تماس با ما
نکات مهم بعد از عمل زیبایی بینی
16 اردیبهشت, 1399 0

نکات مهم بعد از عمل زیبایی بینی

نکات مهم بعد از عمل زیبایی بینی : توصیه می شود در ۲۴ ساعت اول استراحت کنید. در این مدت به کمک دیگران از جایتان بلند شوید؛ چرا که امکان دارد سرگیجه داشته باشید. بعد از طی این مدت انجام حرکات بیشتر بلامانع است اما توصیه می شود در هفته اول حتی الامکان بیشتر استراحت کنید. تا سه ماه انجام حرکات ورزشی سنگین، فوتبال، والیبال و بسکتبال ممنوع می باشد. از کشتی گرفتن به مدت شش ماه پرهیز کنید.

 

نکات مهم بعد از عمل زیبایی بینی دکتر محمد مسعود یزدانی

 

در صورتی که درون بینیتان پانسمان (تامپون) است، جراح زمان خارج کردن آن را به شما اطلاع خواهد داد. معمولاً این زمان ۲ تا ۳ روز است. باید گفت این تامپون ها کوچک است و خارج کردن آن با درد چندانی همراه نیست.

سعی‌ کنید در حین خوابیدن به پشت بخوابید و زیر سر خود چند بالش بیشتر قرار دهید.

می توانید پانسمان زیر بینی‌ را در صورت آغشته شدن به ترشحات و یا خون تعویض نمایید اما به هیچ وجه به محافظ روی آن (اسپلینت) و تامپون درون بینی‌ دست نزنید.

معمولاً بعد از جراحی بینی درد چندانی ندارید. در صورت بروز درد مسکن هایی مانند استامینوفن مصرف نمایید.

در ۲۴ تا ۴۸ ساعت اول به منظور کاهش ورم و کبودی استفاده از کمپرس یخ توصیه می شود اما بعد از آن چندان اثرگذار نخواهد بود. هر نیم ساعت به مدت یک ربع کمپرس یخ را روی صورت و اطراف چشم خود قرار دهید.

معمولاً بخیه‌ ها و اسپلینت روی بینی‌ پس از طی یک هفته برداشته می شوند.

امکان دارد در روزهای اول از بینی‌ ترشحات خونابه ای خارج گردد که این امر طبیعی است ولیکن در صورت خونریزی مراتب را به پزشکتان اطلاع دهید.

توصیه می شود در روز اول مایعات مصرف نمایید و پس از آن از غذاهای نرم استفاده کنید.

لباسهای دکمه دار بپوشید، از مسواک نرم استفاده نمایید و با دهان باز عطسه کنید.

هدف از جراحی بینی

بیمار قبل از مراجعه به پزشک باید هدف خود از جراحی را مشخص کند. و در صورتی که مشکلات و فشار روحی دارد، باید ابتدا به درمان آن بپردازد. چون جراحی بینی مشکلات روحی و روانی بیمار را برطرف نخواهد کرد. انگیزه و هدف بیمار از جراحی باید منطقی و قابل قبول باشد. تا بعد از جراحی احساس ندامت و پشیمانی برای فرد ایجاد نشود. بطور کلی هدف از جراحی بینی می تواند موارد زیر باشد. از جمله:

کوچک کردن بینی

بزرگ کردن بینی

درمان انحراف بینی

برداشتن قوز و پلیپ بینی

نکته مهمی که باید قبل از جراحی بینی به آن توجه ویژه داشته باشید، این است که هدف شما از جراحی بینی باید مشخص شده باشد. و بینی خود را با دیگری مقایسه نکنید. در این صورت احتمال نارضایتی در شما زیاد خواهد بود.

یک هفته بعد از عمل بینی

به طور معمول اولین ملاقات با پزشکتان یک هفته بعد از جراحی صورت می گیرد. بعد از گذشت این مدت زمان بیمار نباید هیچ دردی در ناحیه بینی احساس کند. و باید به زندگی عادی خویش برگردد. اما این بدین معنا نیست که می تواند کارهایی سنگین و ورزش های سخت انجام دهد. اما به این نکته توجه کنید که از بین رفتن ورم بینی آن هم به طور کامل حدود یک سال زمان نیاز دارد. و تا آن زمان نمی توان نتیجه جراحی را حدس زد.

 

نکات مهم بعد از عمل زیبایی بینی

 

ماسک زدن بعد از جراحی بینی

با وجود اینکه این روزها درگیر بیماری کرونا هستیم، و به شدت توصیه می شود برای عدم ابتلا به این بیماری باید ماسک بزنیم، لازم دانستیم برای بیمارانی که جراحی رینوپلاستی انجام داده اند طریقه صحیح ماسک زدن را بیان کنیم. زیرا این سوال بسیاری از بیماران است که می پرسند چگونه می توانند بعد از عمل بینی بر روی بینی خود ماسک بزنند؟

قاعدتا در هفته اول جراحی بینی به دلیل اینکه در منزل و در حال استراحت می باشید، نیازی به استفاده از ماسک نخواهید داشت. در این زمان از دوستان و آشنایان خود بخواهید که نزد شما نیایند و توضیح بدهید که شرایط ماسک زدن را ندارید. اما بعد از گذشت یک هفته که اماده خروج از منزل می شوید، لازم است از ماسک هایی استفاده کنید که کاغذی یا پارچه ای بوده و در حالت شل، بر روی بینی شما قرار می گیرد. نباید ماسک را بر روی بینی تان بفشارید یا نباید آن را در حالی که بر روی بینی تان قرار دارد، به سمت پایین بکشید.

توجه داشته باشید هر زمان که خواستید ماسک را روی صورت خود قرار دهید، یا بردارید، حتما آن را به طور کامل به سمت جلو کشیده، بدون اینکه بر روی بینی کشیده شود، آن را از بینی خود فاصله دهید و سپس از روی صورت خود جدا نمایید. بعد از گذشت 6 هفته می توانید به راحتی ماسک زده و به بیرون از خانه بروید. البته باز هم لازم است متوجه فشاری که ماسک روی بینی تان وارد می کند، باشید.

شست و شوی بینی بعد از جراحی چگونه است؟

یکی دیگر از سوالاتی که بیماران بعد از جراحی رینوپلاستی می پرسند، این است که بینی خود را چگونه بشوییم؟ بعد از عمل و ترخیص از بیمارستان اگر نیاز به شست و شوی بینی خود را احساس کردید با یک گوش پاکن و پنبه آغشته به هیدروژن پراکسید به آرامی قسمت بیرونی بینی خود را شست و شو دهید. البته ما توصیه می کنیم که این کار را نکنید و اجازه دهید پانسمان برداشت شود و سپس بینی خود را شست و شو دهید.

بعد از اینکه پانسمان را برداشتید می توانید بینی خود را هر روز دو مرتبه تمیز کنید تا چربی ترشح شده توسط غدد پوستی پاک شود. باید توجه داشته باشید که تمیز کردن بینی باید به آرامی انجام شود و حین تمیز کردن بینی نباید به آن فشاری وارد شود.

 ملاقات با پزشک

جراحی که انتخاب می کنید رابطه مستقیم با میزان رضایت یا عدم رضایت بیمار دارد. برای انتخاب یک متخصص خوب حتما از قبل تحقیقات و بررسی های لازم را بعمل آورید. بطور مثال عکس های قبل و بعد بیمارانش را ببینید. البته فراموش نکنید که نتیجه جراحی در همه افراد یکسان نیست. و بیمار نیز نمی تواند درخواست ها غیرمعقول از نتیجه جراحی داشته باشد. پس با تقلید از دیگران سعی نکنید به خواسته های خود برسید. بلکه هر بینی مطابق با معیارها و ساختارهای صورت هر فرد جراحی می شود تا طبیعی جلوه کند. البته پزشک جراح باید قبل از هر چیز سلامت شما را در اولویت قرار دهد. زیرا اگر مشکلات تنفسی بعد از جراحی ایجاد شود، تا پایان عمر آزار دهنده خواهد بود. در این رابطه دکتر مسعود یزدانی از پزشکان حاذق و حرفه ای و متخصص جراحی فک و صورت و جراح پلاستیک بینی را به شما پیشنهاد می کنیم.

 

دکتر مسعود یزدانی

متخصص جراحی فک و صورت و جراح پلاستیک بینی

نظر بدهید

برچسب‌ها

اقدامات قبل و بعد از جراحی بینی بهترین جراح بینی بهترین جراح بینی استخوانی در تهران بهترین جراح بینی در تهران بهترین جراح بینی در قم بهترین جراح بینی در کرج بهترین جراح بینی فانتزی بهترین جراح بینی فانتزی در تهران بهترین جراح بینی گوشتی در تهران بهترین جراح بینی گوشتی در کرج بهترین جراح فک و صورت در تهران بهترین جراحی بینی در تهران بهتی جراح بینی گوشتی در تهران بهرین جراح بینی در تهران تفاوت جراحی بینی به روش باز و بسته جراح بینی جراح بینی استخوانی جراح بینی در تهران جراح بینی گوشتی جراحی انحراف بینی جراحی بینی جراحی بینی استخوانی جراحی بینی باز جراحی بینی به روش بسته جراحی بینی در بارداری جراحی بینی در تهران جراحی بینی فانتزی جراحی بینی گوشتی جراحی فک جراحی پلاستیک دکتر مسعود یزدانی رینوپلاستی عمل بینی عمل جراحی بینی مراقبت های پس از عمل بینی نتیجه عمل بینی هزینه جراحی بینی هزینه جراحی بینی استخوانی هزینه جراحی بینی در تهران هزینه جراحی بینی در قم هزینه جراحی بینی گوشتی هزینه جراحی رینوپلاستی در کرج هزینه سپتوپلاستی در کرج هزینه عمل زیبایی بینی ورزش بعد از جراحی بینی
Call Now Buttonتماس با دکتر یزدانی

جراحی بینی در تهران

جراح بینی در تهران بهترین جراح بینی جراح بینی جراحی بینی