تماس با ما
جراحی زیبایی بینی
5 آذر, 1399 2

جراحی زیبایی بینی

جراحی زیبایی بینی به عملی گفته می شود که در طی آن، جراح با ایجاد تغییراتی بسیار مهم در غضروف و استخوان بینی، چهره و بینی فرد را به شکلی اساسی دچار تغییر کرده و زیبایی را به این شکل ایجاد می کند. این جراحی به شدت پر طرفدار است و انواع مختلفی را شامل می شود.
یک جراح بینی، قدرت و توانایی تغییرات گسترده یا جزئی در تمامی اجزای بینی را خواهد داشت و به این ترتیب، زیبایی بینی را بسیار بیشتر از قبل خواهد کرد.

 

جراحی زیبایی بینی

انواع جراحی زیبایی بینی

این جراحی مهم در انواع مختلفی انجام می شود که البته فرایند انجام تمامی آنها تقریباً به یک شکل است اما در برخی موارد، جزییات و ظریفکاری های بیشتری را می توان مشاهده کرد. این جراحی در انواع مختلفی انجام می شود:
جراحـی زیبایی بینـی فانتزی (عروسکی)
– جراحـی زیبایی بینـی طبیعی
در جراحی بینی فانتزی (عروسکی) جراح ابتدا پوست روی بینی را برداشته و ایجاد تغییرات را آغاز می کند. در این جراحی، قوس بسیار بیشتری در بالای بینی ایجاد می شود، نوک بینی تیز تر خواهد شد، سر بینی با زاویه بیشتری به سمت بالا کشیده می شود و همچنین عرض بینی هم بسیار کمتر می شود. نتیجۀ جراحی بینی عروسکی، چهره ای بسیار زیبا و فانتزی ست که البته این نوع جراحی فقط بر روی بینی های استخوانی انجام می شود.
در جراحی بینی طبیعی، جراح سعی می کند ایجاد تغییرات در قسمت های مختلف، فقط در جهت رفع ایرادات بینی باشد به گونه ای که کمتر بتوان به دستکاری شدن بینی پی برد. همچنین شکل و فرم طبیعی بینی تا حد زیادی حفظ می شود.

اهداف جراحی بینی

اولین و مهم ترین هدفی که هر فردی برای جراحی بینی دنبال می کند، اصلاح فرم بینی و تغییر شکل و اندازه آن است. متقاضیان جراحی بینی معمولا بعد از ضربه یا آسیب یا ایجاد مشکلات تنفسی به جراحی بینی روی می اورند و به دلیل نارضایتی که از ظاهر خود دارند، تغییرات را می پذیرند. این تغییرات شامل موارد زیر است:

تغییر سایز بینی

تغییر زاویه بینی

صاف کردن استخوان بینی

تغییر شکل نوک بینی

باریک کردن سوراخ های بینی

در مواردی که رینوپلاستی به منظور بهبود ظاهر بینی انجام شود، لازم است صبر کنید تا به سن کامل رشد برسید و استخوان های بینی کاملا رشد کند. دکتر مسعود یزدانی متخصص جراحی زیبایی و فک و صورت در تهران بهترین سن برای جراحی زیبایی بینی در دختران را 16 سال و در پسران 18 سال می دانند. البته اگر جراحی  به منظور اصلاح مشکلات تنفسی انجام شود، در سنین پایین تر نیز می تواند اتفاق بیفتد.

حتما بخوانید :بهترین جراح بینی استخوانی در تهران

هزینه جراحی زیبایی بینی

جراحی های زیبایی هزینه های خاص خود را دارند اما این به معنای زیاد و بالا بودن هزینه نیست بلکه حد و حدود آنها در سراسر کشور تقریباً در یک رِنج قیمت خواهد بود. برای اینکه بتوانیم به هزینه نهایی عمل زیبایی بینی دست یابیم بررسی چند فاکتور مهم در بینی لازم است:
ابتدا نوع بینی مهم است یعنی باید دید بینی استخوانی ست یا گوشتی چون هزینه جراحی بینی های گوشتی کمی بیشتر است. همچنین چنانچه ایراد خاصی مثل شکستگی های قدیمی و اینگونه موارد وجود داشته باشد می تواند بر روی هزینه نهایی موثر باشد.
در کنار موارد بالا، انجام برخی اصلاحات جنبی مثل برداشتن پولیپ همراه با جراحی زیبایی هم می تواند بر هزینه نهایی موثر باشد. اما در تمامی این موارد، بهترین راه برای تخمین هزینه جراحی زیبایی بینی این است که حضوراً به جراح مراجعه کنید.

جراحی بینی گوشتی

بینی گوشتی بافت گوشتی ضخیم تر و استخوان بندی و غضروف ضعیف تری نسبت به سایر بینی ها دارد.

در عمل این نوع بینی ها چون قسمت پوست و پره های بینی بیشتر تحت تاثیر جراحی قرار می گیرد بعد از مدتی امکان متمایل شدن سر بینی به سمت پایین را دارد.

برای پیشگیری از این مشکل کمی از غضروف بینی را به پایین ان پیوند می دهند .

مشخصات بینی گوشتی

پوست بینی ضخیم، چرب به همراه منافذ وسیع

نوک بینی پهن و گوشتی

غضروف و استخوان بینی ضعیف

جراحی بینی استخوانی

بینی استخوانی یکی از بهترین انواع جراحی بینی است. ساختار این مدل بینی به گونه ای است که پوستی نازک و بدون بافت دارد.

در این نوع جراحی به پیوند غضروف نیازی نیست چون بینی استخوانی خود غضروف کافی دارد. در بسیاری موارد بینی استخوانی دارای کمی انحراف است که در زمان جراحی، به‌ راحتی برطرف می ‌شود.

مشخصات بینی استخوانی

پوست بینی نازک

نوک بینی عمدتا عقابی و تیز

غضروف و استخوان بینی درست و محکم

 

جراحی زیبایی بینی
دکتر مسعود یزدانی جراح بینی در تهران

 

آمادگی برای جراحی بینی

برای هر کاری ابتدا امادگی لازم را باید داشته باشید. جراحی بینی نیز یکی از کارهای مهمی است که در طول زندگی شما رخ خواهد داد. بنابراین فبل از جراحی حتما آمادگی لازم را کسب نمایید. ابتدا باید بدانید که آیا شما کاندید مناسبی برای جراحی بینی هستید؟ این مسئله با معاینه فیزیکی و جلسه مشاوره شما با پزشکتان مشخص می شود. حین معاینه فیزیکی پوست داخل و خارج بینی بررسی می شود. به این ترتیب هرگونه تغییری که می تواند انجام گیرد، بررسی می شود. شاید نیاز باشد که آزمایش رگ های خونی یا دیگر تست های آزمایشگاهی انجام گیرند. در جلس مشاوره عکس برداری از بینی از زوایای مختلف صورت می گیرد این عکس ها برای ارزیابی نتایج بلند مدت جراحی و همچنین برای بررسی های لازم در طول جراحی لازم است.

خطرات جراحی بینی

هر نوع جراحی نوعی ریسک محسوب می شود. و ممکن است خطراتی همچون عفونت، خونریزی و واکنش های مختلف به بیهوشی را به همراه داشته باشد. اما در جراحی زیبایی بینی این خطرات به ندرت اتفاق می افتد. به طور کلی عواملی که باعث ایجاد خطر در جراحی بینی می شوند عبارتند از:

اختلالات تنفسی

خونریزی از بینی

ماندن جای زخم و بخیه روی بینی

عدم تقارن سوراخ های بینی

بی حسی بینی

البته در مواردی نیز بیمار از نتیجه جراحی راضی نیست که در این صورت لازم است جراحی ترمیمی بینی انجام شود. برای جراحی ترمیمی لازم است حداقل یکسال از زمان جراحی بگذرد.

 کلام آخر

در پایان به این نکته متذکر می شویم که برخلاف تصور عموم که بی حسی موضعی برای عمل بینی را بهتر از بی هوشی عمومی می دانند. نتایج تحقیقات نشان داده است این تصور اشتباه است.

زیرا جراحی بینی جز عمل های کم تهاجم تر نسبت به دیگر جراحی هاست، لذا نیاز به بی هوشی با دوز بالا نیست. به عبارتی با دوز کم بیهوشی می توان یک بی هوشی مطلوب در طی عمل داشت. در بیهوشی کامل بیمار هیچگونه دردی در هنگام جراحی احساس نمی کند و جراح تسلط بالایی روی بیمار دارد.

بزرگترین نگرانی افراد برای بیهوشی عمومی حالت ناخوشایند بعد از بیهوشی مانند حالت تهوع و استفراغ است. این نگرانی را با ترکیب داروهای بیهوشی با داروی تهوع و سرگیجه می توان از بین برد. این در حالی است که در بی حسی موضعی تهوع و استفراغ در طول عمل می تواند سطح فشار خون را بالا برده و موجب کبودی، تورم و خونریزی بیشتر شود.

افرادی که برای جراحی ترمیمی از بیهوشی عمومی استفاده می کنند و در عمل اول از بی حسی موضعی استفاده کرده اند، عمدتا از بی هوشی عمومی رضایت بیشتری داشته اند. همچنین از لحاظ تکنیک پزشکی نیز بی هوشی عمومی به دلیل خونریزی کمتر و عدم حرکت بیمار بهترین گزینه است. به همین دلیل جراحان بینی، عموما بیشتر این روش را انتخاب می کنند.

دکتر مسعود یزدانی ،  بهترین جراح بینی در تهران می باشد

 

دکتر مسعود یزدانی

متخصص جراحی فک و صورت و جراح پلاستیک بینی

 

 

نظر بدهید

نظرات

  1. قيمت جراحي بيني ترميمي چقدر ميگيرين آقاي دكتر ؟
    من قبلا عمل كردم ولي اصلا خوب نشده
    نمونه كارهاي شما رو ديدم خيلي خوشم اومده
    عكسمو كجا ميتونم بفرستم نگاه كنيد ؟؟؟

برچسب‌ها

اقدامات قبل و بعد از جراحی بینی بهترین جراح بینی بهترین جراح بینی استخوانی در تهران بهترین جراح بینی در تهران بهترین جراح بینی در قم بهترین جراح بینی در کرج بهترین جراح بینی فانتزی بهترین جراح بینی فانتزی در تهران بهترین جراح بینی گوشتی در تهران بهترین جراح بینی گوشتی در کرج بهترین جراح فک و صورت در تهران بهترین جراحی بینی در تهران بهتی جراح بینی گوشتی در تهران بهرین جراح بینی در تهران تفاوت جراحی بینی به روش باز و بسته جراح بینی جراح بینی استخوانی جراح بینی در تهران جراح بینی گوشتی جراحی انحراف بینی جراحی بینی جراحی بینی استخوانی جراحی بینی باز جراحی بینی به روش بسته جراحی بینی در بارداری جراحی بینی در تهران جراحی بینی فانتزی جراحی بینی گوشتی جراحی فک جراحی پلاستیک دکتر مسعود یزدانی رینوپلاستی عمل بینی عمل جراحی بینی مراقبت های پس از عمل بینی نتیجه عمل بینی هزینه جراحی بینی هزینه جراحی بینی استخوانی هزینه جراحی بینی در تهران هزینه جراحی بینی در قم هزینه جراحی بینی گوشتی هزینه جراحی رینوپلاستی در کرج هزینه سپتوپلاستی در کرج هزینه عمل زیبایی بینی ورزش بعد از جراحی بینی
Call Now Buttonتماس با دکتر یزدانی

جراحی بینی در تهران

جراح بینی در تهران بهترین جراح بینی جراح بینی جراحی بینی