تماس با ما
جراحی بینی استخوانی
24 آذر, 1398 0

جراحی بینی استخوانی

جراحی بینی استخوانی بعنوان یک جراحی مهم در مقایسه با سایر عمل های زیبایی بینی و عمل بینی گوشتی، کمی راحتتر است اما سختی های خاص خود را دارد.بینی استخوانی دارای برآمدگی یا اصطلاحاً قوز در بالاست. چنین افرادی در واقع دارای بینی استخوانی هستند. در واقع هر چی مشکلات پوستی بینی کمتر باشد می توان گفت بینی استخوانی است. در بینی استخوانی پوست انعطاف پذیری بیشتری دارد.

جراحی بینی استخوانی دکتر محمد مسعود یزدانی

مشخصات بینی استخوانی

متخصصان پرتجربه می توانند حتی با یک نگاه نوع بینی، ضخامت پوست و سایر مشکلات بینی را به راحتی تشخیص داده و در جهت رفع آن اقدام کنند. اما به هر حال همیشه هم تمامی مشخصات و ایرادات بینی از ظاهر آن مشخص نیست و نیاز به انجام معاینات دقیق تر می باشد.

لازم به ذکر است یک بینی استخوانی دارای مشخصات زیر است:

  • معمولاً دارای انحراف به یک سمت است
  • بالای بینی یک برآمدگی و قوز مشاهده می شود. البته باید توجه کرد که در بعضی از مواقع تیغه میانیه قوز ندارد اما جز بینی استخوانی محسوب می شود.
  • نوک بینی به سمت پایین افتادگی دارد
  • دارای غضروف و استخوانی محکم است
  • پوست نوک بینی استخوانی نازکتر از بینی گوشتی می باشد.

جراحی بینی استخوانی

جراحی بینی استخوانی اکثرا برای رفع نواقص و برداشتن قوز انجام می شود. در این روش جراحی با ایجاد برش و تغییرات ظاهری، بینی به شکل طبیعی در می آید.

بنابراین اگر کسی بخواهد با روش هایی همچون لیزر نواقص بینی خود را برطرف کند، کاری غیرممکن است. و باید متذکر شویم که رفع نواقص بینی استخوانی فقط با انجام جراحی امکان پذیر است.

البته فراموش نکنید برای رسیدن به نتیجه مطلوب از جراحی باید به پزشکی مراجعه کنید. که در جراحی مهارت و تخصص کافی را داشته باشد. و عوارض ناشی از جراح بینی را به حداقل برساند. و همچنین مشکلاتی نظیر انحراف، کجی بینیف پولیپ و شکستگی را درمان کند. پیشنهاد ما به شما دکتر مسعود یزدانی متخصص جراحی پلاستیک و زیبایی بینی در تهران است. علاوه بر آن مواردی که ذکر شده ضخامت و جنس گوشت بیمار می تواند  گزینه مناسبی در نتیجه جراحی باشد امروزه جراحی بینی به دو روش صورت می گیرد. جراحی باز و جراحی بسته.

در روش باز علاوه بر برش های داخلی در قسمت کلوما نیز برش کوچکی ایجاد می کنند و اما در روش بسته تمام برش ها درون بینی انجام می شود و هیچ برشی در قسمت کلوما صورت نمی گیرد .

 پیدا کردن بهترین جراح بینی استخوانی

اگر دارای بینی استخوانی بوده و تصمیم قطعی برای عمل بینی استخوانی دارید ابتدا از اطرافیان، رفقا و آنهایی که اقدام به عمل زیبایی بینی کرده اند در مورد جراح آنها سوال کنید.

به این شکل می توانید هم نتیجۀ عمل را ببینید و هم از میزان رضایت آنها مطلع شوید می تا بتوانید نسبت به جراح مورد نظر اعتماد لازم را به دست آورید. با جستجو در سایت های مختلف متخصصان و پزشکان می توانید برای قطعیت یافتنِ تصمیم خود بیشتر جستجو نمایید. در جراحی بینی چیزی که اهمیت دارد این است که جراحی توسط یک جراح ماهر و مجرب انجام گیرد. در صورتی یک جراحی موفق است که جراح بتواند یک بینی زیبا و دارای هارمونی با اجزای مختلف صورت  برای بیمار انجام دهد. و زمانی یک جراح در جراحی موفق است که علاوه بر زیبایی چهره فرد موجب بهبود سلامت تنفس گردد.

 

جراحی بینی استخوانی

 

کدام بینی استخوانی نیاز به جراحی دارد؟

جراحی بینی استخوانی زمانی نیاز است که بینی دارای ایراداتی واضح و بسیار آشکار باشد به شکلی که بتوان ایرادات را حتی با نگاهی گذرا به خوبی دید. از طرفی، برخی بیماری ها مانند پولیپ نیز می تواند دلیلی بر عمل بینی استخوانی باشد. بینی های استخوانی به دلیل اندازه بزرگ و البته قوز بر روی آنها، ممکن است دلایل فراوانی بر جراحی در خود داشته باشند اما این موضوع همیشگی نیست و بسیاری از این بینی ها هیچ نیازی به جراحی ندارند.

در واقع دلایل مهم و قطعی که می تواند شما را به سمت جراحی بینی استخوانی سوق دهد مواردی ست که در زیر به آن اشاره می شود:

  • قوز و برآمدگی بیش از حد بینی
  • سوراخ های خیلی بزرگ و مشخص
  • انحراف بیش از حد تیغه بینی به شکلی که از روبرو کاملاً واضح باشد
  • گرفتگی بینی به دلیل پولیپ
  • شکستگی های قدیمی که بر اثر حوادث و تصادفات ایجاد شده و به همان شکل رها شده اند
  • مشکلات و ایرادات مادرزادی از بدو تولد
  • بیش از اندازه بزرگ بودن بینی و عدم تناسب بین چهره و بینی

در واقع این موارد، مهمترین دلایل برای انجام عمل بینی استخوانی خواهند بود.

روش های انجام عمل زیبایی بینی استخوانی

جراحی بینی استخوانی با توجه به ساختار و نوع برآمدگی به دو صورت انجام می شود که عبارتند از:

عمل بینی استخوانی به روش باز

در مواردی که پزشک بخواهد تغییر اساسی در بینی استخوانی ایجاد کند، مجبور به عمل بینی به روش باز خواهد بود. به عبارتی دیگر عمل رینوپلاستی باز برای به وجود آوردن تغییرات اساسی در ظاهر بینی کاربرد دارد.

در فرایند جراحی بینی به روش باز، جراح با ایجاد برش هایی روی تیغه و پره های بینی می تواند به طور کامل بر روی ساختار و آناتومی بینی مسلط باشد.

از جمله مزایای این روش جراحی می توان به تسلط کامل جراح به غضروف و ساختار بینی اشاره کرد که کنترل و دقت وی را چندین برابر می کند.

عمل بینی به روش بسته

در روش جراحی بسته بینی، هیچگونه برشی روی تیغه بینی ایجاد نمی شود و تمامی برش ها به صورت داخلی ایجاد می شود. در این روش جراح دسترسی چندانی به ساختار و آناتومی بینی ندارد و از جمله مزایای این روش می توان به عدم ایجاد زخم بر روی تیغه بینی، سریع تر بودن زمان جراحی، تورم کمتر و بهبودی سریع تر اشاره نمود.

البته اینکه نوع روش جراحی بینی شما چگونه باشد، در نهایت برعهده پزشک است و تصمیمی است که پزشک براساس بینی و ساختار آن می گیرد.

جراحی بینی استخوانی طبیعی

بینی هایی که استخوانی هستند، به دلیل اینکه دارای ویژگی های مثبتی همچون غضروف قوی، استخوان محکم و پوست نازک می باشند، دست جراح را برای اعمال هرگونه تغییری باز می گذارند. و هیچگونه محدودیتی برای انجام عمل به وجود نمی آورند.

یکی از رایج ترین و پرطرفدارترین نوع بینی، جراحی بینی استخوانی به فرم طبیعی می باشد. به جهت اینکه بسیاری از افراد تمایل ندارند بینی شان به شکل عملی نشان داده شود، تاکید بر طبیعی بودن آن دارند.

بنابراین لازم است در فرایند جراحی زیبایی بینی استخوانی، به زاویه مناسب بین لب بالا و نوک بینی توجه شود. و از نمای نیم رخ تیغه بینی صاف گردد و در صورت تمایل و درخواست بیمار می توان یک قوس بسیار ملایم نیز ایجاد نمود. در نتیجه یک بینی که متناسب با سایر اجزای صورت فرد می باشد، ایجاد خواهد شد.

البته تمایل به داشتن بینی طبیعی بیشتر در مردان شایع است زیرا اغلب مردان دوست ندارند بینی عروسکی یا فانتزی داشته باشند.

 

جراحی بینی استخوانی

آغاز مراحل ابتدایی جراحی

بعد از مشخص شدن جراح بینی استخوانی و پس از مراجعه به او، تمامی انتظارات خود (هم واقعی و هم رویاپردازانه) از عمل را به او بگویید.

متخصص با شنیدن حرف های شما دقیقاً متوجه خواهد شد که چه قصد و انتظاری از جراحی بینی استخوانی خود داشته و هدف اصلی شما چیست.

چیزی که در جراحی بینی حائز اهمیت است این است که انتظارات معقولانه ایی از جراحی داشته باشیم .

مشاوره اولیه و سپس معاینات انجام شده و در صورت نیاز عکسبرداری های مختلفی از زوایای مختلف چهره انجام می گیرد. همچنین آزمایش خون و سایر آزمایشات چنانچه توسط پزشک توصیه شود می بایستی حتماً انجام شود.همچنین باید در جلسه مشاوره درباره مرحله به مرحله جراحی از جراح بپرسید تا شما را به درستی راهنمایی کند.

هزینه جراحی بینی استخوانی

معمولاً عمل های زیبایی نسبت به سایر عمل ها، شاید هزینه بیشتری داشته اما جراحی دماغ استخوانی نسبتاً هزینه عمل معقولی دارد، همچنین هزینه آن از جراحی بینی گوشتی کمتر است.

با توجه به اینکه به کدام جراح مراجعه کرده و همچنین بستری و عمل بینی استخوانی شما در کدام مرکز انجام شود. هزینه جراحی بینی شما متفاوت است اما متوسط و میانگین هزینه می تواند. چیزی در حدود 5 تا 12 میلیون تومان باشد. هزینه جراحی دو دسته اند هزینه قبل جراحی که شامل هزینه مشاوره است .البته باید گفت برخی از پزشکان برای مشاوره مبلغ دریافت نمی کنند. هزینه ازمایشات، هزینه عکاسی، هزینه کلینیک، هزینه جراح بینی و اما هزینه بعد از عمل معمولا بعد عمل هزینه ی زیادی وجود ندارد مگر در برخی موارد برای تعویض چسب بینی بیمار و همچنین تهیه نسخه که توسط پزشک برای بیمار تجویز می شود.

مراقبت های قبل از جراحی بینی استخوانی

بعد از تصمیم قطعی شما برای انجام عمل و مشخص شدن جراح مورد نظر، پس از مشاوره و انجام کارهای ابتدایی، تاریخ و ساعت عمل بینی استخوانی شما مشخص می شود. روزهای قبل از عمل بینی استخوانی می بایستی موارد بسیار مهمی رعایت شود تا عملی مناسب و بدون عوارض انجام شود.

برای انجام جراحـی بینی استخوانی رعایت نکات بسیار مهم زیر بسیار ضروری و مهم است:

  • روز قبل از عمل حتماً آب زیادی نوشیده شود
  • حتماً دو هفته قبل از عمل، سیگار و قلیان ترک شود
  • خانمها لاک نزنند و آرایش نکنند
  • آقایان حتماً در روز عمل صورت خود را اصلاح کنند
  • مصرف داروهایی مانند «آسپرین» و «بروفن» قطع گردد
  • از مصرف غذاهای تند و پرادویه در روز قبل از عمل حتماً خودداری گردد
  • ممکن است پس از عمل تا چند روز نتوانید حمام کنید پس شب قبل از جراحی حتماً دوش بگیرید
  • از پوشیدن لباس های تنگ خودداری کرده و پیراهن های دکمه دار بپوشید. تا بتوانید بعد از عمل با دردسر کمتری آن را عوض کنید
  • نباید 8 ساعت قبل از عمل چیزی خورد
  • اگر بیماری خاصی دارید حتما به پزشک خود اطلاع دهید. چنانچه به داروی خاصی حساسیت دارید جراح را مطلع کنید.
  •  قبل از عمل مقدار زیادی آب بنوشید چنانچه اگر قبل از جراحی سرما خوردید عمل را کنسل کرده و آن را بعد از بهبودی موکول کنید و همچنین روز جراحی هیچگونه  زیور آلاتی با خود به همرا نداشته باشید .

 روز جراحی بینی استخوانی

در روز عمل بینی استخوانی حتماً باید 1 تا 2 ساعت قبل از عمل در محل حضور داشته تا اقدامات ابتدایی سر فرصت و بدور از عجله انجام شود.

در حالت معمول مدت زمانی که برای جراحی بینی استخوانی صرف می شود چیزی بین 2 تا 3 ساعت است. در این عمل، جراح قوز روی بینی را برداشته، پره های بینی را اصلاح، انحراف بینی را رفع، نوک بینی را به سمت بالا کشیده و سایر مشکلات را رفع می کند.

با توجه به اینکه پوست نوک بینی استخوانی نازکتر و استخوان آن قطورتر است. بنابر این کوچکترین اشتباهی می تواند براحتی مشخص شود .در نتیجه تبحر و مهارت جراح، می تواند بسیار تعیین کننده باشد.

مراقبت پس از جراحی بینی استخوانی

بعد از انجام موفقیت آمیز عمل بینی استخوانی رعایت موارد زیر بسیار مهم است. تا بهترین نتیجه حاصل شده و زیبایی بینی به صورت دائم فیکس گردد:

  • غذاهای سفت و گاز زدنی نخورید
  • کمپرس سرد مکرراً و به دفعات زیاد روی صورت و اطراف بینی برای کاهش تورم و کبودی ها استفاده شود
  • در زمان خواب، سر و صورت حتماً بالاتر از بدن قرار گیرد
  • اگر نیاز فوری به حمام کردن ایجاد شد با کمک شخصی دیگری حمام کنید و سر را از پشت بشویید.
  • مراقب ضربه های ناگهانی افراد و به خصوص کودکان اطرافتان باشید
  • استفاده از داروها را فراموش نکرده و سر ساعت مصرف کنید
  • غذاهای تند و دارای ادویه نخورید چون سبب سرفه و عطسه های سخت و ناگهانی می گردد.
  • رعایت دقیق و صحیح تمامی این موارد می تواند. نتیجه جراحی بینی استخوانی را ثابت کرده و زیبایی خاصی به بینی و چهره شما ببخشد.
  • استراحت کافی داشته باشید. یک رژیم غذایی سالم داشته باشید، فین نکنید، بیخیال ورزش جدی شوید، عینک نزنید، از نور خورشید دوری کنید.

چسب زدن بینی پس از جراحی

مدت زمان چسب زدن بینی حداقل 4 هفته است. در این مدت حداقل دوبار به پزشک مراجعه کنید تا دکتر خود عمل چسب زدن را به درستی انجام دهد. اما بعد از آن می توانید با اجازه پزشک خود نحوه صحیح چسب زدن را یاد بگیرید و خود این کار را انجام دهید.

برای اینکه از جراحی بینی استخوانی نتیجه بهتری بدست آورید. توصیه می شود با دقت اقدام به چسب زدن بینی کنید. و در صورتی که فکر می کنید هنوز مهارت کافی برای چسب زدن پیدا نکرده اید، به پزشک جراح خود مراجعه کنید.

در بینی گوشتی نیز مدت زمان چسب زدن حداقل 6 هفته توصیه می شود. چون تورم بعد از جراحی در بینی استخوانی بیشتر است. و مدت زمانی که بینی به بهبودی نیاز دارد، طولانی تر است. البته فراموش نکنید که با چسب زدن بینی باعث ایجاد فشار روی بینی نشوید. و همچنین چسب زدن به پوست کمک می کند تا بهتر با شکل جدید خود سازگار شود. و باید به اطرافیان خود هشدار دهید که مراقب باشند تا آسیبی به بینی شما وارد نکنن البته باید توجه داشته باشد چسب طولانی مدت خود عوارضی دارد.

 

جراحی بینی استخوانی

آیا رشد استخوان بعد از جراحی بینی استخوانی امکان پذیر است؟

در جراحی بینی استخوانی شایعاتی مبنی بر رشد استخوان وجود دارد. که این مسئله از نظر پزشکی کاملا رد شده است. رشد استخوان بعد از جراحی آن هم در سن مناسب امکان پذیر نیست. اما در هر صورت رعایت مراقبت های بعد از جراحی لازم و ضروری است. مراقبت هایی از قبیل ضربه نخوردن به بینی در دوران نقاهت، چسب زدن های مداوم و درست، درست خوابیدن و به پهلو نشدن هنگام خواب باعث می شود. دوران نقاهت کوتاه تر شود. و نتیجه ایده آل تری را شاهد باشیم.

دکترمسعود یزدانی

صورت و جراح پلاستیک بینی

نظر بدهید

برچسب‌ها

اقدامات قبل و بعد از جراحی بینی بهترین جراح بینی بهترین جراح بینی استخوانی در تهران بهترین جراح بینی در تهران بهترین جراح بینی در قم بهترین جراح بینی در کرج بهترین جراح بینی فانتزی بهترین جراح بینی فانتزی در تهران بهترین جراح بینی گوشتی در تهران بهترین جراح بینی گوشتی در کرج بهترین جراح فک و صورت در تهران بهترین جراحی بینی در تهران بهتی جراح بینی گوشتی در تهران بهرین جراح بینی در تهران تفاوت جراحی بینی به روش باز و بسته جراح بینی جراح بینی استخوانی جراح بینی در تهران جراح بینی گوشتی جراحی انحراف بینی جراحی بینی جراحی بینی استخوانی جراحی بینی باز جراحی بینی به روش بسته جراحی بینی در بارداری جراحی بینی در تهران جراحی بینی فانتزی جراحی بینی گوشتی جراحی فک جراحی پلاستیک دکتر مسعود یزدانی رینوپلاستی عمل بینی عمل جراحی بینی مراقبت های پس از عمل بینی نتیجه عمل بینی هزینه جراحی بینی هزینه جراحی بینی استخوانی هزینه جراحی بینی در تهران هزینه جراحی بینی در قم هزینه جراحی بینی گوشتی هزینه جراحی رینوپلاستی در کرج هزینه سپتوپلاستی در کرج هزینه عمل زیبایی بینی ورزش بعد از جراحی بینی
Call Now Buttonتماس با دکتر یزدانی

جراحی بینی در تهران

جراح بینی در تهران بهترین جراح بینی جراح بینی جراحی بینی