تماس با ما
سؤالات متداول جراحی بینی استخوانی
9 فروردین, 1399 0

سؤالات متداول جراحی بینی استخوانی

در این مقاله به سؤالات متداول جراحی بینی استخوانی پاسخ داده می شود.

سؤالات متداول جراحی بینی استخوانی دکتر محمد مسعود یزدانی

 

در جراحی بینی استخوانی، چه مقدار از قوز بینی برداشته می شود؟

باید گفت، میزان برداشتن قوز بینی به سلیقه متقاضیان و نظر جراح بینی بستگی دارد و از فردی به فرد دیگر متفاوت است. به عنوان نمونه در صورتی که فرد تمایل داشته باشد در پشت بینی اش، کمی قوس ایجاد شود جراح، تمامی قوز بینی را برمی دارد.

پزشک چگونه قوز کاذب بینی را برطرف میکند؟

لازم به ذکر است که منظور از قوز کاذب بینی، این است که بعضی افراد در ناحیه پشت بینی، قوز واقعی ندارند بلکه قوز موجود ناشی از فرو رفتگی بینی در ناحیه رادیکس است. ناحیه رادیکس قسمت فوقانی بینی است، یعنی نقطه ای که استخوان پیشانی به بینی متصل می شود .

بدین جهت جراح بینی در این موارد، قوز کاذب بینی را به وسیله گرافت گذاری در ناحیه رادیکس رفع می کند.

آیا کسانی که پوست بینی آنها کمی ضخیم است بعد از برداشتن قوز، ظاهر بینی شان ناخوشایند خواهد شد؟

در این خصوص باید گفت که امروزه جراحان بینی، برای انجام عمل بینی تکنیک هایی را به کار می برند که درصد خطا در ظاهر بینی را به حداقل میرساند.

آیا بعد از عمل بینی استخوانی احتمال برگشت قوز بینی وجود دارد؟

خیر بعد از عمل بینی استخوانی به هیچ عنوان امکان برگشت قوز بینی وجود ندارد.

آیا بعد از اصلاح برآمدگی یا قوز بینی احتمال ایجاد مشکلات تنفسی وجود دارد؟

چنانچه جراح ماهر و مجربی، عمل بینی شما را انجام دهد و اقدام به برداشتن قوز بینی شما نماید، بعد از پایان عمل جراحی، هیچ مشکلی از جمله اختلالات تنفسی برای شما ایجاد نخواهد شد.

آیا بعد از جراحی بینی گوشتی امکان برگشت آن به حالت قبل از عمل وجود دارد؟

طبیعتا هر نوع جراحی به گذراندن دوران نقاهت نیاز دارد. عمل بینی نیز از این قاعده مستثنی نیست. بینی بعد از جراحی نیاز به مراقبت دارد. زیرا در این مدت غضروف بینی نرم است و تحت تاثیر جاذبه زمین ممکن است به سمت پایین کشیده شود. و به شکل قبل از عمل برگردد. و لازم است با زدن چسب و ماساژ و توصیه ها و مراقبت هایی که جراح شما توصیه می کند، تا حد زیادی از برگشت بینی به حالت قبل جلوگیری شود. بعد از گذشت دوماه دیگر نیازی به چسب زدن نیست و عضلات بینی سفت می شود. و برای اینکه به طور کامل بهبودی حاصل شود، حدود یک سال زمان لازم است . بنابراین می توان نتیجه گرفت که بینی بعد از عمل از نظر شکل ظاهری تا حدود یک سال تغییر می کند. و با انجام مراقبت های لازم باید کاری کنیم که این تغییرات در جهت مثبت باشد. ولی بعد از این زمان دیگر بینی شکل ثابتی پیدا کرده و تغییر نمی کند. به طور کلی می توان گفت که عمل بینی جز معدود جراحی های زیبائی است که نتیجه آن تا پابان عمر باقی می ماند و برگشت به شکل قبلی آن امکان ندارد.

آیا جراحی بینی برای ورزشکاران مشکلات تنفسی ایجاد می کند؟

خیر. پاسخ به این سوال منفی است. بینی بعد از گذشت مدت زمان نقاهت در سلامت کامل مانند دوران قبل از جراحی برمی گردد. بنابراین ورزشکاران نیز می توانند جراحی کنند. حتی در مواقعی برخی از مشکلات تنفسی را تنها با جراحی بینی می توان رفع نمود.

آیا امکان جراحی هم زمان زیبایی و پولیپ وجود دارد؟

پولیپ به رشد بیش از حد مخاط بینی می گویند که بخشی از فضای بینی را اشغال می کند. و باعث می شود تنفس برای افراد سخت تر باشد. علاوه بر مشکل تنفس، کاهش حس بویایی، سردرد و خلط پشت حلق نیز از مشکلات پولیپ بینی است. در هنگام جراحی زیبایی بینی می توان با آندوسکوپی پولیپ را نیز برداشت و به این صورت هم درمان بینی و هم زیبایی و فرم دهی به بینی را در یک جراحی انجام داد.

 

سؤالات متداول جراحی بینی استخوانی

آیا جراحی بینی با لیزر امکان پذیر است؟

خیر. در حال حاضر جراحی زیبایی بینی با عمل لیزر امکان پذیر نیست. و علم زیبایی شناسی در این مسئله نفوذ نکرده است. لازم به ذکر است که فقط انجام برش های جراحی با لیزر امکان پذیر است که به دلیل وجود برش های کوچک در رینوپلاستی کاربرد لیزر جایگاهی ندارد.

 

دکتر مسعود یزدانی

متخصص جراحی فک و صورت و جراح پلاستیک بینی

نظر بدهید

برچسب‌ها

اقدامات قبل و بعد از جراحی بینی بهترین جراح بینی بهترین جراح بینی استخوانی در تهران بهترین جراح بینی در تهران بهترین جراح بینی در قم بهترین جراح بینی در کرج بهترین جراح بینی فانتزی بهترین جراح بینی فانتزی در تهران بهترین جراح بینی گوشتی در تهران بهترین جراح بینی گوشتی در کرج بهترین جراح فک و صورت در تهران بهترین جراحی بینی در تهران بهتی جراح بینی گوشتی در تهران بهرین جراح بینی در تهران تفاوت جراحی بینی به روش باز و بسته جراح بینی جراح بینی استخوانی جراح بینی در تهران جراح بینی گوشتی جراحی انحراف بینی جراحی بینی جراحی بینی استخوانی جراحی بینی باز جراحی بینی به روش بسته جراحی بینی در بارداری جراحی بینی در تهران جراحی بینی فانتزی جراحی بینی گوشتی جراحی فک جراحی پلاستیک دکتر مسعود یزدانی رینوپلاستی عمل بینی عمل جراحی بینی مراقبت های پس از عمل بینی نتیجه عمل بینی هزینه جراحی بینی هزینه جراحی بینی استخوانی هزینه جراحی بینی در تهران هزینه جراحی بینی در قم هزینه جراحی بینی گوشتی هزینه جراحی رینوپلاستی در کرج هزینه سپتوپلاستی در کرج هزینه عمل زیبایی بینی ورزش بعد از جراحی بینی
Call Now Buttonتماس با دکتر یزدانی

جراحی بینی در تهران

جراح بینی در تهران بهترین جراح بینی جراح بینی جراحی بینی