تماس با ما
جااندازی شکستگی بینی
27 اسفند, 1398 0

جااندازی شکستگی بینی

در این مقاله در رابطه با جااندازی شکستگی بینی اطلاعاتی در اختیارتان قرار داده می شود.

جااندازی شکستگی بینی دکتر محمد مسعود یزدانی

 

بینی به علت برجستگی و موقعیت برآمده ای که دارد بیشتر در معرض ضربات قرار داشته و غالباً با اصابت ضربه به دلیل ظریف بودن دچار شکستگی میشود.

از جمله عوارضی که در اثر شکستگی بینی در شخص بروز می کند می توان به مواردی نظیر بدشکلی ظاهری، اختلالات تفسی و انسداد راه هوایی اشاره نمود.

نشانه های شکستگی بینی

از جمله علائم شکستگی بینی می توان موارد ذیل را ذکر نمود:

  • تورم بینی
  • ایجاد درد در بینی
  • کبودی در اطراف چشم ها
  • تغییر شکل ظاهری بینی
  • ایجاد انحراف و ناقرینگی
  • کبود شدن بینی

شایان توجه است که کودکان نسبت به بزرگسالان بیشتر در معرض شکستگی بینی قرار دارند؛ بدین جهت که بافت استخوان آنها نسبت به بزرگسالان نرم تر است. ضمناً در بزرگسالان بافت نرمی که روی استخوانهای بینی قرار گرفته است ضخیم تر است که از بینی در برابر ضربات حفاظت می کند.

روش های تشخیص شکستگی بینی

معاینه بالینی، مبنای تشخیص شکستگی بینی است. پزشک با بکارگیری از یک ابزار مخصوص، داخل و خارج بینی را مورد بررسی قرار می دهد.

در برخی شرایط عکسبرداری از بینی صورت می گیرد.

در صورت شکستگی شدید بینی امکان دارد به سی تی اسکن از سر و صورت نیاز باشد.

زمان مناسب برای جااندازی شکستگی بینی

در بزرگسالان بهترین زمان برای جااندازی بینی حدوداً 10 تا 14 روز پس از شکستگی میباشد. از آنجایی که در کودکان بافت استخوانی بسیار سریع تر از بزرگسالان بازسازی و ترمیم میشود لذا آنها می بایست طی 4 رو ابتدایی پس از آسیب دیدگی برای جااندازی بینی خود اقدام نمایند.

به طور کلی افراد می بایست برای جا اندازی شکستگی بینی خود هر چه زودتر نزد پزشک مراجعه نمایند. در بعضی موارد ورم بینی و صورت فرد هنگام مراجعه برای تشخیص و جا اندازی به حدی شدید است که امکان بررسی دقیق شکستگی، جابجایی و دفورمیتی ناشی از آن وجود ندارد؛ بهتر است در این وضعیت پس از طی 2 الی 3 روز که تورم کاهش می یابد، نسبت به جا اندازی شکستگی اقدام نمود.

 

دکتر محمد مسعود یزدانی

متخصص جراحی فک و صورت و جراح پلاستیک بینی

نظر بدهید

برچسب‌ها

اقدامات قبل و بعد از جراحی بینی بهترین جراح بینی بهترین جراح بینی استخوانی در تهران بهترین جراح بینی در تهران بهترین جراح بینی در قم بهترین جراح بینی در کرج بهترین جراح بینی فانتزی بهترین جراح بینی فانتزی در تهران بهترین جراح بینی گوشتی در تهران بهترین جراح بینی گوشتی در کرج بهترین جراح فک و صورت در تهران بهترین جراحی بینی در تهران بهتی جراح بینی گوشتی در تهران بهرین جراح بینی در تهران تفاوت جراحی بینی به روش باز و بسته جراح بینی جراح بینی استخوانی جراح بینی در تهران جراح بینی گوشتی جراحی انحراف بینی جراحی بینی جراحی بینی استخوانی جراحی بینی باز جراحی بینی به روش بسته جراحی بینی در بارداری جراحی بینی در تهران جراحی بینی فانتزی جراحی بینی گوشتی جراحی فک جراحی پلاستیک دکتر مسعود یزدانی رینوپلاستی عمل بینی عمل جراحی بینی مراقبت های پس از عمل بینی نتیجه عمل بینی هزینه جراحی بینی هزینه جراحی بینی استخوانی هزینه جراحی بینی در تهران هزینه جراحی بینی در قم هزینه جراحی بینی گوشتی هزینه جراحی رینوپلاستی در کرج هزینه سپتوپلاستی در کرج هزینه عمل زیبایی بینی ورزش بعد از جراحی بینی
Call Now Buttonتماس با دکتر یزدانی

جراحی بینی در تهران

جراح بینی در تهران بهترین جراح بینی جراح بینی جراحی بینی