تماس با ما
عمل بینی در دوره شیردهی
16 بهمن, 1398 0

عمل بینی در دوره شیردهی

در این مقاله به بحث پیرامون عمل بینی در دوره شیردهی و بارداری پرداخته می شود.

عمل بینی در دوره شیردهی دکتر محمد مسعود یزدانی

 

زنانی که برای انجام جراحی بینی کاندید هستند در قیاس با مردان محدودیتهایی دارند که جهت کسب نتیجه مطلوب تر لازم است به آن ها توجه نمایند.
عمل بینی در دوره شیردهی و پیش از آن بارداری جزو این محدودیت ها است که نگرانی زنان را دوچندان کرده است.

حدوداً دو ماه پس از زایمان می توان جراحی بینی انجام داد و توصیه می شود مادران تا دوازده ساعت پس از عمل بینی شیردهی به نوزاد را نداشته باشند. ضمناً برای فردی که تصمیم به مادر شدن دارد می تواند از یک ماه قبل، این جراحی را انجام دهد. ولیکن بهتر است خانم ها پس از یک سال اقدام به بارداری نمایند تا نگران تورم بینی در زمان بارداری نباشند.

جراحی بینی در بارداری

لازم به ذکر است که جراحی بینی در دوره بارداری به هیچ عنوان توصیه نمی شود. بدین جهت که برای انجام عمل بینی فرد بیهوش می شود و یا پس از جراحی رینوپلاستی نیاز به استفاده از دارو و قرص دارد و این مسئله بر جنین اثرات مخربی خواهد داشت .پیش از عمل بینی تست حاملگی برای زنان تجویز می شود اگر جواب تست مثبت باشد و خانمی باردار باشد به هیچ وجه اجازه عمل به وی داده نمی شود.

عمل بینی در دوره شیردهی

زنانی که با گذشت دو ماه پس از زایمان، تمایل به انجام جراحی بینی دارند نگران اثرات داروی بیهوشی و استفاده از داروها بر شیردهی به نوزاد خود و تاثیر مخرب روی نوزادشان هستند به این دسته از مادران باید گفت که اثرات داروی بیهوشی تا 12 ساعت پس از عمل از بین می رود و اثری بر نوزاد نخواهد داشت فقط لازم است تا 12 ساعت پس از عمل شیردهی قطع گردد تا اثر داروی بیهوشی باعث خواب آلودگی نوزاد نشود.

تا چه زمانی بعد از بارداری می توان جراحی بینی انجام داد؟

همانطور که گفتیم، بهترین زمان برای جراحی بینی زنان باردار بعد از وضع حمل است. اما اینکه چه مدتی باید از زایمان بگذرد تا بتوان جراحی بینی را انجام داد، جای بحث است.

چون بارداری عوارض بسیار زیادی برای مادر دارد و بعد از زایمان نیز مادر علاوه بر اینکه خود نیاز به رسیدگی دارد به نوزاد نیز باید رسیدگی کند، توصیه می شود در این مدت جراحی بینی را انجام ندهید. دکتر مسعود یزدانی فوق تخصص جراحی فک و صورت و زیبایی بینی تویه می کند مادران باید یک تا دوسال بعد از بارداری صبر کنند و سپس بینی خود را جراحی کنند. اما اگر همچنان اصرار به زوتر عمل کردن بینی دارند، می توانند حداقل 6 ماه بعد از زایمان جراحی کنند. اما در دوران بارداری به شدت توصیه می کنیم که تحت عمل جراحی بینی قرار نگیرید. چون بی هوشی آسیبی جدی به جنین وارد می کند. و اکثر پزشکان این ریسک را نمی پذیرند. اما اگر شرایط حادی دارید می توانید با دکتر مسعود یزدانی مشورت کنید. ایشان با تجربه و تبحر خاصی که دارند بهترین زمان برای جراحی را برای شما مادران عزیز مشخص می نمایند.

تاثیر شیردهی در عمل بینی

همانطور که گفتیم داروهای بیهوشی تاثیرات مخربی روی جنین می گذارد. اما در هر صورت اگر اصرار به جراحی دارید، پزشکی را انتخاب کنید که مهارت و تجربه کافی برای جراحی بینی داشته باشد مخصوصا در دوران بارداری که وضعیت بسیار حساسی را سپری می کنید. در دوران شیردهی نیز اثرات منفی بیهوشی روی شیر مادر تاثیر می گذارد و همچنان پیشنهاد می کنیم تا حد امکان دست نگه دارید. اما دکتر مسعود یزدانی پزشکی ماهر و متخصص در زمینه جراحی های بینی می تواند مشورت های خوب و کاربردی به شما ارائه کند.

مراقبت های بعد از جراحی در دوران شیردهی

تا به طور کامل بیهوشی از سرتان نرفته کودک خود را در آغوش نگیرید. زیرا ممکن است از دستتان بیفتد و نتوانید به خوبی کودک را نگه دارید.

از کمپرس یخ بعد از جراحی استفاده کنید.

از خوردن نمک به شدت پرهیز کنید.

داروهای بعد از جراحی برای دوران شیردهی متفاوت است. طبق تجویز پزشک آن را تهیه و مصرف نمایید.

حتما از چسب بینی استفاده کنید. چون شمایی که کودک دارید ممکن است حین در آغوش گرفتن کودک دستش به بینی تان بخورد و مشکلاتی از این دست را برای شما به وجود آورد.

 

دکتر مسعود یزدانی

متخصص جراحی فک و صورت و جراح پلاستیک بینی

نظر بدهید

برچسب‌ها

اقدامات قبل و بعد از جراحی بینی بهترین جراح بینی بهترین جراح بینی استخوانی در تهران بهترین جراح بینی در تهران بهترین جراح بینی در قم بهترین جراح بینی در کرج بهترین جراح بینی فانتزی بهترین جراح بینی فانتزی در تهران بهترین جراح بینی گوشتی در تهران بهترین جراح بینی گوشتی در کرج بهترین جراح فک و صورت در تهران بهترین جراحی بینی در تهران بهتی جراح بینی گوشتی در تهران بهرین جراح بینی در تهران تفاوت جراحی بینی به روش باز و بسته جراح بینی جراح بینی استخوانی جراح بینی در تهران جراح بینی گوشتی جراحی انحراف بینی جراحی بینی جراحی بینی استخوانی جراحی بینی باز جراحی بینی به روش بسته جراحی بینی در بارداری جراحی بینی در تهران جراحی بینی فانتزی جراحی بینی گوشتی جراحی فک جراحی پلاستیک دکتر مسعود یزدانی رینوپلاستی عمل بینی عمل جراحی بینی مراقبت های پس از عمل بینی نتیجه عمل بینی هزینه جراحی بینی هزینه جراحی بینی استخوانی هزینه جراحی بینی در تهران هزینه جراحی بینی در قم هزینه جراحی بینی گوشتی هزینه جراحی رینوپلاستی در کرج هزینه سپتوپلاستی در کرج هزینه عمل زیبایی بینی ورزش بعد از جراحی بینی
Call Now Buttonتماس با دکتر یزدانی

جراحی بینی در تهران

جراح بینی در تهران بهترین جراح بینی جراح بینی جراحی بینی