تماس با ما
نقش پوست بینی در جراحی بینی
13 اردیبهشت, 1399 0

نقش پوست بینی در جراحی بینی

در این مقاله در رابطه با نقش پوست بینی در جراحی بینی اطلاعاتی در اختیارتان قرار می دهیم.

 

نقش پوست بینی در جراحی بینی دکتر محمد مسعود یزدانی

 

اهمیت ساختمان و ضخامت پوست بینی در عمل بینی : ضخامت پوست در اشخاص گوناگون و نژادهای مختلف، متفاوت می باشد.

بینی هایی كه دارای پوست ضخیمی هستند، به عنوان بینی گوشتی شناخته می شوند. بدین جهت که در این نوع بینی بیشتر ضخامت پوست را غدد چربی تشکیل داده اند، بنابراین اشخاصی که بینی گوشتی دارند، دارای پوستی چرب می باشند، به این معنا که از دهانه غدد چربی پوست آنان (که گاهی دهانه این غدد در پوست آنان به سادگی قابل مشاهده می باشد) به طور مرتب چربی تراوش میشود.

باید گفت در بینی های گوشتی، کوچک کردن بینی به اندازه زیاد امکانپذیر نیست. در خصوص نقش پوست بینی در جراحی بینی باید گفت ضخامت پوست بینی بر نتیجه عمل بینی اثرگذار می باشد؛ چرا که ضخامت پوست بینی با عمل تغییر نخواهد کرد. در افرادی که بینی گوشتی دارند (پوست نوک بینی و پره ها ضخیم میباشد) هر چند بعد از جراحی بینی آنان به درجاتی جذاب تر و زیباتر می شود اما به کوچکی و ظرافت بینی اشخاصی که دارای پوست نازکتری هستند، نمی شود.

شایان ذکر است این نوع پوست سخت ترین نوع پوست برای عمل جراحی می باشد و ویژگی های دیگر این پوست ها این است که شکل غضروفهای نوک بینی از زیر پوست آنها قابل مشاهده نمی باشد؛ حتی غضروف در برخی موارد قابل لمس نیست. البته در این نوع پوست ها هم می توان نتیجه ای قابل قبول و مطلوب کسب نمود که این مسئله بستگی به مهارت جراح دارد و این اشخاص نیز می بایست تا حد زیادی توقعات خود را با وضعیت و شرایطی که پوست آنان دارد، متناسب کنند.

همچنین افرادیکه پوست نازکی دارند معمولاً رنگ پریده و در برخی موارد دارای کک و مک هستند و تقریباً می توان عروق زیر آن ها را مشاهده نمود؛ بدین جهت در عمل جراحی این دو نوع پوست تفاوت های زیادی وجود دارد و در کل پوستی که حد وسط بین نازک و ضخیم باشد برای جراحی مناسب تر و ایده آل تر است.

 

دکتر محمد مسعود یزدانی

متخصص جراحی فک و صورت و جراح پلاستیک بینی

نظر بدهید

برچسب‌ها

اقدامات قبل و بعد از جراحی بینی بهترین جراح بینی بهترین جراح بینی استخوانی در تهران بهترین جراح بینی در تهران بهترین جراح بینی در قم بهترین جراح بینی در کرج بهترین جراح بینی فانتزی بهترین جراح بینی فانتزی در تهران بهترین جراح بینی گوشتی در تهران بهترین جراح بینی گوشتی در کرج بهترین جراح فک و صورت در تهران بهترین جراحی بینی در تهران بهتی جراح بینی گوشتی در تهران بهرین جراح بینی در تهران تفاوت جراحی بینی به روش باز و بسته جراح بینی جراح بینی استخوانی جراح بینی در تهران جراح بینی گوشتی جراحی انحراف بینی جراحی بینی جراحی بینی استخوانی جراحی بینی باز جراحی بینی به روش بسته جراحی بینی در بارداری جراحی بینی در تهران جراحی بینی فانتزی جراحی بینی گوشتی جراحی فک جراحی پلاستیک دکتر مسعود یزدانی رینوپلاستی عمل بینی عمل جراحی بینی مراقبت های پس از عمل بینی نتیجه عمل بینی هزینه جراحی بینی هزینه جراحی بینی استخوانی هزینه جراحی بینی در تهران هزینه جراحی بینی در قم هزینه جراحی بینی گوشتی هزینه جراحی رینوپلاستی در کرج هزینه سپتوپلاستی در کرج هزینه عمل زیبایی بینی ورزش بعد از جراحی بینی
Call Now Buttonتماس با دکتر یزدانی

جراحی بینی در تهران

جراح بینی در تهران بهترین جراح بینی جراح بینی جراحی بینی