تماس با ما
عمل بینی استخوانی
18 آذر, 1398 0

عمل بینی استخوانی

از نظر جنس بینی ها به دو نوع گوشتی و استخوانی تقسیم می شوند. نوع بینی در نتیجه عمل جراحی بینی نقش مهمی دارد. معمولا در عمل بینی استخوانی نتیجه ی بهتری حاصل می شود.

 

عمل بینی استخوانی

 

تعریف بینی استخوانی

بینی هایی که درصد زیادی از آنها را استخوان و غضروف تشکیل داده باشد و پوست آنها لایه ی نازکی باشد در دسته ی بینی استخوانی قرار می گیرند. به خاطر ساختار بینی استخوانی و پوست نازکی که بر روی آن قرار دارد نتیجه ی حاصل از عمل جراحی بینی در آن بهتر از بینی گوشتی می باشد.

بازگشت شکل ظاهری در عمل جراحی بینی استخوانی

به ندرت مشاهده می شود که بعد از عمل زیبایی بینی استخوانی، بینی به حالت اول خود بازگشته و یا تغییر شکل دهد و این امر به مهارت پزشک جراح بینی ومراقبت های پس از جراحی بینی بستگی دارد. پس از جراحی بینی استخوانی بیمار باید به نکاتی که پزشک می گوید توجه کند و از بینی خود تا چند ماه پس از عمل مراقبت کند.

فرم بینی های استخوانی

معمولا اکثر افرادی که عمل جراحی بینی انجام می دهند دارای دارای بینی استخوانی می باشند. در اکثر موارد فرم بینی های استخوانی معمولا بصورت برآمدگی بوده و در اصطلاح به آن بینی عقابی می گویند. در اکثر این بینی ها عمل جراحی برای زیبایی می باشد و جنبه ی رفع اختلال ندارد.

عوارض عمل جراحی بینی استخوانی

در عمل جراحی بینی استخوانی نیز همانند تمام عمل های جراحی ممکن است عوارضی وجود داشته باشد. اما نمی توان به صراحت گفت که عوارض عمل جراحی بینی استخوانی وجود دارد. زیرا این عوارض به عوامل زیادی بستگی دارند. عواملی که ممکن است باعث شوند پس از انجام عمل جراحی بینی استخوانی اختلالاتی ایجاد شود شامل مراقبت نکردن از بینی پس از عمل و مهارت نداشتن پزشک جراح می باشند. عوارضی که به دلیل مهارت نداشتن پزشک و مراقبت نکردن از بینی ممکن است در جراحی بینی استخوانی وجود داشته باشند به عبارت زیر می باشند.

  • آسیب و اختلال در عملکرد بینی
  • انسداد یا اختلال تنفسی
  • نامطلوب شدن شکل ظاهری بینی
  • قرینه نبودن بینی

آمادگی قبل از عمل جراحی بینی استخوانی

تمام نکاتی که بیمار باید قبل از عمل جراحی بینی استخوانی انجام دهد را پزشک جراح بینی باید به او می گوید. در صورت مصرف سیگار بیمار باید یک ماه قبل از عمل جراحی بینی استخوانی مصرف سیگار را قطع کند، زیرا مصرف سیگار بر روی عمل جراحی بینی تاثیر منفی دارد. به طور کلی اگر مراجعه کننده دو هفته قبل از عمل جراحی بینی استخوانی دارو مصرف نکند بهتر است؛ اما در صورت لزوم با مشورت پزشک مصرف دارو بلامانع است. البته مصرف دارو هایی که باعث خونریزی شدید بعد از عمل جراحی بینی می شوند مانند آسپرین، ایبوپروفن و… باید 20 روز قبل از عمل جراحی بینی استخوانی قطع شود. بهتر است بانوانی که قصد عمل جراحی بینی استخوانی دارند در روز عمل آرایش نکنند.

روش عمل جراحی بینی استخوانی

معمولا در عمل جراحی بینی استخوانی باید تغییرات زیای را در سر بینی و بدنه ی آن انجام داد و به همین دلیل بیشتر از روش عمل بینی باز انجام می شود.عمل جراحی باز بینی به این گونه است که در قسمت کلوملای بینی برشی زده می شود و لایه ی گوشتی روی بینی به سمت بالا هدایت شده و تغییرات لازم بر روی بینی اعمال می شوند. گاهی در عمل جراحی بینی اسـتخوانی ممکن است استخوان را بشکنند و سپس با زدن برش های لازم بینی را به حالت مطلوب درآورند. در صورت گشاد بودن سوراخ های بینی پزشک جراح بر روی پره های بینی برش ایجاد کرده و تغییرات لازم را انجام میدهد. پس از عمل جراحی بینی برش های زده شده بخیه شده و پس از مدتی اثری از آنها باقی نمی ماند.

سن مناسب برای عمل جراحی بینی استخوانی

بسیاری از پزشکان معتقدند که بهتر است افرادی که قصد عمل جراحی بینی را دارند سنی بالای بیست سال داشته باشند. توصیه می شود در در سنین خردسالی و یا نوجوانی عمل جراحی بینی انجام نشود. البته در برخی بینی های استخوانی ممکن است کودک یا نوجوان دچار اختلال در عملکرد بینی باشد و عمل جراحی بینی برای درمان او واجب باشد. در جراحی بینی استخوانی سن بسیار مهم است. زیرا باید در سنی انجام شود که فرد به اندازه ی کافی رشد کرده باشد و در صورت او دیگر تغییراتی ایجاد نشود. زیرا جراحی بینی طبق ابعاد صورت فعلی فرد انجام می شود.

مزایای عمل جراحی بینی استخوانی

عمل جراحی بینی استـخوانی به دو دلیل می تواند بهتر از عمل جراحی بینی گوشتی باشد. در ادامه به بیان این دو دلیل که باعث بهتر شدن نتیجه ی عمل جراحی بینی استـخوانی می شوند می پردازیم

آسان تر بودن کار پزشک

به طور کلی می توان گفت که کار پزشک در عمل جراحی بینی اسـتخوانی راحت تر می باشد. در بینی هایی که استخوان و غضروف بیشتری دارند عمل جراحی راحت تر بوده و همین می تواند باعث شود که انرژی پزشک کمتر از دست برود و عمل بهتری حاصل شود.

نتیجه ی مطلوب تر در بینی استخوانی

در بینی هایی که ساختار استخوانی دارند احتمال فرم پذیری در بینی بیشتر بوده و نتیجه ی حاصل از آن می تواند بهتر باشد. هرچه استخوان و غضروف در بینی بیشتر باشد می توان انتظار نتیجه ی بهتری را داشت. البته مطلوب بودن نتیجه ی عمل جراحی بینی استخوانی به مهارت پزشک و مراقبت های قبل و بعد از عمل جراحی توسط بیمار هم دارد.

عمل جراحی بینی با لیزر

مردم فکر می کنند که عمل جراحی بینی با استفاده از لیزر به این گونه می باشد که بدون استفاده از تیغ جراحی و با استفاده از لیزر و بدون خونریزی انجام می شود. باید بگوییم که عمل جراحی بینی با استفاده از لیزر امکان پذیر نیست و از لیزر می توان برای ترمیم پوست بینی و یا ترمیم جای بخیه ها استفاده کرد. از این رو می توان گفت زمانی که حرف از عمل جراحی بینی اسـتخوانی با استفاده از لیزر زده می شود فقط جنبه ی بازار یابی داشته و امکان پذیر نیست.

هزینه عمل جراحی بینی استخوانی

برای عمل جراحی بینی استخوانی نمی توان قیمت دقیقی را تعیین کرد زیرا به عوامل مختلفی بستگی دارد. عواملی که بر تعیین هزینه عمل جراحی بینی استخوانی تاثیر دارند از قبیل تجربه و مهارت پزشک جراح بینی، تیم اتاق عمل و هوشبری، دستیاران پزشک و هزینه های بیمارستان می باشند.

جراحی بینی استخوانی :

افرادی که قصد عمل رینو پلاستی را دارند بین سوال های زیادی قرار می گیرند . که مهم ترین سوال برای بیماران شناخت فرم بینی می باشد .

بینی استخوانی به بینی گفته می شود که دارای استخوان و غضروف محکمی می باشد که پوست این گونه بینی ها نازک تر می باشد. و غوزی بر روی بینی وجود دارد .

علت بر آمدگی و غوز بر روی بینی استخوانی :

۱ . ارثی : یکی از علت ها می تواند این باشد که غضروفی و استخوانی بودن بینی به طور مادر زادی و یا ارثی می باشد.که با رسیدن به سن بلوغ استخوانی بودن بینی به طور کامل مشخص است .

۲ . علت محیطی :  گاهی اوقات ممکن است بینی بر اثر حادثه و یا ضربه دچار آسیب بشود .

بینی فرد ممکن است هنگام ورزش و یا تصادف ضرباتی به بینی وارد شود. که بینی شکسته شده و همچنین از لحاظ تنفسی فرد دچار مشکل بشود .

دو  روش برای جراحی بینی های استخوانی :

۱ . جراحی بینی به طور بسته :

در این سبک عمل برش ها در داخل بینی ایجاد می شود و بر روی تیغه بینی هیچ برشی ندارد. و در ادامه جراحی به همان صورت جراحی باز انجام می شود . یکی از مهم ترین مزایایی این سبک جراحی این می باشد. که برو روی تیغه بینی هیچ جای زخمی وجود ندارد ؛ روند بهبودی سریع تر می باشد و زمان کمتری صرف جراحی می شود .

البته باید گفت که چگونگی جراحی بینی شما به نوع بینی تان مربوط می باشد .

۲ . روش باز :

این سبک جراحی برای تغییرات اساسی صورت می گیرد . زمانی که جراحی پره ها و تیغه بینی شمارو برش می دهد تسلط کاملی بر روی بینی شما دارد . پس بنابراین یکی از مهم ترین مزایایی جراحی باز تسلط کامل پزشک بر روی بینی فرد می باشد .

درصد موفقیت جراحی بینی استخوانی :

همان طور که می دانید جراحی بینی استخوانی راحت تر از بینی گوشتی می باشد .

البته نیاز است که بگوییم بینی های که از ترکیب غضروف و استخوان می باشند بسیار سخت است.اما باز با این حال نتیجه عمل بهتر از بینی گوشتی می باشد .

زمانی که بینی فرد دارای استخوان و غضروف محکمی باشد نتیجه عمل بهتر است . اما باز با این حال نمی توان جواب قطعی داد.

 

 

دکتر مسعود یزدانی

متخصص جراحی فک و صورت و جراح پلاستیک بینی

 

نظر بدهید

برچسب‌ها

اقدامات قبل و بعد از جراحی بینی بهترین جراح بینی بهترین جراح بینی استخوانی در تهران بهترین جراح بینی در تهران بهترین جراح بینی در قم بهترین جراح بینی در کرج بهترین جراح بینی فانتزی بهترین جراح بینی فانتزی در تهران بهترین جراح بینی گوشتی در تهران بهترین جراح بینی گوشتی در کرج بهترین جراح فک و صورت در تهران بهترین جراحی بینی در تهران بهتی جراح بینی گوشتی در تهران بهرین جراح بینی در تهران تفاوت جراحی بینی به روش باز و بسته جراح بینی جراح بینی استخوانی جراح بینی در تهران جراح بینی گوشتی جراحی انحراف بینی جراحی بینی جراحی بینی استخوانی جراحی بینی باز جراحی بینی به روش بسته جراحی بینی در بارداری جراحی بینی در تهران جراحی بینی فانتزی جراحی بینی گوشتی جراحی فک جراحی پلاستیک دکتر مسعود یزدانی رینوپلاستی عمل بینی عمل جراحی بینی مراقبت های پس از عمل بینی نتیجه عمل بینی هزینه جراحی بینی هزینه جراحی بینی استخوانی هزینه جراحی بینی در تهران هزینه جراحی بینی در قم هزینه جراحی بینی گوشتی هزینه جراحی رینوپلاستی در کرج هزینه سپتوپلاستی در کرج هزینه عمل زیبایی بینی ورزش بعد از جراحی بینی
Call Now Buttonتماس با دکتر یزدانی

جراحی بینی در تهران

جراح بینی در تهران بهترین جراح بینی جراح بینی جراحی بینی