تماس با ما
نکات بعد از عمل بینی
19 فروردین, 1399 0

نکات بعد از عمل بینی

از جمله نکات بعد از عمل بینی می توان به موارد ذیل اشاره نمود.

نکات بعد از عمل بینی دکتر محمد مسعود یزدانیتوصیه می شود در 24 ساعت اول بعد از جراحی بینی به منظور کاهش ورم و کبودی دور چشم از کمپرس یخ استفاده شود.

تا دو هفته بعد از جراحی بینی از تخلیه ترشحات بینی با فشار پرهیز نمایید.

طی چند هفته بعد از عمل بینی به منظور بهبود تنفس میتوان داخل بینی را روزانه در چند نوبت با محلول سرم نمکی شستشو داد.

در هفته‌ های اول بعد از جراحی از قرار گرفتن در معرض آفتاب اجتناب نمایید.

سفر کردن بعد از گذشت 5 الی 7 روز از جراحی بلامانع است.

توصیه می شود حین خوابیدن سر بالاتر از بدن قرار داده باشد برای این کار دو یا سه بالش زیر سر خود قرار دهید.

طی روزهای اول بعد از جراحی بینی لازم است از وارد شدن هرگونه ضربه به بینی اجتناب شود. به طور مثال حین خواب می بایست طاق باز بخوابید.

در هفته‌ های اول می بایست از مصرف مواد غذایی که به جویدن طولانی نیاز دارند، بپرهیزید.

در هفته‌ های اول بعد از جراحی بینی از انجام حرکات ورزشی سنگین و فعالیتهای جسمی شدید اجتناب نمایید.

استحمام یا شستشوی صورت مشروط بر این که پانسمان روی بینی خیس نشود بلامانع است.

در هفته اول بعد از جراحی، با دهان باز عطسه کنید و از حرکات شدید صورت حین گریه و خنده بپرهیزید.

اگر سیگار می‌ کشید، دو هفته پیش از جراحی و تا دو هفته بعد از آن استعمال سیگار را متوقف کنید البته هر چه زمان ترک سیگار طولانی تر باشد بهتر است؛ بدین جهت که سیگار اکسیژن خون را کم می کند و احتمال بروز مشکلات تنفسی در حین جراحی را بیشتر می کند. مصرف سیگار روند بهبودِ بعد از عمل را کند می‌ کند و احتمال ایجاد عفونت و عوارض جراحی بینی را افزایش می دهد.

از دو هفته پیش از جراحی و تا دو هفته بعد از آن استفاده از داروهایی نظیر بروفن و آسپرین ممنوع است؛ چرا که این داروها احتمال خونریزی در حین عمل را بیشتر می کنند.

 

دکتر محمد مسعود یزدانی

متخصص جراحی فک و صورت و جراح پلاستیک بینی

نظر بدهید

برچسب‌ها

اقدامات قبل و بعد از جراحی بینی بهترین جراح بینی بهترین جراح بینی استخوانی در تهران بهترین جراح بینی در تهران بهترین جراح بینی در قم بهترین جراح بینی در کرج بهترین جراح بینی فانتزی بهترین جراح بینی فانتزی در تهران بهترین جراح بینی گوشتی در تهران بهترین جراح بینی گوشتی در کرج بهترین جراح فک و صورت در تهران بهترین جراحی بینی در تهران بهتی جراح بینی گوشتی در تهران بهرین جراح بینی در تهران تفاوت جراحی بینی به روش باز و بسته جراح بینی جراح بینی استخوانی جراح بینی در تهران جراح بینی گوشتی جراحی انحراف بینی جراحی بینی جراحی بینی استخوانی جراحی بینی باز جراحی بینی به روش بسته جراحی بینی در بارداری جراحی بینی در تهران جراحی بینی فانتزی جراحی بینی گوشتی جراحی فک جراحی پلاستیک دکتر مسعود یزدانی رینوپلاستی عمل بینی عمل جراحی بینی مراقبت های پس از عمل بینی نتیجه عمل بینی هزینه جراحی بینی هزینه جراحی بینی استخوانی هزینه جراحی بینی در تهران هزینه جراحی بینی در قم هزینه جراحی بینی گوشتی هزینه جراحی رینوپلاستی در کرج هزینه سپتوپلاستی در کرج هزینه عمل زیبایی بینی ورزش بعد از جراحی بینی
Call Now Buttonتماس با دکتر یزدانی

جراحی بینی در تهران

جراح بینی در تهران بهترین جراح بینی جراح بینی جراحی بینی