تماس با ما
جراحی بینی در تهران
25 آذر, 1398 2

جراحی بینی در تهران

جراحی بینی در تهران به تعداد زیاد و به صورت روزانه صدها نفر را برای انجام آن به مطب ها و کلینیک های مختلف هدایت می کند. در چنین شرایطی حساسیت و اهمیت این جراحی بسیار بیشتر خواهد شد.

 

 

جراحی بینی در تهران

 

به طور طبیعی انسان همیشه به دنبال زیبایی و زیباتر شدن می‌باشد. خوشبختانه در حال حاضر وجود روش‌های جدید و نوین و پیشرفت علم و تکنولوژی راه رسیدن به زیبایی بیشتر را هموار کرده است و این امکان را برای اشخاص ایجاد کرده که در صورت عدم رضایت از شکل ظاهری برخی از اعضای بدن امکان  به وجود آوردن تغییر در آن باشد. یکی از روش‌هایی که در این راستا وجود دارد و بسیار پرطرفدار می‌باشد، جراحی بینی است که از اولین جراحی‌های زیبایی به شمار می‌رود.

 جراحی بینی برای افرادی که از  فرم بینی خود رضایت ندارید یک راه حل بسیار مناسب است. عمل جراحی بینی یا رینوپلاستی می‌تواند به دستیابی رضایت شما از فرم بینی خود کمک کند و همچنین باعث افزایش اعتماد به نفس در اشخاص شود.

سن مناسب برای انجام عمل جراحی بینی

جراحی بینی در بین زنان و مردان بزرگسال در هر سنی می‌تواند انجام پذیرد. اما در بین نوجوانان توصیه می‌شود که عمل جراحی بینی زمانی انجام شود که نوجوانان به بلوغ جسمی و احساسی رسیده باشند. زیرا اگر بلوغ جسمی اتفاق نیفتاده باشد و عمل جراحی بینی انجام شود، ممکن است که بر روی رشد بینی فرد اثرات منفی داشته باشد و  رشد بینی را با اختلال مواجه کند و نیز ممکن است بعد از عمل جراحی به دلیل تغییراتی که در سن بلوغ نوجوانان در فیزیک بدن آن‌ها به وجود می‌آید.بینی دچار تغییر شود و  نتایج عمل جراحی از بین برود، بنابراین توصیه پزشکان این است که نوجوانان بعد از این که رشد بینی آن‌ها کاملاً متوقف شد اقدام به جراحی بینی نمایند.

 مورد دوم که بهت است رعایت شود، رسیدن به بلوغ احساسی می‌باشد، که بعضاً اهمیت بیشتری از بلوغ جسمی دارد، زیرا نوجوانی دوره‌ای است که معمولاً افراد در آن تصمیم‌هایی بر پایه هیجانات می‌گیرند و چه بسا ممکن است که بعدها از تصمیمات خود منصرف شوند، به همین علت پزشکان توصیه می‌کنند که نوجوانان بعد از رسیدن به بلوغ عقلی و احساسی و آماده بودن از لحاظ روانی اقدام به جراحی بینی نمایند، زیرا ممکن است  تصمیم آن‌ها مبنی بر انجام عمل جراحی مبتنی بر هیجانات یا بر اثر تاثیر پذیری از دوستان و یا حرف دیگران بوده باشد و بعدها پشیمان شوند.

جراحی بینی در تهران دکتر محمد مسعود یزدانی

 

چه افرادی نباید جراحی بینی انجام دهند؟

جراحی زیبایی بینی نیز مانند هر جراحی دیگری ممکن است برای عده ای از افراد خطرناک باشد و پزشک این جراحی را به ایشان توصیه نکند. این افراد شامل:

خانم ها در سنین زیر 16 سال و آقایان در سنین زیر 18 سال

خانم هایی که از مدت زمان زایمان آن ها بیشتر از 6 ماه نگذشته است.

افرادی که به چاقی مفرط مبتلا هستند.

خانم های بارد. زیرا در حین جراحی عکسبرداری هایی صورت می گیرد که برای جنین بسیار خطرناک است.

افراد مبتلا به بیماری های انعقاد خون

افرادی که از فرم بینی خود راضی نیستند و شکل خاصی را می پسندند.

افرادی که نمی توانند مدت زیادی سیگار خود را ترک کنند. و اعتیاد شدید به سیگار و سایر دخانیات دارد.

کسانی که کمتر از یک سال از عمل بینی قبلی شان گذشته باشد. این افراد برای جراحی ترمیمی بینی به حداقل یک سال صبوری نیاز دارند.

کشتی گیران، تکواندوکاران و سایر ورزشکارانی که ورزش های سنگین و ضربه ای انجام می دهند.

افراد مبتلا به بیماری های خاصی که قرص مصرف می کنند. مثلا بیماری هایی همچون سرطان و دیابت مانع جراحی رینوپلاستی محسوب می شوند.

خانم هایی که جراحی بینی انجام می دهند تا 6 ماه بعد از جراحی نباید اقدام به بارداری نمایند.

 

در عمل بینی اهداف مهمی مد نظر از جمله:

  • زیبایی بینی و چهره
  • نابود کردن اختلالات مختلف در بینی
  • رفع ایرادات ظاهری بینی
  • بهبود عملکرد تنفسی

یکی از مهم ترین دلایلی که در این روزها افراد زیادی برای انجام جراحی بینی دست به کار می شوند این است که با زیبا کردن و رفع برخی نواقص بینی می توان کل چهره را دچار دگرگونی های اساسی و غیرقابل باور نمود که هیچ عضو دیگری در چهره تا این حد تاثیرگذار نبوده و نمی تواند چنین قدرتی داشته باشد.

رفع سایر ایرادات در جراحی بینی در تهران از جمله:

  • توجه به ایجاد تناسب اندازه بینی با استخوان بندی صورت و هماهنگی کامل با سایر اعضای چهره
  • اصلاح فاصله بینی و لب
  • هم اندازه شدن و قرینه کردن سوراخ های بینی

جراحی بینی در تهران فقط به معنای کوچک کردن و یا سربالا کردن فوری بینی در چند ساعت نخواهد بود بلکه

  • دقت در ایجاد تناسب در چهره
  • به هم نریختن چهره
  • رفع ایرادات ظاهری و البته داخلی و تنفسی

از دیگر مواردی ست که مد نظر پزشک است و به درستی اصلاح می شود.

هزینه جراحی بینی در تهران

با توجه به اینکه تهران شهری بزرگ، پرجمعیت، پایتخت کشور و همچنین متاسفانه هزینه ها در این شهر به شدت بالاست هزینه عمل بینی در تهران می تواند در نقاط مختلف شهر تفاوت هایی با هم داشته باشد.

نکته مهم دیگر این است که کلینیک یا بیمارستان مورد نظر نیز تاثیر مستقیمی در هزینه جراحی بینی شما دارد. تمامی این عوامل در تعیین هزینه جراحی بینی شما تاثیر مستقیم خواهند داشت اما در تهران و کل کشور متوسط هزینه ای که یک جراح می بایستی در بهترین و بدترین شرایط از متقاضی دریافت کند نباید بیش از 5 تا 12 میلیون تومان در نظر گرفته شود این قیمت، عُرفی مورد قبول در سراسر کشور است.

اقدامات اولیه برای جراحی بینی در تهران

چنانچه تصمیم قطعی خود برای جراحی و ایجاد تغییرات اساسی در چهره گرفته اید. باید جستجوی بهترین جراح دماغ در تهران بوده و جراح مورد نظر را مشخص کنید. به راحتی می توانید با صحبت و راهنمایی گرفتن از کسانی که بینی خود را جراحی کرده اند و با دیدنِ نتیجۀ عمل بینی بر روی آنها، بهترین جراح بینی را در تهران را پیدا کرده و به او مراجعه نمایید.

مراجعه به سایت جراحان مختلف در اینترنت هم روشی مهم و موثر در انتخاب جراح است. همچنین می توانید با مراجعه به مطب جراح مورد نظر با کسانی که داخل مطب حضور دارند صحبت کرده و ابهامات خود ر از آنها جویا شوید.

رینوپلاستی جراحی بینی در تهران

یکی از مهمترین شاخه های عمل بینی در تهران جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی است که از نظر تعداد، در رتبه اول قرار دارد. در این جراحی مهم، تمامی زوایای بینی دستخوش تغییرات اساسی شده و بینی در جهت زیباتر شدن، تغییرات اساسی خواهد کرد. در این جراحی، این موارد اصلاح می شوند:

  • کوچک کردن بینی
  • برداشتن قوز روی بینی
  • کوچک کردن سوراخ های بینی
  • بالا بردن نوک بینی
  • کم کردن عرض بینی
  • رفع انحراف بینی
  • قرینه کردن سوراخ های بینی
  • ایجاد تعادل در فرم بینی و فرم کل چهره

جراح حرفه ای بینی در تهران فقط در یک مرحله جراحی، تمامی این موارد را به دقت و با سرعت زیاد، بر روی بینی اِعمال کرده و زیباترین بینی را برای فرد ایجاد خواهد کرد.

در این نوع جراحی بینی در تهران پزشک سعی می کند با توجه به درخواست بیمار و همچنین شرایط بینی، بینی را به یکی از حالات زیر تغییر دهد:

  • بینی طبیعی (معمولی)
  • بینی فانتزی (بینی فانتزی در ایران معمولا به بینی عروسکی معروف است در این نوع عمل بینی تلاش جراح بر این است که نوک بینی را اندکی به سمت بالا متمایل نماید )
  • بینی نیمه فانتزی (حد واسط بین بینی طبیعی و بینی فانتزی، در این نوع عمل بینی تلاش جراح بر این است که فرم طبیعی بینی حفظ گردد و یک قوس ملایم نیز بر روی بینی ایجاد کند )

در تمامی این موارد، فقط تخصص و تجربه جراح است که می تواند بهترین نتیجه را هم برای جراح و هم بیمار ایجاد کند

 

 

مراقبتهای لازم قبل از جراحی بینی در تهران

لازم است نسبت به رعایت موارد زیر در روزها و حتی هفته های قبل از عمل دقت لازم داشته باشید:

  • شب قبل از عمل دوش گرفته شود
  • لباس گشاد و دکمه دار به تن کنید
  • 8 ساعت قبل از عمل هیچ چیز نخورده و ناشتا باشید
  • آقایان صورت خود را اصلاح کنند
  • خانمها آرایش نکرده و لاک نزنید
  • روز قبل از عمل به اندازه کافی آب بخورید
  • سیگار و قلیان از دو هفته قبل حتماً ترک شود
  • مصرف داروهایی مانند آسپیرین یا بروفن حتماً قطع شود

اقدامات مهم روز جراحی بینی در تهران

برای روز جراحی هم باید توجه داشته باشید که برخی موارد و نکات را به درستی انجام دهید تا از همان ابتدا بهم ریختگی، عجله و دستپاچگی سبب اختلال در روند جراحی بینی شما نشود. سعی کنید حتماً یک تا دو ساعت قبل از جراحی در کلینیک با بیمارستان مورد نظر باشید تا اقدامات اولیه بر روی شما انجام شود.

پس از انتقال به اتاق عمل، جراح در مدت زمانی حدوداً سه ساعته بینی را به همان شکل و فرمی که قرار بود تغییر می دهد و با چهره ای جدید از اتاق عمل خارج خواهید شد.

مراقبت های ویژه پس از عمل بینی در تهران

بعد از اتمام جراحی و خروج از اتاق جراحی، حدوداً یک تا دو ساعت بعد به هوش آمده و می توانید با تجویز جراحتان مقداری آبمیوه همراه با کیک میل کنید.  پس از بررسی شرایط بالینی و حدوداً چند ساعت بعد به خانه بر می گردید.

مراقبت ها پس از جراحی بینی بسیار مهم است و باید به دقت انجام گردد. با رعایت موارد زیر پس از جراحی بینی در تهران عملی موفقیت آمیز و جذاب پشت سر خواهید گذاشت که استفاده از نتایج لذتبخش آن برای همیشه با شما خواهد بود:

  • داروهارا به موقع و درست مصرف کنید
  • نیازی به حمام کردن نیست اما پس از چند روز اگر نیاز به حمام داشتید در حمام بنشینید و به کمک فردی دیگر حمام کرده و سرتان را از پشت بشویید
  • با کمک دیگران راه بروید
  • سرتان را بالاتر از بدن قرار دهید تا خوابی راحت و بی دردسر داشته باشید
  • حتماً از کمپرس سرد در طول روز چندین بار استفاده کنید
  • از خوردن غذاهای تند و ادویه دار خودداری کنید زیرا سرفه و عطسه آور هستند

آیا ممکن است بینی پس از جراحی به حالت قبل بازگردد؟

برخی افراد نگرانی هایی از این بابت دارند که چقدر احتمال دارد پس از جراحی بینی در تهران شکل و فرم بینی بر اثر مرور زمان و گذشت چندین سال، به حالت قبلی باز گردد؟ آیا اصولاً چنین چیزی ممکن است؟

در این مورد توجه به یک نکته ضروری ست و آن توقف روند رشد استخوان بینی در سنی خاص است. پزشکان و جراحان به همین دلیل، به دختران توصیه می کنند که برای جراحی بینی در تهرن حتماً تا پایان سن 15 سالگی صبر کنند سپس اقدام به جراحی بینی کنند.

همچنین به پسران نیز توصیه می شود برای اینکه بینی پس از عمل به حالت قبلی بازگشت نداشته باشد حتماً تا سن 18 سالگی صبر کرده سپس اقدام به جراحی بینی کنند. در چنین شرایطی، هیچ نگرانی از بابت تغییر حالت بینی پس از جراحی بعد از گذشت سال ها وجود ندارد.

اصولاً تمامی جراحان به این نکته بسیار مهم توجه می کنند که نباید بینی و فرم چهره را قبل از اینکه رشد آن متوقف شود بی دلیل دستکاری کرد زیرا تغییرات در چنین شرایطی بی فایده است. پس کسانیکه در سنین بیش از 15 سال و 18 سال اقدام به جراحی می کنند هیچ نگرانی از بابت برگشت به حالت قبل نداشته باشند.

جراحی بینی در تهران

مدت زمان عمل بینی

به طور کلی جراحی بینی به زمان یک تا دو ساعته نیاز دارد. اما این زمان می تواند بسته به عوامل مختلفی متغیر باشد. این عوامل عبارتند از:

نوع جراحی

تکنیک جراحی اعم از جراحی باز یا بسته می تواند بر مدت زمان عمل تاثیر گذار باشد. در واقع مهمترین فاکتور موثر در طول مدت زمان جراحی بینی، نوع جراحی است.

نوع بینی

مدت زمان جراحی برای بینی گوشتی و استخوانی متفاوت است. عمدتاً در بینی های گوشتی به جهت اینکه حساسیت بیشتری وجود دارد، مدت زمان جراحی نیز بیشتر خواهد بود.

جراحی اولیه یا ثانویه

در برخی مواقع ممکن است فرد اقدام به جراحی بینی کند. اما از نتیجه آن راضی نباشد. در این صورت تمایل به جراحی ثانویه که به آن جراحی ترمیمی نیز گفته می ‌شود، خواهد داشت. مدت زمانی که برای جراحی اولیه صرف می شود، با مدت زمانی که برای جراحی ثانویه نظر می‌ گیرند، متفاوت است. طبیعتاً جراحی ترمیمی نیاز به دقت بیشتری دارد. بنابراین زمان بیشتری نیز می طلبد.

مهارت پزشک

از دیگر عوامل مهمی که در مدت زمان جراحی تاثیرگذار است، مهارت پزشک می باشد. در صورتی که پزشک شما دارای تخصص و مهارت بالایی باشد، در مدت زمان کمتری می تواند بینی شما را جراحی کند و فرم دلخواه شما را ایجاد نماید.

مدت زمان بیهوشی در عمل بینی

هنگامی که فرد برای جراحی به اتاق عمل عمل برده می شود، بلافاصله بیهوشی انجام می شود و در این مدت زمان هیچ نوع درد و استرسی به بیمار وارد نمی گردد. البته در برخی موارد خیلی محدود نیز ممکن است بی حسی موضعی انجام شود و صرفا آرامبخش و مواد بی حسی به بیمار تزریق گردد. اما به طور معمول فرد با استفاده از بیهوشی جراحی رینوپلاستی می شود.

در اتاق عمل تمامی علائم حیاتی فرد مرتباً بررسی می شود و نبض و فشار خون فرد توسط متخصص بیهوشی کنترل می گردد. بعد از اینکه جراحی تمام شد، فرد به اتاق ریکاوری منتقل می شود و کم کم به هوش می ‌آید. مدت زمان جراحی به طور کلی بین 1.5 تا 3 ساعت طول می کشد و در این مدت زمان فرد باید بیهوش باشد.

بعد از اینکه بیمار به اتاق ریکاوری منتقل شد، هوشیاری کامل خود را به دست می آورد و در بخش بستری می شود. مدت زمان بستری بیمار در بخش حدود ۶ ساعت طول می کشد و بعد از آن می تواند ترخیص شود. البته در بعضی مواقع نیز پزشک تشخیص می دهد که بیمار به مدت یک شبانه روز در بیمارستان تحت نظر باشد.

 

اقدامات احتیاطی در مورد جراحی بینی در تهران

با توجه به اینکه جراحی بینی در ناحیه صورت انجام می شود و چنین جراحی هایی چون با ظاهر و چهره افراد در ارتباط هستند از اهمیت بسیار زیادی برخوردارند در نتیجه بایستی نسبت به مراقبت، رعایت و احتیاط در مورد مسائل مختلف دقت فراوانی داشت. این اقدامات احتیاطی برای اینکه بتوانید به نتایج مثبت عمل بینی در تهران دست یابید و برای همیشه از نتایج مثبت آن بهره مند گردید بسیار مهم و حیاتی هستند. این موارد مهم عبارتند از:

  • هیچوقت برای مقدار ناچیزی کاهش هزینه عمل بینی خود، به مطب جراحان غیر حرفه ای مراجعه نکنید.
  • جراحی بینی بایستی در یک مرحله انجام و به نتیجه مطلوب خود دست یابید پس مراقبت های مهم قبل و بعد از عمل بینی را بسیار جدی و مهم تلقی کرده و با دقت آنها را رعایت کنید تا درگیر عمل های ترمیمی و اصلاحی مجدد نشوید.
  • اگر بینی شما به هر دلیلی پس از جراحی دچار ایراد و مشکلی شد، چاره ای جز پیگیری دقیق و احتمالاً جراحی مجدد نیست، از بی تابی و بی قراری بی دلیل پرهیز کنید زیرا شرایط را بدتر خواهد کرد.

پس از جراحی بینی در تهران ویزیت و معاینات بعدی را حتماً جدی گرفته و پیگیر باشید.

انواع روش های جراحی

جراحی بینی با دو روش باز و بسته انجام می شود. و پزشک متخصص شما شرایط شما برای نوع جراحی در نظر می گیرد و با توجه به آن اقدام می نماید. در ادامه هر یک روش ها را به اختصار توضیح می دهیم.

روش بسته جراحی بینی

در روش جراحی بسته هیچ گونه برش و زخمی روی سطح پوست ایجاد نمی شود و تمامی برش ها در قسمت داخلی بینی به وجود می آیند. از جمله مزایای این روش جراحی نماندن جای بخیه و برش روی پوست است اما از طرفی پزشک به تمامی ساختار بینی دسترسی نخواهد داشت و فقط به صورت محدود می تواند تغییراتی را ایجاد نماید.

روش باز جراحی بینی

در این روش جراحی که عموما در بسیاری از جراحی ها استفاده می شود، تغییرات زیادی روی بینی انجام می شود. برش روی سطح پوست ایجاد می شود و این اجازه را به پزشک می دهد که به راحتی به بخش های مختلف بینی دسترسی داشته باشد. معمولا در بینی های گوشتی و بینی های دارای انحراف از روش جراحی باز استفاده می شود.

 

دکتر مسعود یزدانی

متخصص جراحی فک و صورت و جراح پلاستیک بینی

نظر بدهید

نظرات

  1. سلام هزينه هاي جراحي بيني دكتر چقدره؟ كجاها عمل ميكنن ؟؟

برچسب‌ها

اقدامات قبل و بعد از جراحی بینی بهترین جراح بینی بهترین جراح بینی استخوانی در تهران بهترین جراح بینی در تهران بهترین جراح بینی در قم بهترین جراح بینی در کرج بهترین جراح بینی فانتزی بهترین جراح بینی فانتزی در تهران بهترین جراح بینی گوشتی در تهران بهترین جراح بینی گوشتی در کرج بهترین جراح فک و صورت در تهران بهترین جراحی بینی در تهران بهتی جراح بینی گوشتی در تهران بهرین جراح بینی در تهران تفاوت جراحی بینی به روش باز و بسته جراح بینی جراح بینی استخوانی جراح بینی در تهران جراح بینی گوشتی جراحی انحراف بینی جراحی بینی جراحی بینی استخوانی جراحی بینی باز جراحی بینی به روش بسته جراحی بینی در بارداری جراحی بینی در تهران جراحی بینی فانتزی جراحی بینی گوشتی جراحی فک جراحی پلاستیک دکتر مسعود یزدانی رینوپلاستی عمل بینی عمل جراحی بینی مراقبت های پس از عمل بینی نتیجه عمل بینی هزینه جراحی بینی هزینه جراحی بینی استخوانی هزینه جراحی بینی در تهران هزینه جراحی بینی در قم هزینه جراحی بینی گوشتی هزینه جراحی رینوپلاستی در کرج هزینه سپتوپلاستی در کرج هزینه عمل زیبایی بینی ورزش بعد از جراحی بینی
Call Now Buttonتماس با دکتر یزدانی

جراحی بینی در تهران

جراح بینی در تهران بهترین جراح بینی جراح بینی جراحی بینی