تماس با ما
سوالات متداول بعد از جراحی بینی
3 اسفند, 1399 0

سوالات متداول بعد از جراحی بینی

سوالات متداول بعد از جراحی بینی امری منطقی ست و تقریباً در بین تمامی متقاضیان جراحی زیبایی بینی و بیماران جراحی ترمیمی بینی وجود دارد. پاسخ گفتن به این سوالات می تواند هم از ابهامات موجود کاسته و هم از ایجاد اضطراب احتمالی جلوگیری نماید.  این سوالات گاه ساده و گاهی تخصصی هستند. با هم تعدادی از مهمترین آنها را مرور خواهیم کرد.

 

سوالات متداول بعد از جراحی بینی

دوران نقاهت جراحی بینی چند روز است

پس از انجام جراحی بینی (زیبایی یا ترمیمی) لازم است بیمار به مدت 1 هفته به صورت کامل استراحت کرده و تمامی امورات شخصی را به کمک دیگرام انجام دهد اما از هفته دوم به تنهایی قادر به انجام تمامی کارها بوده و در پایان هفته دوم نیز می تواند به صورت کامل به روال عادی زندگی خود بازگردد اما با رعایت احتیاط های لازم.

غذاهای مضر بعد از جراحی بینی

تغذیه عاملی مهم در بهبود یا آسیب به سلامتی ست. بهتر است پس از جراحی بینی از غذاهای پر ادویه و تند استفاده نشود چون ممکن است سبب عطسه و سرفه های سخت شده که عاملی خطرناک برای سلامت بینی ست. همچنین از غذاهای سفت و سخت استفاده نشود زیرا نیاز به جویدن و فشار بیش از حد به فک و بینی دارد.

غذاهای مفید بعد از جراحی بینی

یکی از مهمترین سـوالات متداول بعد از جراحی بینی همین مورد است. لازم است بعد از جراحی از غذاهای پرفیبر استفاده شود تا هم زود هضم بوده و هم از یبوست جلوگیری کند. همچنین خوردن لبنیات و مواد غذایی حاوی کلسیم می تواند در بهبود سریع استخوان تراش خورده بینی موثر باشد. میوه ها و مرکبات حاوی ویتامین سی نیز بسیار موثر هستند زیرا علاوه بر تقویت سیستم ایمنی می تواند از ابتلا به سرماخوردگی که دردسر بزرگی در روزهای پس از جراحی بینی ست جلوگیری کند.

نحوه خوابیدن بعد از جراحی بینی

نحوه خوابیدن نیز یکی از اصلی ترین سـوالات متداول بعد از جراحی بینی ست. بهتر است و باید در روزهای نخست پس از جراحی بینی حتماً سر رو به بالا بوده و به هیچ وجه به طرفین نخوابید. خوابیدن به طرفین در روزهای نخست می تواند سبب انحراف بینی و بد شکل شدن آن شود که نتیجه ای جز، جراحی مجدد یا ترمیم آن توسط جراح نخواهد داشت.

آیا خونابه از بینی خطرناک است

چنانچه در روزهای پس از جراحی بینی دچار خونریزی خفیف از بینی یا همان خونابه شُدید جای نگرانی نیست اما خونریزی های شدید بایستی حتماً و فوراً پیگیری شود. اینگونه سوالات متداول بعد از جراحی بینی در سپری کردن بهتر و مطمئن تر دوران نقاهت بسیار موثر است.

 

دکتر مسعود یزدانی

متخصص جراحی فک و صورت و جراح پلاستیک بینی

نظر بدهید

برچسب‌ها

اقدامات قبل و بعد از جراحی بینی بهترین جراح بینی بهترین جراح بینی استخوانی در تهران بهترین جراح بینی در تهران بهترین جراح بینی در قم بهترین جراح بینی در کرج بهترین جراح بینی فانتزی بهترین جراح بینی فانتزی در تهران بهترین جراح بینی گوشتی در تهران بهترین جراح بینی گوشتی در کرج بهترین جراح فک و صورت در تهران بهترین جراحی بینی در تهران بهتی جراح بینی گوشتی در تهران بهرین جراح بینی در تهران تفاوت جراحی بینی به روش باز و بسته جراح بینی جراح بینی استخوانی جراح بینی در تهران جراح بینی گوشتی جراحی انحراف بینی جراحی بینی جراحی بینی استخوانی جراحی بینی باز جراحی بینی به روش بسته جراحی بینی در بارداری جراحی بینی در تهران جراحی بینی فانتزی جراحی بینی گوشتی جراحی فک جراحی پلاستیک دکتر مسعود یزدانی رینوپلاستی عمل بینی عمل جراحی بینی مراقبت های پس از عمل بینی نتیجه عمل بینی هزینه جراحی بینی هزینه جراحی بینی استخوانی هزینه جراحی بینی در تهران هزینه جراحی بینی در قم هزینه جراحی بینی گوشتی هزینه جراحی رینوپلاستی در کرج هزینه سپتوپلاستی در کرج هزینه عمل زیبایی بینی ورزش بعد از جراحی بینی
Call Now Buttonتماس با دکتر یزدانی

جراحی بینی در تهران

جراح بینی در تهران بهترین جراح بینی جراح بینی جراحی بینی