تماس با ما
عمل بینی در افراد سیگاری
13 بهمن, 1398 0

عمل بینی در افراد سیگاری

باید گفت عمل رینوپلاستی یکی از پرطرفدارترین جراحی های زیبایی در بین افراد جامعه است در این مقاله در خصوص عمل بینی در افراد سیگاری توضیحاتی ارائه می نماییم تا این افراد با آگاهی کامل این جراحی را انجام دهند.

عمل بینی در افراد سیگاری دکتر محمد مسعود یزدانی

کسانی که قلیان یا سیگار مصرف می کنند اغلب دچار مشکلاتی در دیواره عروق خونی شده و همین مسئله موجب تنگی رگهای خونی در آنها می شود.
تنگ شدن عروق خونی سبب ایجاد اختلال در جریان خون شده لذا فرایند ترمیم و بازسازی پوست (بعد از جراحی زیبایی) در افراد سیگاری کندتر می شود.

چرا استعمال دخانیات قبل و بعد از عمل بینی ممنوع است؟

همانطور که قبلاً اشاره شد مصرف سیگار پس از جراحی بینی یا پیش از آن موجب ایجاد اختلالاتی در رگهای خونی و جریان خون میشود و بدین جهت است که جراحان بینی همواره تأکید می کنند استعمال دخانیات به مدت دو هفته قبل و یک ماه بعد عمل بینی ممنوع می باشد.

سیگار دارای مواد سمی گوناگونی می باشد که همگی برای بدن مضر هستند. در رابطه با عمل بینی در افراد سیگاری باید گفت که سیگار هم روی بیهوشی و هم روی نتیجه عمل اثرات سوئی خواهد داشت.

شخصی که سیگار یا قلیان مصرف می کند مستعد عوارض تنفسی حین و بعد از بیهوشی است. با ترک سیگار به مدت دو هفته پیش از عمل بینی وضعیت عروقی شخص سیگاری نرمال خواهد شد و متقاضی بدون نگرانی می تواند این جراحی را انجام دهد.

تاثیر سیگار بر روند درمان و بهبودی جراحی بینی

سیگار بر روند بهبودی بعد از جراحی بینی تأثیر منفی می گذارد زیرا رگ های خونی بیمار را منقبض می کند. پس از رینوپلاستی بینی یا هر نوع جراحی دیگری، روند جریان خون انسان باید در بهترین حالت باشد تا زخم به خوبی بهبود پیدا کند.

جریان خون باعث می شود سلول ها و آنتی بادی ها از راه یک سیستم پیچیده از شریان ها و وریدها به قسمت های مختلف بدن برسند. خون با تمام ظرفیتش مواد مغذی را به سمت بینی می راند تا بهبودی بعد از جراحی بینی زودتر حاصل شود.

با این حال، با توجه به این واقعیت که مصرف نیکوتین عروق خونی را منقبض می نماید، بیمارانی که به سیگار کشیدن ادامه می دهند دیرتر بهبودی در آن ها حاصل می شود. و بیشتر در معرض خطر عوارض جراحی هستند. در ادامه به برخی از عوارض و خطرات کشیدن سیگار در زمان نقاهت بعد از جراحی بینی اشاره می کنیم. این عوارض عبارتند از:

·        ایجاد اختلال در روند بهبودی و مدت دار شدن دوران نقاهت

·        آسیب دیدن پوست بینی

·        ماندن جای زخم

·        مسدود شدن مسیر تنفس بینی

·        بالا رفتن فشار خون و ایجاد عوارض قلبی

·        امکان ایجاد عفونت بیش از اندازه

·        افزایش خطرات و عوارض ناشی از بیهوشی

·        عدم ایجاد تقارن در سوراخ های بینی و کاهش نتیجه دلخواه

·        خونریزی بیش از اندازه و غیرقابل کنترل

·        تنگ شدن عروق خونی و کاهش اکسیژن رسانی به بینی

·        بالا رفتن التهاب و درد ناشی از جراحی

·        ایجاد کبودی و تغییر رنگ

.         نیاز به مصرف دارو

 

 

 

 

اثرات منفی قلیان بر جراحی زیبایی بینی

نیکوتین موجود در قلیان نسبت به سیگار بیشتر است، مصرف قلیان نیز دقیقاً مانند سیگار سبب ایجاد اختلال در جریان خون و کند شدن روند درمانی خواهد شد. بنابرای توصیه می شود متقاضیان قبل از مراجعه به منظور انجام جراحی زیبایی بینی قلیان را تا مدتی که جراح بینی تعیین می نماید ترک کنند.

به چه دلیل قبل و بعد از عمل رینوپلاستی نباید الکل مصرف نمود؟

مصرف مشروب پس از جراحی بینی یا پیش از آن موجب گشاد شدن رگهای خونی و افزایش احتمال خونریزی در عمل خواهد شد. ضمن اینکه مصرف مشروبات الکی پس از جراحی بینی یا پیش از آن سبب افزایش تورم بینی نیز می شود.

چه مدت زمان قبل از جراحی بینی باید سیگار را ترک کرد؟

هر چه زمان بیشتری قبل از جراحی سیگار را ترک کنید، شانس بهتری برای بهبود نتایج بعد از جراحی بینی دارید. متخصصان و پزشکان عمدتا توصیه می کنند برای دستیابی به بهترین نتایج حداقل 4 تا 8 هفته قبل از جراحی مصرف سیگار و سایر دخانیات را ترک کنید.

کاهش مصرف سیگار نمی تواند نقشی موثری در کاهش عوارض ناشی از جراحی داشته باشد. برای جبران آسیب ها و ضررهایی که سیگار به بدن شما وارد می کند، باید سیگار را به طور کامل ترک کنید.

در صورتی که برای مدت زمان طولانی نمی توانید سیگار را ترک کنید، باید بگوییم که سیگار نکشیدن حتی 12 ساعت قبل از عمل می تواند مفید باشد، هرچند تاثیر بسیار کمی دارد. پس از جراحی، حداقل به مدت 4 تا 6 هفته نباید سیگار بکشید. البته فرصت مناسبی برای ترک سیگار به صورت دائمی نیز می باشد.   

عوارض کشیدن سیگار قبل از عمل بینی

کشیدن سیگار قبل از عمل بینی می تواند باعث ایجاد مشکلات جدی برای سلامت و زیبایی بینی شما شود. برخی از عوارض کشیدن سیگار و ارتباط آن با عمل بینی در افراد سیگاری عبارتند از:

کاهش اکسیژن خون

نیکوتین موجود در سیگار باعث منقبض شدن رگ های خونی می شود و جریان خون را به بافت های بینی کاهش می دهد. این مسئله باعث می شود که زخم های جراحی کندتر بهبود یابند و خطر عفونت و نکروز افزایش یابد.

افزایش ورم و کبودی

کشیدن سیگار قبل از عمل بینی موجب تحریک سامانه ایمنی بدن می شود و باعث تولید پروتئین های التهاب زا مانند سایتوکین ها می گردد. این پروتئین ها باعث تورم و التهاب بافت های بینی می شوند و مدت زمان نقاهت را طولانی تر می کنند.

خطر خونریزی

کشیدن سیگار قبل از عمل بینی موجب کاهش تعداد پلاکت ها و تغییر در عملکرد آنها می شود. این مسئله باعث کاهش قدرت لخته شدن خون و افزایش خطر خونریزی در حین یا پس از جراحی خواهد شد.

خطر واکنش بیهوشی

کشیدن سیگار قبل از عمل بینی موجب تغییر در فعالیت آنزیم های کبد و دستگاه تنفس می شود. این تغییرات باعث مختل شدن دستورالعمل های دارویی و نياز به داروهای بی هوشی بيشتر يا كمتر در حين جراحی می شود. همچنين، كشيدن سيگار باعث كاهش كپاسيته ريوی و افزايش خطر عفونت ريوی، آسم، قطع نفس در حين خواب و ديگر مشكلات تنفسی پس از جراحی می شود.

تاثیر سیگار کشیدن در بیهوشی

بیهوشی یک روش پزشکی است که با استفاده از داروهای خاص، شما را در حالت خواب مانند قرار می دهد و از حس درد و واکنش شما به سیگنال های درد جلوگیری می کند. بیهوشی عموما برای جراحی های سنگین یا طولانی مدت استفاده می شود.

کشیدن سیگار قبل از بیهوشی می تواند باعث ایجاد مشکلات جدی برای سلامت و امنیت شما شود. برخی از تاثیرات منفی کشیدن سیگار قبل از بیهوشی عبارتند از:

  • افزایش خطر عفونت ریوی
  • افزایش خطر خونریزی
  • تغییر در فعالیت آنزیم های کبد و دستگاه تنفس

به طور خلاصه، کشیدن سيگار قبل از بي هوشي چالش های زياد و جدى ای را برای شما به وجود می آورد. بنابراین، بهتر است حداقل دو هفته قبل از جراحی از سیگار دوری کنید و در صورت امکان این عادت را برای همیشه ترک کنید.

 

 

دکتر مسعود یزدانی

متخصص جراحی فک و صورت و جراح پلاستیک بینی

 

نظر بدهید

برچسب‌ها

اقدامات قبل و بعد از جراحی بینی بهترین جراح بینی بهترین جراح بینی استخوانی در تهران بهترین جراح بینی در تهران بهترین جراح بینی در قم بهترین جراح بینی در کرج بهترین جراح بینی فانتزی بهترین جراح بینی فانتزی در تهران بهترین جراح بینی گوشتی در تهران بهترین جراح بینی گوشتی در کرج بهترین جراح فک و صورت در تهران بهترین جراحی بینی در تهران بهتی جراح بینی گوشتی در تهران بهرین جراح بینی در تهران تفاوت جراحی بینی به روش باز و بسته جراح بینی جراح بینی استخوانی جراح بینی در تهران جراح بینی گوشتی جراحی انحراف بینی جراحی بینی جراحی بینی استخوانی جراحی بینی باز جراحی بینی به روش بسته جراحی بینی در بارداری جراحی بینی در تهران جراحی بینی فانتزی جراحی بینی گوشتی جراحی فک جراحی پلاستیک دکتر مسعود یزدانی رینوپلاستی عمل بینی عمل جراحی بینی مراقبت های پس از عمل بینی نتیجه عمل بینی هزینه جراحی بینی هزینه جراحی بینی استخوانی هزینه جراحی بینی در تهران هزینه جراحی بینی در قم هزینه جراحی بینی گوشتی هزینه جراحی رینوپلاستی در کرج هزینه سپتوپلاستی در کرج هزینه عمل زیبایی بینی ورزش بعد از جراحی بینی
Call Now Buttonتماس با دکتر یزدانی

جراحی بینی در تهران

جراح بینی در تهران بهترین جراح بینی جراح بینی جراحی بینی