جراحی
  • زمان عمل کوتاهتر
  • عدم وجود برش پوستی‌ در ناحیه کلوملا

 مزیای‌ جراحی بینی باز:

  • توانایی بیشتر برای انجام عمل در بینی‌‌های مشکل دار
  • دید مناسبتر جراح
  • سهولت در گذاشتن گرافت‌های غضروفی و استخوانی یا پروتز‌ها

مزایای آلارپلاستی:

حذف برآمدگی آلار و یا برآمدگی های گوشتی که به گونه متصل هستند

اصلاح شکل بیرونی بینی

 باریک تر نشان دادن بینی و کوتاه تر کردن پایه آلار

آیا نتیجه جراحی بینی از ابتدا مشخص است؟

لازم به ذکر است، قبل از عمل جراحی بینی نمی‌توان به‌طور دقیق اعلام نمود که بینی بعد از جراحی به چه شکل در می آید زیرا عوامل زیادی در این موضوع نقش دارند که از ‌جمله  می توان به کیفیت پوست بینی بعنوان یکی از فاکتور‌های اصلی تعیین‌کننده نتیجه نهایی عمل بینی اشاره کرد. همچنین غیر از پوست، تبحر و تجربه جراح هم می‌تواند در این زمینه بسیار موثر و تعیین کننده باشد.

دفعات انجام جراحی بینی آیا محدودیت دارد؟

پاسخ «خیر» است اما مطمئنا هر چه بینی دفعات زیادتری زیر جراحی قرار گیرد احتمال عارضه زیادتر خواهد شد. اما این موضوع بدان معنا نیست که افراد  در صورت وجود مشکل و اختلالات شدید عمل‌های بعدی را انجام نداده و به همان شکل سر کنند، زیرا اگر جراحی بینی با دقت و تکنیک مناسبی انجام گردد می‌تواند نتایج ضعیف قبلی را به درستی اصلاح و ترمیم کرد.

مراقبت ها قبل از جراحی بینی

  • هدف هر عمل زیبایی بهبود بخشیدن به وضع ظاهری و نه رسیدن به زیبایی کامل و مطلق است
  • مصرف آسپرین و داروهای مشابه آن مانند پروفن دست‌کم دو هفته پیش از عمل بایستی قطع گردد زیرا احتمال خونریزی را افزایش می دهد.
  • در صورت سرماخوردگی ویروسی عمل جراحی به مدت چند هفته به تعویق خواهد افتاد
  • چنانچه داروی گیاهی مصرف می کنید با پزشک خود مشورت نمایید.
  • دو هفته قبل و بعد از عمل جراحی نباید سیگار بکشید
  • حدوداً از 8 ساعت قبل از عمل نباید چیزی بخورید و ناشتا باشید.

مراقبت های پس از عمل جراحی زیبایی بینی

  • در 24 ساعت اول پس از عمل بینی برای کاهش تورم دور چشم از کمپرس سرد اطراف بینی و زیر چشم ها استفاده کنید.
  • مسافرت بعد از 5 تا 7 روز بعد مشکلی ندارد.
  • از قرار گرفتن در معرض آفتاب در هفته نخست خودداری کنید.
  • روزانه در چند نوبت با محلول سرم نمکی، داخل بینی را شست‌وشو داده و آنرا برای چند هفته ادامه دهید.
  • چنانچه دچار عطسه شُدید عطسه با دهان باز انجام شده و از حرکات شدید صورت هنگام خنده یا گریه پرهیز کنید.
  • از فعالیت‌های بدنی شدید و ورزش‌های سنگین در هفته نخست اجتناب کنید.
  • استفاده از لنزهای تماسی چشم و مواد آرایشی روز بعد از عمل بلامانع می باشد
  • از تخلیه ترشحات بینی با فشار تا دو هفته بعد خودداری کنید.
  • زمان خواب نیم‌تنه بالاتر از پاها قرار گرفته تا تورم کمتری در صورت ایجاد گردد.
  • هرگونه ضربه به بینی پس از عمل زیبایی بینی به شدت پرهیز کنید.
  • هنگام خواب طاق باز بخوابید.
  • غذاهایی سفت و خشک نخورید.
  • شستن صورت یا حمام کردن به شرطی که پانسمان روی بینی خیس نشود ایرادی ندارد.

آیا انحراف بجا مانده از جراحی قبل، رفع شدنی ست؟

پس از عمل زیبایی بینی می توان انتظار برخی عوارض  در بینی را داشت که کاملاً طبیعی و قابل حدس هستند، یکی از این عوارض می تواند انحراف نوک بینی به یکی از طرفین باشد. در چنین شرایطی ممکن است بیمار و متقاضی جراحی بینی، دچار استرس شده و تصور کند چنین شرایطی برای همیشه با خواهد بود.

در این شرایط ابتدا جراح اقدام به معاینه از بینی خواهد کرد و سپس با بررسی شرایط توصیه می کند بیمار تا زمانی که کبودی ها و تورم بینی و صورت کاهش یابد صبر کرده بعد اقدام به بررسی دقیقتر نمایند. در چنین شرایطی معمولاً پس از فروکش کردن تورم ها، انحراف بینی از بین خواهد رفت و جای هیچ نگرانی نیست اما اگر این انحراف در تیغه بینی، نوک بینی، یا بر اثر ضربه و فشار به بینی و یا اشتباه جراح ایجاد و پس از مدتی بهبود نیابد، باز هم جای نگرانی نیست و می توان آنرا اصلاح نمود.

در چنین شرایطی، جراح بینی پس از گذشت مدت زمانی پس از عمل زیبایی بینی اقدام به جراحی سپتوپلاستی (جراحی اصلاحی) برای رفع عیوب ایجاد شده خواهد کرد که این جراحی بخوبی تمامی ایرادات را رفع و زیبایی مدنظر را ایجاد می کند.

چه زمانی به جراحی بینی نیاز پیدا می کنیم؟

معمولا افراد زمانی به جراحی بینی روی می اورند که از ظاهر آن رضایت نداشته باشند. اما گاها پیش می آید که فرد خود راضی نیست به ظاهر بینی خود . ولی از لحاظ زیبایی شناختی مشکلی در بینی اش وجود ندارد.  برای اینکه درک بهتری از ظاهر بینی خود داشته باشید، باید به پزشک متخصص مراجعه کنید. دکتر مسعود یزدانی از بهترین پزشکان شهر هستند که برای دریافت مشاوره می توانید با ایشان ارتباط بگیرید.

 

 

دکتر  مسعود یزدانی

متخصص جراحی فک و صورت و جراح پلاستیک بینی

نظر بدهید

برچسب‌ها

اقدامات قبل و بعد از جراحی بینی بهترین جراح بینی بهترین جراح بینی استخوانی در تهران بهترین جراح بینی در تهران بهترین جراح بینی در قم بهترین جراح بینی در کرج بهترین جراح بینی فانتزی بهترین جراح بینی فانتزی در تهران بهترین جراح بینی گوشتی در تهران بهترین جراح بینی گوشتی در کرج بهترین جراح فک و صورت در تهران بهترین جراحی بینی در تهران بهتی جراح بینی گوشتی در تهران بهرین جراح بینی در تهران تفاوت جراحی بینی به روش باز و بسته جراح بینی جراح بینی استخوانی جراح بینی در تهران جراح بینی گوشتی جراحی انحراف بینی جراحی بینی جراحی بینی استخوانی جراحی بینی باز جراحی بینی به روش بسته جراحی بینی در بارداری جراحی بینی در تهران جراحی بینی فانتزی جراحی بینی گوشتی جراحی فک جراحی پلاستیک دکتر مسعود یزدانی رینوپلاستی عمل بینی عمل جراحی بینی مراقبت های پس از عمل بینی نتیجه عمل بینی هزینه جراحی بینی هزینه جراحی بینی استخوانی هزینه جراحی بینی در تهران هزینه جراحی بینی در قم هزینه جراحی بینی گوشتی هزینه جراحی رینوپلاستی در کرج هزینه سپتوپلاستی در کرج هزینه عمل زیبایی بینی ورزش بعد از جراحی بینی
Call Now Buttonتماس با دکتر یزدانی

جراحی بینی در تهران

جراح بینی در تهران بهترین جراح بینی جراح بینی جراحی بینی