تماس با ما
اقدامات لازم پیش از جراحی بینی
19 اسفند, 1398 0

اقدامات لازم پیش از جراحی بینی

در این مقاله اقدامات لازم پیش از جراحی بینی شرح داده می شود.

اقدامات لازم پیش از جراحی بینی دکتر محمد مسعود یزدانی

 

پیش از جراحی رینوپلاستی و تغییر شکل بینی، مراحل گوناگونی وجود دارد که متقاضیان میتوانند به منظور تسریع روند بهبودی و به حداقل رساندن عوارض بعد از عمل و کاهش خطرات احتمالی، آنها را انجام دهند.

تغذیه

در هفته های منتهی به هر عمل جراحی، پیروی از برنامه غذایی سالم برای متقاضیان اهمیت فراوانی دارد. تغذیه سالم و مناسب موجب کاهش خطر ابتلا به عفونت و تسریع روند بهبودی می گردد.

متقاضیان می بایست حجم زیادی سبزیجات و میوه و دانه های غلات دارای پروتئین را مصرف نمایند؛ باید گفت مکمل های تغذیه نیز مفید هستند. همچنین استفاده از مکمل های خاصی از قبیل ویتامین C، ویتامین  Aو بروملین توصیه می شود.

ضمناً متقاضیان جراحی بینی می بایست از مصرف بعضی مواد غذایی و مکمل های خاص که میتواند موجب بروز عوارض جراحی و کاهش سرعت بهبودی گردد پرهیز نمایند.

متقاضیان لازم است مکمل های دارای ویتامین E، جینسنگ، زنجبیل و گینگو را مصرف نکنند؛ همچنین بعضی از مکمل های هومیوپاتی و گیاهی میتوانند عوارض ناشی از بیهوشی را ایجاد کنند، لذا افراد پیش از هر تغذیه اضافه ای می بایست با جراح بینی خود مشورت نمایند.

بدین جهت که الکل توان کبد برای متابولیزه کردن صحیح را تحت تأثیر قرار میدهد، جراحان توصیه می کنند افراد در هفته های قبل از عمل خود، از مصرف مشروبات الکلی نیز پرهیز نمایند.

داروها

پیش از انجام جراحی زیبایی بینی، متقاضیان می بایست پزشکان خود را در مورد همه داروهایی که مصرف می نمایند مطلع کنند. بدین جهت که بعضی از داروها میتوانند باعث بروز عوارض پس از جراحی شوند.

پزشک ممکن است برای بیمار موقتاً دارویی جایگزین ایمن تجویز نماید. به خصوص بیماران لازم است از مصرف آسپرین، ایبوپروفن و رقیق کننده خون اجتناب نمایند.

استعمال سیگار

مصرف تنباکو باعث کاهش جریان خون در سراسر بدن می شود. از آنجایی که اکسیژن نمیتواند سریعاً به محل برش برسد، ممکن است اشخاص سیگاری برای بهبودی پس از جراحی به زمان بیشتری نیاز داشته باشند و همچنین احتمال ابتلا به عفونت و زخم های نامطلوب نیز در آنان بیشتر است؛ لذا افراد سیگاری می بایست حداقل دو هفته پیش و دو هفته پس از جراحی از استعمال سیگار پرهیز کنند.

 

دکتر محمد مسعود یزدانی

متخصص جراحی فک و صورت و جراح پلاستیک بینی

نظر بدهید

برچسب‌ها

اقدامات قبل و بعد از جراحی بینی بهترین جراح بینی بهترین جراح بینی استخوانی در تهران بهترین جراح بینی در تهران بهترین جراح بینی در قم بهترین جراح بینی در کرج بهترین جراح بینی فانتزی بهترین جراح بینی فانتزی در تهران بهترین جراح بینی گوشتی در تهران بهترین جراح بینی گوشتی در کرج بهترین جراح فک و صورت در تهران بهترین جراحی بینی در تهران بهتی جراح بینی گوشتی در تهران بهرین جراح بینی در تهران تفاوت جراحی بینی به روش باز و بسته جراح بینی جراح بینی استخوانی جراح بینی در تهران جراح بینی گوشتی جراحی انحراف بینی جراحی بینی جراحی بینی استخوانی جراحی بینی باز جراحی بینی به روش بسته جراحی بینی در بارداری جراحی بینی در تهران جراحی بینی فانتزی جراحی بینی گوشتی جراحی فک جراحی پلاستیک دکتر مسعود یزدانی رینوپلاستی عمل بینی عمل جراحی بینی مراقبت های پس از عمل بینی نتیجه عمل بینی هزینه جراحی بینی هزینه جراحی بینی استخوانی هزینه جراحی بینی در تهران هزینه جراحی بینی در قم هزینه جراحی بینی گوشتی هزینه جراحی رینوپلاستی در کرج هزینه سپتوپلاستی در کرج هزینه عمل زیبایی بینی ورزش بعد از جراحی بینی
Call Now Buttonتماس با دکتر یزدانی

جراحی بینی در تهران

جراح بینی در تهران بهترین جراح بینی جراح بینی جراحی بینی