تماس با ما
حمام کردن پس از عمل بینی
7 اردیبهشت, 1399 0

حمام کردن پس از عمل بینی

حمام کردن پس از عمل بینی موضوع بحث این مقاله است .مراقبت های بعد از عمل بینی از مهم ترین پرسش های متقاضیان جراحی بینی ست به همین دلیل در این مطلب سعی می کنیم مهمترین نکاتی که باید در استحمام پس از جراحی بینی رعایت شود را ذکر کنیم.

حمام کردن پس از عمل بینی دکتر محمد مسعود یزدانی

رعایت نکات زیر برای حمام کردن توصیه می شود:

  • شب قبل از جراحی حمام کرده و نظافت را به درستی انجام دهید تا در هفته اول نیاز به حمام نداشته باشید
  • چون در روزهای ابتدایی عمل بینی به علت مصرف داروی مسکن امکان دارد دچار کمی سرگیجه شوید برای پیشگیری از وقوع هر حادثه ای از جمله زمین خوردن سعی کنید حتماً از کمک دیگران برای حمام کردن استفاده کنید.
  • به این نکته توجه داشته باشید که چسبها و اسپیلینت روی بینی نباید مرطوب و خیس گردد در نتیجه، در هفته اول از شستشوی صورت خودداری کرده و فقط از ناحیه گرده به پایین را با شستشو تمیز نمایید.
  • بهتر است برای شستن موها از دوشهای تلفنی استفاده کنید، ابتدا روی صندلی نشسته و سر خود را به طرف بالا نگهدارید و از کمکِ خود بخواهید موهایتان را با دقت به سمت عقب بشوید.
  • توجه داشته باشید که خیس شدن آتل پلاستیکی روی بینی یا اسپیلینت موجب شل شدن آن می شود و علاوه بر آن احتمال اینکه پوست بینی تان دچار سوزش و خارش گردد نیز وجود دارد.
  • با رعایت نکات مهم بالا، بعد از هفته اول و برداشتن پانسمان و اسپیلیت توسط پزشک می توان مثل گذشته و البته دقت در زمان شستن صورت و بینی و اینکه فشار وارد نگردد حمام کرد. پس از تمام شدن استحمام و خشک کردن سر و صورت به آرامی، لازم است حتماً بینی خود را به درستی چسب بزنید.

آیا گرما و بخار آب داخل حمام برای بینی و بیمار مضر است؟

با در نظر گرفتن این نکته که در حین جراحی بینی، ابتدا پوست بینی برش خورده و پس از آن غضروف و استخوان با برش و سایش، دچار تغییرات لازم خواهند شد می توان تغییرات فراوان در بینی را متوجه شد در نتیجه، حمام کردن پس از عمل بینی دقیقاً در روزهای نخست ممکن است سبب سرگیجه و زمین خوردن به دلیل گرمای حمام و بخار آب گردد.

همچنین در چنین شرایطی، اگر گرما و بخار آب زیاد داخل حمام دقیقاً در همان یکی دو روز ابتدایی پس از جراحی باشد ممکن است مشکل آفرین بوده و سبب خونریزی و مسائلی از این دست شود. دقیقاً به همین دلایل است که در همان ابتدا توصیه کردیم حتماً شبِ قبل از عمل حمام کنید تا روزهای بعد از آن نیاز به حمام پیدا نکنید.

اما اگر این حمام کردن پس از عمل بینی در هفته های بعدی انجام شود همان گرما و بخار آب در محیط حمام می تواند سبب تخلیه مناسب خونابه و محتویات درونی شده و داخل بینی را نرم کند که می تواند برای بیمار مفید هم باشد. در نتیجه توصیه ما این است که حتماً در روزهای نخست پس از عمل، از حمام کردن با آب بسیار داغ و بخار بیش از حد آب در محیط حمام، اجتناب کرده و استحمام را به چندین روز پس از آن موکول نمایید

دکتر مسعود یزدانی

متخصص جراحی فک و صورت و جراح پلاستیک بینی

نظر بدهید

برچسب‌ها

اقدامات قبل و بعد از جراحی بینی بهترین جراح بینی بهترین جراح بینی استخوانی در تهران بهترین جراح بینی در تهران بهترین جراح بینی در قم بهترین جراح بینی در کرج بهترین جراح بینی فانتزی بهترین جراح بینی فانتزی در تهران بهترین جراح بینی گوشتی در تهران بهترین جراح بینی گوشتی در کرج بهترین جراح فک و صورت در تهران بهترین جراحی بینی در تهران بهتی جراح بینی گوشتی در تهران بهرین جراح بینی در تهران تفاوت جراحی بینی به روش باز و بسته جراح بینی جراح بینی استخوانی جراح بینی در تهران جراح بینی گوشتی جراحی انحراف بینی جراحی بینی جراحی بینی استخوانی جراحی بینی باز جراحی بینی به روش بسته جراحی بینی در بارداری جراحی بینی در تهران جراحی بینی فانتزی جراحی بینی گوشتی جراحی فک جراحی پلاستیک دکتر مسعود یزدانی رینوپلاستی عمل بینی عمل جراحی بینی مراقبت های پس از عمل بینی نتیجه عمل بینی هزینه جراحی بینی هزینه جراحی بینی استخوانی هزینه جراحی بینی در تهران هزینه جراحی بینی در قم هزینه جراحی بینی گوشتی هزینه جراحی رینوپلاستی در کرج هزینه سپتوپلاستی در کرج هزینه عمل زیبایی بینی ورزش بعد از جراحی بینی
Call Now Buttonتماس با دکتر یزدانی

جراحی بینی در تهران

جراح بینی در تهران بهترین جراح بینی جراح بینی جراحی بینی