تماس با ما
مشکلات بویایی بعد جراحی بینی
17 اسفند, 1398 0

مشکلات بویایی بعد جراحی بینی

در این مقاله به بحث پیرامون مشکلات بویایی بعد جراحی بینی پرداخته می شود. باید گفت مشکلاتی که در بویایی شما پس از انجام جراحی رینوپلاستی ایجاد می شود، موقتی است. این مشکل پس از عمل به علت وجود ترشحات زیاد یا التهاب و تورم بافتهای درون بینی بروز می کند. در صورتی که با این مسئله مواجه شدید، به هیچ وجه نگران نشوید. چرا که با گذشت 1 الی 2 ماه پس از جراحی حس بویایی شما به حالت سابق و طبیعی بر می گردد.

مشکلات بویایی بعد جراحی بینی دکتر محمد مسعود یزدانی

 

لازم به ذکر است که در 1 تا 2 هفته اول بعد از جراحی به دلیل وجود لخته های خون خشک شده در بینی و همچنین به این علت که بیمار نباید فین انجام دهد (چرا که این عمل سبب افزایش احتمال خونریزی از بینی میشود) مشکلات بویایی بعد جراحی بینی روی خواهد داد که این مسئله نیز موجب ایجاد اختلالات تنفسی و کاهش حس بویایی فرد می گردد.

شستشوی مناسب بینی با سرم طبق دستورالعمل های پزشک باعث تمیز شدن هر چه بهتر و سریع تر داخل بینی می شود.و بیمار زودتر به وضعیت طبیعی تنفس خود بر می گردد.

از سرم شستشوی بینی برای از بین بردن لخته های داخل بینی و مجاری آن استفاده می شود. ضمن اینکه این عمل موجب کاهش تورم خواهد شد. چنانچه کاهش حس بویایی شما از 2 یا 3 هفته طولانی تر شد. به منظور کاهش تورم مخاط بینی از اسپری های کورتن دار استفاده کنید.

در اشخاصی که دچار انحراف بینی هستند. حس بویایی کمتر از سایر افراد است در نتیجه، اگر این عارضه ناشی از انحراف بینی باشد. بویایی پس از جراحی بهبود پیدا خواهد کرد.

ضمناً کسانی که مبتلا به پولیپ بینی هستند نیز می بایست پیش از جراحی سی تی اسکن از سینوس و بینی انجام دهند و مشکلات خود را برطرف نمایند.

لازم به ذکر است که در صورت درمان انحراف بینی و پولیپ بینی حس بویایی افزایش خواهد یافت و تنفس بیماران راحت تر خواهد بود.

از دست دادن حس بویایی بعد از عمل بینی

حتما شما هم شنیده اید که بعد از جراحی بیمار حس بویایی خود را از دست داده است. آیا همچین چیزی می تواند درست باشد؟ خیر . قطعا از دست دادن یکی از مهم ترین حواس پنج گانه که در اثر جراحی زیبایی ایجاد شود در هیچ کجای دنیا پذیرفته نیست. و اگر هم درست باشد اجازه همچین عملی به سادگی داده نمی شود. این ها شایعاتی است که رفته رفته ایجاد شده و ممکن است.فردی به دلایل دیگری حس بویایی خود را به طور موقت از دست داده باشد و پای عمل بینی گذاشته باشد. بنابراین می توان گفت بعد از جراحی بینی فرد حس بویایی خود را بعد از چند روز به طور کامل بدست می آورد. البته روزهای اول بعد از عمل کمی این حس ضعیف تر می شود. اما بعد از مدتی به طور کامل فرد حس بویایی خود را خواهد داشت.

در صورتی که فرد با آگاهی و اطلاعات قبلی نسبت به انجام عمل بینی اقدام کند. به هیچ عنوان دچار مشکل و همچنین ترس از دست دادن حس بویایی نخواهد شد. البته همه این موارد باید توسط پزشک جراح شما در جلسه مشاوره بیان شود. و شما کاملا از روی آگاهی به اتاق عمل بروید در این صورت با ضعیف شدن حس بویایی بعد از جراحی نگرانی و استرس نخواهید داشت. و با دستورالعمل هایی که داده می شود، در کوتاه ترین زمان ممکن حس بویایی از دست رفته خود را به دست می آورید.

مراقبت های لازم برای به دست آوردن حس بویایی بعد از عمل

تا 24 ساعت بعد از جراحی باید غذاهای شیرین و سرد میل کنبد.

برای کاهش تورم بینی از کمپرس یخ استفاده کنید. با این روش به سرعت کاهش حس بویایی برطرف خواهد شد.

تمامی راهکارهای لازم برای جلوگیری از خونریزی را انجام دهید. مثلا غذاهای ادویه دار که باعث گشاد شدن عروق خونی و در نتیجه خونریزی می شود، نخورید.

از خوردن غذاهای سفت که با جویدن ان باعث ایجاد فشار به بینی می شود، بپرهیزید.

آب زیاد بخورید. نوشیدن آب و مایعات کافی به کاهش تورم مجاری تنفسی و بازگشت حس بویایی کمک شایانی می‌ کند.

از مصرف نوشیدنی های الکلی که باعث گشاد شدن رگ‌ های بینی و گسترش تورم می ‌شود، بپرهیزید.

تا 3 هفته بعد از جراحی بینی از وارد شدن فشار به بینی و فین کردن اجتناب کنید. در این مدت بینی را با دقت شستشو دهید.

 

دکتر مسعود یزدانی

متخصص جراحی فک و صورت و جراح پلاستیک بینی

نظر بدهید

برچسب‌ها

اقدامات قبل و بعد از جراحی بینی بهترین جراح بینی بهترین جراح بینی استخوانی در تهران بهترین جراح بینی در تهران بهترین جراح بینی در قم بهترین جراح بینی در کرج بهترین جراح بینی فانتزی بهترین جراح بینی فانتزی در تهران بهترین جراح بینی گوشتی در تهران بهترین جراح بینی گوشتی در کرج بهترین جراح فک و صورت در تهران بهترین جراحی بینی در تهران بهتی جراح بینی گوشتی در تهران بهرین جراح بینی در تهران تفاوت جراحی بینی به روش باز و بسته جراح بینی جراح بینی استخوانی جراح بینی در تهران جراح بینی گوشتی جراحی انحراف بینی جراحی بینی جراحی بینی استخوانی جراحی بینی باز جراحی بینی به روش بسته جراحی بینی در بارداری جراحی بینی در تهران جراحی بینی فانتزی جراحی بینی گوشتی جراحی فک جراحی پلاستیک دکتر مسعود یزدانی رینوپلاستی عمل بینی عمل جراحی بینی مراقبت های پس از عمل بینی نتیجه عمل بینی هزینه جراحی بینی هزینه جراحی بینی استخوانی هزینه جراحی بینی در تهران هزینه جراحی بینی در قم هزینه جراحی بینی گوشتی هزینه جراحی رینوپلاستی در کرج هزینه سپتوپلاستی در کرج هزینه عمل زیبایی بینی ورزش بعد از جراحی بینی
Call Now Buttonتماس با دکتر یزدانی

جراحی بینی در تهران

جراح بینی در تهران بهترین جراح بینی جراح بینی جراحی بینی