تماس با ما
نحوه زدن چسب بینی بعد از جراحی
11 اردیبهشت, 1399 4

نحوه زدن چسب بینی بعد از جراحی

در این مطلب در خصوص نحوه زدن چسب بینی بعد از جراحی به ارائه توضیحاتی می پردازیم.

نحوه زدن چسب بینی بعد از جراحی دکتر محمد مسعود یزدانی

 

برای زدن چسب بینی می بایست به موارد ذیل توجه نمایید:

ابتدا گونه ها و بینی خود را با پنبه آغشته به الکل پاک کنید یا با آب و صابون ملایم به خوبی شستشو دهید. آنگاه با یک حوله پاکیزه و نرم به آرامی و با شیوه گذاشتن و برداشتن پوست خود را خشک کنید. 5 تا 10 دقیقه منتظر بمانید تا پوست بینی کاملاً خشک شود.

چسب کاغذی مناسبی را داخل محفظه جاچسبی بگذارید تا بتوانید به سادگی از آن استفاده نمایید. با توجه به اندازه بینی، یک قطعه 10 تا 12 سانتی چسب کاغذی را جدا کرده و به صورت U شکل زیر بینی خود بچسبانید. توجه نمایید که چسب سوراخهای بینی را پوشش ندهد. قسمت وسط نوار چسب را زیر نوک بینی قرار دهید سپس به طرف بالا روی کناره های بینی مالش دهید تا به خوبی روی بینی تثبیت شوند. دو انتهای چسب می بایست تا نزدیک چشمها به سمت بالا بیاید. این چسب در پیشگیری از افتادگی بینی مفید است.

آنگاه سه قطعه چسب 3 تا 5 سانتی را روی بینی از سمت بالا به پایین بصورت عرضی بچسبانید به گونه ای که لبه چسب ها روی هم را بپوشانند. به آرامی روی چسبها مالش دهید تا روی پوست بینی به خوبی بخوابند.

آنگاه روی این لایه، یک لایه چسب عرضی دیگر بچسبانید و مالش دهید تا روی بینی به خوبی تثبیت شوند.

نهایتاً، از نوک بینی خود بخش اضافی چسب را با استفاده از قیچی ببرید.

مزیت چسب زدن به بینی

چسب زدن به بینی بعد از جراحی از مهم ترین مراقبت هایی است که باید به دقت انجام شود. مخصوصا کسانی که دارای بینی گوشتی می باشند برای فرم دهی بیشتر و بهتر لازم است حتما تا مدت زیادی از چسب استفاده نمایند. نوع و جنس چسب توسط پزشک نجویز می شود و پزشک جراح شما باید به این نکته توجه کند که چسب باید دارای بافتی باشد که مسیر جریان هوا به پوست را مسدود نکند. به طور کلی مزایای چسب زدن به بینی بعد از جراحی عبارتند از:

چسب باعث کم شدن دوران نقاهت و تسریع در بهبودی می شود.

ورم ناشی از جراحی بعد از چسب زدن به تدریج کاهش می یابد.

چسب زدن با دقت و مداوم باعث فرم گیری بهتر بینی می شود. و غضروف های بینی و استخوان ها به نحو صحیحی جوش خورده و فرم می گیرند.

چسب باعث جلوگیری از افتادگی نوک بینی بعد از جراحی می شود.

داشتن چسب روی بینی نشان دهنده بینی جراحی شده شما می باشد بنابراین به بقیه هشدار می دهید که در شوخی های فیزیکی خود دقت کنند به بینی شما نزدیک نشوند.

حرکاتی که در هنگام خواب انجام می دهیم اغلب غیرارادی است. استفاده از چسب در هنگام خواب باعث محافظت از بینی می شود.

مدت زمان استفاده از چسب بعد از جراحی بینی

با گذشت حدود 2 تا 3 هفته بعد از جراحی به توصیه پزشک باید شروع به چسب زدن نمایید. و تا زمانی که ورم بینی به طور کامل نخوابیده بهتر است از چسب استفاده نمایید. به عبارت دیگر بهتر است افراد برای مدت چند ماه بعد از جراحی عمل چسب زدن را ادامه دهند تا بهترین نتیجه از جراحی را بدست آورند.

 

نحوه زدن چسب بینی بعد از جراحی

 

شب ها قبل از رفتن به رختخواب بهتر است بینی خود را چسب بزنید. و صبح آن را تعویض کنید. نحوه چسب زدن توسط پزشک متخصص شما آموزش داده می شود. و توجه داشته باشید از دستورات بیماران قبلی برای تکنیک چسب زدن پیروی نکنید. زیرا ممکن است تکنیک چسب زدن پزشک شما با پزشک دیگر تفاوت داشته باشد. البته اگر پزشک شما نیز نحوه چسب زدن را به شما آموزش نداد، می توانید با مراجعه به وبسایت های مختلف این آموزش را مشاهده نمایید. البته از قبل مطمئن شوید که پزشک جراح شما این تکنیک ها را تایید می کند. دکتر مسعود یزدانی متخصص جراحی فک و صورت و جراح پلاستیک بینی بعد از جراحی با صبر و حوصله فراوان عملیات چسب زدن به بینی را مرحله به مرحله برای بیماران توضیح می دهند.

عوارض عمل بینی

هر گونه عمل جراحی در بهترین شرایط نیز امکان دارد عوارضی را به همراه داشته باشد. چنانچه جراح از تجربه و مهارت کافی برخوردار باشد و متقاضی عمل هیچ گونه سابقه بیماری داخلی نداشته باشد و مخاط، پوست، غضروف و استخوان وی در وضعیت نرمال باشد، عوارض جراحی بینی به حداقل می رسد. باید گفت کبودی اطراف چشم ها و تورم بینی از جمله عوارض عمل بینی می باشند که به مرور رفع می شوند.

مراحل مختلف چسب زدن به بینی بعد از جراحی

بسیاری از افرادی که جراحی بینی انجام دادند، بعد از جراحی جهت تعویض چسب هر روز یا به صورت یک روز در میان به مطب پزشک خود مراجعه می کنند. خب طبیعتاً این کار دردسرهایی همچون ماندن در ترافیک، خستگی و کلافگی را با خود به همراه دارد. بنابراین بهتر است خودتان از همان ابتدا چسب زدن را یاد بگیرید تا بدون دردسر در خانه خود این کار را انجام دهید. از جمله مراحل چسب زدن به بینی عبارتند از:

 زدودن چربی

اولین اقدامی که قبل از چسب زدن به بینی باید انجام دهید، این است که چربی های روی پوست خود را تمیز کنید. برای این کار می ‌توانید با استفاده از آب و صابون سطح پوست بینی خود را به آرامی شستشو دهید. البته با استفاده از یک الکل و پنبه نیز راحت تر این کار را انجام خواهید داد.

توجه داشته باشید در این مرحله هیچگونه فشاری نباید به بینی شما وارد شود. بعد از آن بینی را به طور کامل خشک کنید. برای خشک کردن بینی نیز بهتر است حوله ای نرم را روی آن قرار دهید. همین کار به تنهایی کافیست تا بینی شما خشک شود.

چسب های کوچک

در مرحله دوم باید چهار قطعه چسب را در اندازه های ۳ تا ۵ سانتی متری برش دهید. و از سمت راست به چپ روی بینی خود بچسبانید. این کار را از سمت بالای بینی تا نوک بینی ادامه دهید و البته نوک بینی را چسب نزنید.

 

 

چسب های u شکل

لازم است از داروخانه چسب مخصوص بعد از جراحی بینی را خریداری کنید و آن را در اندازه های ۱۰ تا ۱۲ سانتی متری برش دهید و به شکل u روی بینی خود بچسبانید.

این کار را به شکلی انجام دهید که چسب در قسمت پایینی نوک بینی تان قرار بگیرد. البته توجه داشته باشید که مجرای تنفسی تان را مسدود نکند.

بعد از اینکه چسب روی بینی خود را به طور کامل چسباندید، با نوک انگشت خود به آرامی آن را لمس کنید تا مطمئن شوید که چسب روی بینی فیکس شده است.   

چسب بینی باید به گونه ای روی بینی جراحی شده چسبانده شود که از سمت راست و چپ بینی را به سمت بالا بکشد و به اصطلاح لیفت کند تا فشار ناشی از وزن نوک بینی  باعث نشود که فرم آن تغییر کند.

بنابراین لازم است تا زمان بهبودی کامل چسب را روی بینی خود قرار دهید.

 

دکتر مسعود یزدانی

متخصص جراحی فک و صورت و جراح پلاستیک بینی

نظر بدهید

نظرات

  1. سلام تا چند وقت بعد از عمل باید چسب زد؟

  2. کارتون بینظیره

برچسب‌ها

اقدامات قبل و بعد از جراحی بینی بهترین جراح بینی بهترین جراح بینی استخوانی در تهران بهترین جراح بینی در تهران بهترین جراح بینی در قم بهترین جراح بینی در کرج بهترین جراح بینی فانتزی بهترین جراح بینی فانتزی در تهران بهترین جراح بینی گوشتی در تهران بهترین جراح بینی گوشتی در کرج بهترین جراح فک و صورت در تهران بهترین جراحی بینی در تهران بهتی جراح بینی گوشتی در تهران بهرین جراح بینی در تهران تفاوت جراحی بینی به روش باز و بسته جراح بینی جراح بینی استخوانی جراح بینی در تهران جراح بینی گوشتی جراحی انحراف بینی جراحی بینی جراحی بینی استخوانی جراحی بینی باز جراحی بینی به روش بسته جراحی بینی در بارداری جراحی بینی در تهران جراحی بینی فانتزی جراحی بینی گوشتی جراحی فک جراحی پلاستیک دکتر مسعود یزدانی رینوپلاستی عمل بینی عمل جراحی بینی مراقبت های پس از عمل بینی نتیجه عمل بینی هزینه جراحی بینی هزینه جراحی بینی استخوانی هزینه جراحی بینی در تهران هزینه جراحی بینی در قم هزینه جراحی بینی گوشتی هزینه جراحی رینوپلاستی در کرج هزینه سپتوپلاستی در کرج هزینه عمل زیبایی بینی ورزش بعد از جراحی بینی
Call Now Buttonتماس با دکتر یزدانی

جراحی بینی در تهران

جراح بینی در تهران بهترین جراح بینی جراح بینی جراحی بینی