تماس با ما
آبریزش بعد از جراحی بینی
6 اسفند, 1398 0

آبریزش بعد از جراحی بینی

آبریزش بعد از جراحی بینی : جراحی زیبایی بینی نیز همانند تمامی عمل ‌ها با عوارضی همراه است. این عوارض بسیار جزئی و کوچک هستند. سعی کنید بعد از عمل زیبایی بینی همه دستورات پزشکتان را انجام دهید.

آبریزش بعد از جراحی بینی دکتر محمد مسعود یزدانییکی از شایع ترین عوارض این جراحی آبریزش بینی می باشد و معمولاً افراد نگران اند که این مشکل تا مدتها آن ها را درگیر کند ولیکن جای نگرانی نیست چرا که این عارضه دائمی نبوده و بستگی به بدن افراد دارد.

برای کنترل این عارضه می ‌توانید داروهای آنتی هیستامین مصرف کنید. این دارو آبریزش را بند می ‌آورد و خلط بینی را خشک می کند.

معمولاً آبریزش بعد از جراحی بینی تا 72 ساعت ادامه خواهد داشت و به مرور بهبود پیدا می کند.

توصیه می شود در طول این مدت از مصرف الکل و کافئین (نظیر قهوه) پرهیز نمایید، چرا که این دو ماده موجب کاهش آب بدن می گردند، لذا ترشحات بینی غلیظ ‌تر می‌ شوند.

یکی از دیگر مشکلات شایع پس از رینوپلاستی تورم بینی است. میزان تورم در افراد مختلف، متفاوت می باشد. معمولاً بعد از طی دو ماه میزان ورم بینی به طور قابل توجهی کاهش پیدا می کند.

تغذیه بعد از جراحی بینی

از مصرف مواد غذایی که به جویدن زیاد نیاز دارد مثل استیک، سیب، هویج و … به مدت ۲۴ ساعت پرهیز کنید. پس از آن نیز از غذاهای میکس شده و نرم استفاده نمایید و سعی کنید سوپ و آبمیوه را به برنامه غذایی خود اضافه کنید.

استعمال دخانیات پس از جراحی بینی ممنوع

برای اینکه مشکلی پیش نیاید از دو هفته قبل و تا دو هفته بعد از جراحی بینی (بهتر است تا 3 ماه پس از عمل از مصرف دخانیات بپرهیزید چرا که تا آن زمان بینی ترمیم می شود) از استعمال دخانیات اجتناب نمایید.

با مصرف سیگار میزان زیادی کربن دی اکسید وارد بدن شده لذا اکسیژن کمتری به قلب فرد سیگاری وارد می ‌شود.

دخانیات دشمن جراحی پلاستیک هستند و نتیجه عمل جراحی را تحت تأثیر قرار داده و روند ترمیم را کند می کنند.

دکتر محمد مسعود یزدانی

متخصص جراحی فک و صورت و جراح پلاستیک بینی

نظر بدهید

برچسب‌ها

اقدامات قبل و بعد از جراحی بینی بهترین جراح بینی بهترین جراح بینی استخوانی در تهران بهترین جراح بینی در تهران بهترین جراح بینی در قم بهترین جراح بینی در کرج بهترین جراح بینی فانتزی بهترین جراح بینی فانتزی در تهران بهترین جراح بینی گوشتی در تهران بهترین جراح بینی گوشتی در کرج بهترین جراح فک و صورت در تهران بهترین جراحی بینی در تهران بهتی جراح بینی گوشتی در تهران بهرین جراح بینی در تهران تفاوت جراحی بینی به روش باز و بسته جراح بینی جراح بینی استخوانی جراح بینی در تهران جراح بینی گوشتی جراحی انحراف بینی جراحی بینی جراحی بینی استخوانی جراحی بینی باز جراحی بینی به روش بسته جراحی بینی در بارداری جراحی بینی در تهران جراحی بینی فانتزی جراحی بینی گوشتی جراحی فک جراحی پلاستیک دکتر مسعود یزدانی رینوپلاستی عمل بینی عمل جراحی بینی مراقبت های پس از عمل بینی نتیجه عمل بینی هزینه جراحی بینی هزینه جراحی بینی استخوانی هزینه جراحی بینی در تهران هزینه جراحی بینی در قم هزینه جراحی بینی گوشتی هزینه جراحی رینوپلاستی در کرج هزینه سپتوپلاستی در کرج هزینه عمل زیبایی بینی ورزش بعد از جراحی بینی
Call Now Buttonتماس با دکتر یزدانی

جراحی بینی در تهران

جراح بینی در تهران بهترین جراح بینی جراح بینی جراحی بینی