تماس با ما
عوارض انحراف بینی
4 اسفند, 1398 0

عوارض انحراف بینی

عوارض انحراف بینی : انحراف تیغه بینی در بعضی افراد به حدی شدید است که کیفیت زندگی بیمار را تحت تأثیر قرار می ‌دهد و موجب می گردد، فرد نتواند به خوبی نفس بکشد یا بخوابد. باید گفت عوارض‌ انحراف بینی فقط به این دو مورد محدود نمی ‌شود.

عوارض انحراف بینی دکتر محمد مسعود یزدانیتیغه بینی، همانند یک ستون انعطاف پذیر و نازک در بینی میباشد که در وسط بینی قرار گرفته است. این تیغه در قسمت جلو از یک غضروف چهار گوش به وجود آمده است که از ناحیه پشت و کف به چند استخوان دیگر متصل میگردد چنانچه به هر دلیلی این تیغه کج شود انحراف تیغه بینی بروز خواهد کرد.

اگر این انحراف شدید باشد، مشکلاتی برای بیمار ایجاد می شود. به عنوان مثال ممکن است یک یا هر دو سوراخ بینی دچار گرفتگی و انسداد شود. واضح و مبرهن است گرفتگی بر تنفس بیمار اثرات سوئی دارد و در برخی موارد آن را به طور کامل مختل میکند.

افرادیکه درجاتی از این انحراف را دارند، ولیکن مشکل شان به قدری شدید نیست که متوجه شوند، برای درمان نزد پزشک مراجعه نمی کنند اما برخی دیگر از افراد دچار اختلال در تنفس هستند و در واقع برای درمان انحراف بینی لازم است جراحی انجام دهند.

آیا ممکن است بروز سردرد در بعضی از افراد به علت انحراف بینی باشد؟

در پاسخ به این پرسش باید گفت انحراف بینی در اکثر موارد به خودی خود عامل ایجاد سردرد نمی باشد. معمولاً بسیاری از افرادی که از سردرد شکایت می کنند، دچار سردرد تنشی یا میگرن هستند.

البته در برخی موارد، انحراف بینی به خصوص انحرافات شدید که با دیواره جانبی بینی تماس دارد (در اصطلاح دارای نقاط تماسی می باشند) میتواند منجر به سردرد گردد. در هر صورت بینی، عضو مهمی است و دارای عصب های فراوانی می باشد که میتواند موجب بروز دردهای صورت و سر شود.

پزشک به منظور درمان انحراف بینی در موارد خفیف دارو تجویز می نماید. از جمله داروهایی که بر رفع این عارضه استفاده می شود اسپری های مرطوب کننده است که پاسخ خوبی به درمان می دهد. اما به طور کلی در این اختلال ساختاری، انسداد ایجاد شده رفع نمی شود مگر با انجام جراحی.

 

دکتر محمد مسعود یزدانی

متخصص جراحی فک و صورت و جراح پلاستیک بینی

نظر بدهید

برچسب‌ها

اقدامات قبل و بعد از جراحی بینی بهترین جراح بینی بهترین جراح بینی استخوانی در تهران بهترین جراح بینی در تهران بهترین جراح بینی در قم بهترین جراح بینی در کرج بهترین جراح بینی فانتزی بهترین جراح بینی فانتزی در تهران بهترین جراح بینی گوشتی در تهران بهترین جراح بینی گوشتی در کرج بهترین جراح فک و صورت در تهران بهترین جراحی بینی در تهران بهتی جراح بینی گوشتی در تهران بهرین جراح بینی در تهران تفاوت جراحی بینی به روش باز و بسته جراح بینی جراح بینی استخوانی جراح بینی در تهران جراح بینی گوشتی جراحی انحراف بینی جراحی بینی جراحی بینی استخوانی جراحی بینی باز جراحی بینی به روش بسته جراحی بینی در بارداری جراحی بینی در تهران جراحی بینی فانتزی جراحی بینی گوشتی جراحی فک جراحی پلاستیک دکتر مسعود یزدانی رینوپلاستی عمل بینی عمل جراحی بینی مراقبت های پس از عمل بینی نتیجه عمل بینی هزینه جراحی بینی هزینه جراحی بینی استخوانی هزینه جراحی بینی در تهران هزینه جراحی بینی در قم هزینه جراحی بینی گوشتی هزینه جراحی رینوپلاستی در کرج هزینه سپتوپلاستی در کرج هزینه عمل زیبایی بینی ورزش بعد از جراحی بینی
Call Now Buttonتماس با دکتر یزدانی

جراحی بینی در تهران

جراح بینی در تهران بهترین جراح بینی جراح بینی جراحی بینی