تماس با ما
چند اشتباه رایج در جراحی بینی
20 اردیبهشت, 1399 0

چند اشتباه رایج در جراحی بینی

چند اشتباه رایج در جراحی بینی : جراحی بینی موجب بروز اختلالات تنفسی دائمی می گردد.

 

 

برخی افراد تصور می کنند که بینی جراحی شده دچار اختلالات تنفسی مثل آبریزش بینی دائمی خواهد شد. باید گفت در گذشته به علت حذف بافتهای بینی، این امکان وجود داشت که مخروط داخلی بینی بیش از اندازه کوچک شود و اختلالات تنفسی و گرفتگی بینی رخ دهد. ولیکن امروزه پزشکان سلامت راه تنفسی را در اولویت کار خود قرار داده و بر این اساس تغییرات بینی را اعمال می نمایند. لازم به ذکر است که آبریزش و گرفتگی بینی فقط از عوارض کوتاه مدت جراحی بینی می باشد و با گذشت دوره بهبود پس از جراحی رفع خواهد شد.

جراحی بینی می تواند منجر به فوت گردد.

برخی از افراد بدین جهت از انجام جراحی بینی هراس دارند که گمان می کنند این عمل ممکن است حتی موجب فوت افراد گردد.

این مسئله مثل این است که بگوییم از منزل نمی ‌توان خارج شد چرا که بیرون از منزل احتمال تصادفات و مرگ وجود دارد.

جراحی بینی هم مثل هر عمل دیگری با عوارض خاص خود همراه است که جزئی از روند بهبود محسوب می گردد. جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد چرا که این عوارض به مرور رفع خواهد شد.

شایان ذکر است با توجه به مهارت و سابقه عمل بینی در کشور ایران این عمل بعنوان یکی از کم خطر ترین عمل های جراحی به شمار می آید.

شایان ذکر است امروزه داروهای بیهوشی که در جراحی مورد استفاده قرار می گیرد بسیار پیشرفته است و عوارض گذشته را کم تر ایجاد میکند.

بینی گوشتی جراحی شده پس از مدتی به حالت اولیه خود برمی گردد.

در بینی های گوشتی بافت غضروفی ضعیف و پوست بینی ضخیم است. باید گفت ضعیف بودن بافت غضروفی موجب می گردد که این بافت تحمل وزن بینی را نداشته باشد و دچار افتادگی شود.

در گذشته جهت انجام جراحی بینی و برطرف نمودن افتادگی، بیشتر بافتهای بینی حذف میشد، ولیکن امروزه به جای حذف، بافت غضروفی بینی تقویت می شود بدین جهت که تحمل وزن بینی را داشته و مجدداً دچار افتادگی نشود.

هر چند در گذشته برخی از بینی های گوشتی مجدداً دچار افتادگی می‌ شد ولی امروزه با استفاده از تکنیک های نوین دیگر نگرانی ها در این زمینه بی مورد است.

دکتر محمد مسعود یزدانی

متخصص جراحی فک و صورت و جراح پلاستیک بینی

نظر بدهید

برچسب‌ها

اقدامات قبل و بعد از جراحی بینی بهترین جراح بینی بهترین جراح بینی استخوانی در تهران بهترین جراح بینی در تهران بهترین جراح بینی در قم بهترین جراح بینی در کرج بهترین جراح بینی فانتزی بهترین جراح بینی فانتزی در تهران بهترین جراح بینی گوشتی در تهران بهترین جراح بینی گوشتی در کرج بهترین جراح فک و صورت در تهران بهترین جراحی بینی در تهران بهتی جراح بینی گوشتی در تهران بهرین جراح بینی در تهران تفاوت جراحی بینی به روش باز و بسته جراح بینی جراح بینی استخوانی جراح بینی در تهران جراح بینی گوشتی جراحی انحراف بینی جراحی بینی جراحی بینی استخوانی جراحی بینی باز جراحی بینی به روش بسته جراحی بینی در بارداری جراحی بینی در تهران جراحی بینی فانتزی جراحی بینی گوشتی جراحی فک جراحی پلاستیک دکتر مسعود یزدانی رینوپلاستی عمل بینی عمل جراحی بینی مراقبت های پس از عمل بینی نتیجه عمل بینی هزینه جراحی بینی هزینه جراحی بینی استخوانی هزینه جراحی بینی در تهران هزینه جراحی بینی در قم هزینه جراحی بینی گوشتی هزینه جراحی رینوپلاستی در کرج هزینه سپتوپلاستی در کرج هزینه عمل زیبایی بینی ورزش بعد از جراحی بینی
Call Now Buttonتماس با دکتر یزدانی

جراحی بینی در تهران

جراح بینی در تهران بهترین جراح بینی جراح بینی جراحی بینی