تماس با ما
تفاوت جراحی بینی فانتزی و طبیعی
3 بهمن, 1398 0

تفاوت جراحی بینی فانتزی و طبیعی

در این مقاله به بحث پیرامون تفاوت جراحی بینی فانتزی و طبیعی پرداخته می­شود، مشخص‌کردن این مورد که کدام مدل به فرم صورت مراجعه‌کننده می­آید و با سلیقه شخص هماهنگی دارد یا نه باید بسیار دقت شود در کل مدل عمل زیبایی بینی به سه نوع جراحی بینی فانتزی، جراحی بینی نیمه فانتزی و جراحی بینی طبیعی تقسیم می­شود. هر یک از مدل‌های نامبرده مناسب با چهره متقاضی و نوع پوست بینی ونیز نظر پزشک متخصص انتخاب می­شوند.

تفاوت جراحی بینی فانتزی و طبیعی دکتر محمد مسعود یزدانی

جراحی بینی طبیعی

جراحی بینی طبیعی بابت رفع نواقص و اشکالات ظاهری بینی در عین حفظ عملکرد بینی و فرم طبیعی آن صورت می­گیرد همچنین اصول مربوط با زیبایی به کار گرفته می‌شود به‌گونه‌ای که نتوان تشخیص داد بینی جراحی شده است یا خیر.

قابل‌ذکر است منظور از جراحی بینی طبیعی ایجاد تناسب بین بینی و سایر اجزای صورت به همراه حفظ عملکرد تنفسی بینی است. اکثراً آقایان خواهان انجام جراحی بینی به‌صورت طبیعی هستند.

جراحی بینی فانتزی

جراحی بینی فانتزی یا عروسکی دسته ای از جراحی­های بینی است که پزشک با برش تیغه بینی، به بینی فرم قوس دار می­دهد و شیب ملایمی روی بینی فرد ایجاد می­کند. در این نوع از جراحی بینی، پزشک می­تواند بنا به خواسته بیمار، اندازه بینی را کوچک کند.

بعضی از افراد خواهان جراحی زیبایی بینی با هدف کوچک کردن بیش از اندازه بینی و ایجاد قوس می‌باشند، در این صورت عمل بینی باید به‌گونه‌ای صورت گیرد که به علت کوچک کردن بینی بیش از حد طبیعی، شخص دچار مشکلات تنفسی نشود. به طور معمول به آقایان این عمل توصیه نمی‌شود مگر با درخواست خود مراجعه‌کننده امکان‌پذیر است.

در عمل بینی، می بایست به این نکته توجه اکید شود که هدف از عمل زیبایی بینی فقط کوچک شدن بینی نیست بلکه لازم است علاوه بر برطرف نمودن اشکالات بینی طی عمل جراحی زیبایی، تناسب آن با دیگر اعضای صورت و همچنین عملکرد آن حفظ شود.

نکات مهم در خصوص عمل بینی فانتزی

جراحی بینی فانتزی به مهارت و تجربه بالای جراح بینی در این زمینه نیاز دارد، چراکه اگر زاویه بین بینی و لب بالا بیشتر شود موجب سربالایی شدن بیش از اندازه بینی یا در اصطلاح خوکی شدن آن می‌گردد. باتوجه‌به اینکه در جراحی بینی مدل فانتزی کوچک کردن بیش از اندازه بینی می‌تواند اختلالاتی در زمینه تنفس نیز ایجاد کند و زمینه ساز مشکلات بیشتری برای بیمار باشد.

اما دررابطه ‌با عمل زیبایی بینی فانتزی باید به عوارضی چون تنگی نفس و سایر اختلالات تنفسی، افتادگی و تغییر فرم بینی و آسیب به حس بویایی توجه داشت و با وجود این آگاهی، جراحی بینی را انتخاب کرد. بسیاری از جراحان جراحی بینی فانتزی را انجام نمی­دهند و علت آن عدم رعایت برخی از استاندارد های زیبایی و سلامتی است. کوچک شدن بیش از اندازه سوراخ­های بینی، تراشیدگی زیاد غضروف بینی و دیده شدن محل بخیه ها را می­توان از عیوب جراحی بینی فانتزی، دانست.

اصلی ترین تمایز جراحی بینی فانتزی، از سایر انواع جراحی­های بینی، زاویه بین لب و نوک بینی است که  15 درجه از فرم طبیعی بیشتر است. این زاویه در بینی­های طبیعی 90 درجه است که در این فرم جراحی، پزشک زاویه بینی را به 115 درجه می­رساند. از حساسیت های این فرم از جراحی بینی، تجاوز زاویه بین لب بالا و نوک بینی، از 115 درجه است که به بینی فرم خوکی و نا­مطلوب می­دهد.

تفاوت جراحی بینی فانتزی و طبیعی :

در جراحی بینی فانتزی، جراح بینی، سایز بینی را کوچک‌تر از فرم طبیعی جراحی می‌کند. همچنین در زمان ایجاد قوس بر روی بینی، نکته‌هایی مانند فاصله بین لب بالا و پل بینی را مد نظر قرار می­دهد و همان طور که اشاره شد؛ این اندازه بسیار مهم است چرا که اگر بینی بیش از اندازه سر بالا شود فرم نامطلوبی به خود می­گیرد. اما در جراحی بینی طبیعی، جراح اندازه و فرم بینی را باتوجه ‌به تناسب اجزای صورت فرد مدنظر قرار داده و جراحی را انجام می‌دهد.

افرادی که قصد دارند بینی خود را به فرم فانتزی جراحی کنند، باید در انتخاب پزشک خود نهایت دقت را به کار گیرند، چرا که برش بیش از اندازه قوس بینی عوارض برگشت ناپذیری به دنبال دارد و در صورت بروز هر گونه مشکل، ترمیم این فرم از بینی­ها دشوار است و گاها بیمار نیاز به پیوند غضروف پیدا میکند.

درحالیکه جراح در عمل بینی طبیعی، حین جراحی، می‌تواند به‌راحتی  فرم مطلوب و مناسب را برای بینی مراجعه‌کنندگان ایجاد نماید و هم‌زمان عملکرد بینی را نیز مدنظر داشته و حتی ارتقا دهد. افراد با انتخاب جراحی بینی خود به صورت طبیعی، در صورت وجود مشکلاتی مثل انحراف یا پلیپ در بینی­شان می­توانند علاوه بر از بین بردن مشکل، به بینی خود فرم زیبایی بدهند.

مراقبت‌های لازم بعد از عمل بینی

  • استفاده از کمپرس یخ برای کاهش تورم و کاهش کبودی
  • استفاده از مسکن برای کاهش درد
  • قراردادن سر با کمی ارتفاع نسبت به سطح زمین در هنگام خواب یا استفاده از بالش­های طبی

تفاوت جراحی بینی فانتزی و طبیعی در هزینه ها

انجام عمل بینی علی الخصوص عمل زیبایی بینی لازمه طی‌کردن مراحل مختلفی از ابتدا تا جراحی است. این هزینه‌ها مشتمل از مراجعه به مطب جراح و ویزیت برای مشاوره، سپس انجام آزمایش‌ها و عکس‌برداری از بینی و مراجعه برای دومین بار به مطب برای تصمیم‌گیری نهایی برای جراحی است. همچنین هزینه انجام آزمایش‌های مختلف و عکس‌برداری نیز بایستی لحاظ شود

تفاوت جراحی بینی فانتزی و طبیعی

اما هزینه های مستقیمی که برای روز جراحی در بیمارستان یا کلینیک از بیمار اخذ می شود بستگی به چند عامل مختلف دارد:

  • میزان تجربه جراح و تجهیزات جانبی جراحی
  • نوع بینی (استخوانی یا گوشتی بودن) زیرا هزینه جراحی زیبایی بینی گوشتی کمی بیشتر از هزینه جراحی زیبایی بینی استخوانی است.
  • وجود نقص یا ایراد در بینی مانند انحراف بینی، وجود شکستگی‌های قدیمی بد جوش‌خورده، وجود ایرادات ظاهری مادرزادی و… .
  • نوع بیهوشی مورداستفاده در مرکز که جراحی انجام می‌شود.

همه عوامل ذکر شده در مشخص‌شدن هزینه و نیز تفاوت جراحی بینی فانتزی و جراحی بینی طبیعی در هزینه‌ها تأثیر دارد. اما به‌صورت کلی می‌توان این مورد را متذکر شد که در حال حاضر در سراسر کشور هزینه جراحی بینی در حدود  10 میلیون تومان به بالا است و به جراح نیز بستگی دارد. (قیمت‌ها تقریبی است و می‌تواند مقداری کمتر یا بیشتر باشد).

 

 

دکتر محمد مسعود یزدانی

متخصص جراحی فک و صورت و جراح پلاستیک بینی

نظر بدهید

برچسب‌ها

اقدامات قبل و بعد از جراحی بینی بهترین جراح بینی بهترین جراح بینی استخوانی در تهران بهترین جراح بینی در تهران بهترین جراح بینی در قم بهترین جراح بینی در کرج بهترین جراح بینی فانتزی بهترین جراح بینی فانتزی در تهران بهترین جراح بینی گوشتی در تهران بهترین جراح بینی گوشتی در کرج بهترین جراح فک و صورت در تهران بهترین جراحی بینی در تهران بهتی جراح بینی گوشتی در تهران بهرین جراح بینی در تهران تفاوت جراحی بینی به روش باز و بسته جراح بینی جراح بینی استخوانی جراح بینی در تهران جراح بینی گوشتی جراحی انحراف بینی جراحی بینی جراحی بینی استخوانی جراحی بینی باز جراحی بینی به روش بسته جراحی بینی در بارداری جراحی بینی در تهران جراحی بینی فانتزی جراحی بینی گوشتی جراحی فک جراحی پلاستیک دکتر مسعود یزدانی رینوپلاستی عمل بینی عمل جراحی بینی مراقبت های پس از عمل بینی نتیجه عمل بینی هزینه جراحی بینی هزینه جراحی بینی استخوانی هزینه جراحی بینی در تهران هزینه جراحی بینی در قم هزینه جراحی بینی گوشتی هزینه جراحی رینوپلاستی در کرج هزینه سپتوپلاستی در کرج هزینه عمل زیبایی بینی ورزش بعد از جراحی بینی
Call Now Buttonتماس با دکتر یزدانی

جراحی بینی در تهران

جراح بینی در تهران بهترین جراح بینی جراح بینی جراحی بینی