تماس با ما
جراحی بینی در بارداری
29 دی, 1398 0

جراحی بینی در بارداری

جراحی بینی در بارداری و در این دوران یکی از سوالات و ابهاماتی ست که بسیاری از مادران دارند و در پی پاسخی مناسب برای آن هستند. جراحی بینی با توجه به مهم بودن و اهمیت بسیار زیاد در بین برخی خانمها، می تواند در هر سنی و در هر دوره ای حتی بارداری، مورد تقاضای آنها باشد.

جراحی بینی در بارداری دکتر محمد مسعود یزدانی

 

از آنجایی که انجام عمل زیبایی بینی و حتی عمل اصلاحی-ترمیمی بینی نیاز به انجام مراحل مختلفی دارد. که مهمترین و البته حساسترین آن برای یک مادر باردار، بیهوشی در اتاق عمل است. جراحان به هیچ عنوان توصیه به عمل در این دوران نمی کنند. و انجام عمل بینی را به دوران بعد از بارداری موکول خواهند کرد.

یکی از مراحل مهم قبل از جراحی زیبایی بینی و همچنین جراحی ترمیمی بینی آزمایشات مختلفی ست که بایستی انجام گردد تا صحت و سلامت کامل فرد برای جراح محرز شود. همچنین در این آزمایشات مهم چنانچه مشخص گردد که فرد باردار است. از عمل او جلوگیری کرده و زمان عمل را به دوران پس از بارداری موکول خواهند کرد. به این شکل، سلامت مادر و نوزاد به شکلی کامل حفظ خواهد شد.

از آنجایی که در مدت زمان 2 تا 3 ساعته بیهوشی در اتاق عمل، می بایستی مادر در شرایط خاصی باشد. در نتیجه ممکن است به جنین آسیب وارد شود به همین علت جراحی بینی در بارداری اصلاً توصیه نمی شود.

جراحی بینی قبل از بارداری

اگر خانمی نیاز به جراحی بینی را به شدت احساس کرد می تواند ابتدا اقدام به جراحی بینی کرده و سپس برای بارداری اقدام نماید. این مدت زمان می بایستی حداقل 1 ماه قبل از اقدام به بارداری باشد یعنی 1 ماه قبل، عمل بینی انجام شود و سپس اقدام با به باردار شدن نمایند.

به این شیوه می توان از خطرات احتمالی جراحی بینی در بارداری دوری کرد. که هم برای مادر و هم برای نوزاد خطر آفرین است.

جراحی بینی پس از بارداری

اگر تصمیم برای عمل بینی قطعی ست می توانید پس از وضع حمل و تولد نوزاد این کار را انجام دهید اما نه در روزها و هفته های ابتدایی.

یک مادر باردار می بایستی حداقل 2 ماه پس از وضع حمل برای جراحی زیبایی بینی خود اقدام نماید. تمامی این موارد و مدت زمان های اعلام شده بر اساس اصول صحیح علمی و پزشکی ست که در تحقیقات مهم پزشکی به دست آمده اند. بنابراین رعایت آنها بسیار مهم و ضروری ست تا از خطرات جراحی بینی در بارداری به دور باشید.

جراحی زیبایی بینی در دوران شیر دهی

در مورد جراحی زیبایی بینی در دوران شیر دهی، منبع پزشکی معتبری وجود ندارد . شما باید در این دوران نکته هایی را رعایت کنید و به آن توجه داشته باشید.

اول از همه به علت اینکه مادر هر چیزی بخورد از طریق شیر سینه به نوزاد منتقل می شود. باید به داروهای بیهوشی و داروهای مورد استفاده بعد از جراحی بسیار توجه شود.

گزینه ی بعدی که در اولویت قرار دارد این است که بینی که جراحی می شود تا چندین هفته باید از ضربه و آسیب به دور باشد.

این را می دانید که بینی بعد از جراحی نیاز به جوش خوردن استخوان ها و غضروف هایش دارد. و اگر ضربه ای به آن وارد شود باعث می شود که اختلال در روند بهبودی پیش آید و بینی فرد نیاز به عمل ترمیم داشته باشد.

در دوران شیر دهی، مادر با در آغوش گرفتن فرزند خود، احتمال اینکه به بینی او ضربه وارد شود، بسیار زیاد است.

شاید شما مجبور به استفاده از داروهایی شوید که برای کودک شیرخوارتان ضرر داشته باشد. و اگر هم داروها را مصرف کنید تا چند روز در بدن شما باقی می مانند و از طریق شیر مادر به فرزند انتقال پیدا می کند.

اگر قصد تان جدی است و حتما باید در دوران شیر دهی بینی خود را جراحی کنید. بهتر است قبل از عمل و قبل از مصرف هرگونه دارویی ، برای چند روز بعد از عمل خود هم شیر مادر را برای کودکتان ذخیره کنید.

هرچند پیشنهاد پزشکان این است که جراحی بینی را تا وقتی که اورژانسی و حیاتی نیست به بعد از دوران شیردهی موکول کنید.

آثار دوران بارداری بر بینی جراحی شده

در حالت عادی در طول دوران بارداری بدن انسان  دست خوش تغییرات می شود.

از جمله این تغییرات را می توان به تغییر عمده افراد در بارداری، یعنی تورم بینی و زخیم شدن دیواره های آن اشاره کنیم.

بعضی از خانم ها نیز علاوه بر این تغییرات، شاهد بیشتر شدن ترشح موکوز و گرفتگی مجاری بینی و حفره های سینوسی می باشند. این تغییرات در حالت عادی هم می تواند باعث بروز مشکلاتی شود. و چه بسا که اگر بینی تازه عمل شده باشد مشکلات بیشتر هم می شود.

 

جراحی بینی در بارداری

البته بارداری بر روی نتیجه جراحی زیبایی بینی تاثیر نمی گذارد.

تورم  و پف کردن بینی و همچنین متورم شدن سطح داخلی آن شاید از جمله عوارضی باشد که در دوران بارداری به سراغ فرد می آیند، اما عادی است و هیچ مشکلی ندارد . و پس از دوران بارداری تمامی این تغییرات خود به خود رفع می شوند.

اما اگر این عوارض در صورتی باشد که سبب تنگ شدن مجرای تنفسی شده و باعث رنجش شود. باید در اولین فرصت به پزشک مراجعه کرد.

تاثیر داروهای بی هوشی بر شیر مادر

هیچگونه تاثیر منفی از بی هوشی و تاثیر آن بر شیر مادر گزارش نشده است. چون تاثیر داروهای بی هوشی نهایتا تا 12 ساعت بعد از جراحی از بین می رود. و هیچ گونه اثری از خود باقی نخواهد گذاشت. بنابراین توصیه می شود در این دوازده ساعت مادر به کودک شیر ندهد. ولی اگر هم اصراری بر شیر دادن در این بازه زمانی وجود داشته باشد یا کودک به هیچ عنوان شیر خشک نخورد. مادر می تواند به کودک خود شیر دهد. اما باید بداند که داروهای بی هوشی موجود در شیر باعث خواب آلودگی و کسلی کودک می شود. بنابراین جای نگرانی وجود نخواهد داشت.

آیا زایمان طبیعی بعد جراحی بینی امکان پذیر است؟

به طور کلی توصیه می شود اگر در شرف بارداری هستید. یا در حال حاضر باردار هستید جراحی بینی را پس از زایمان انجام دهید. یعنی حدودا سه ماه بعد از زایمان زمان مناسبی برای جراحی بینی است. اما اگر اصرار به جراحی دارید و ترس از زایمان طبیعی که مشکلی برای بینی تان ایجاد کند، باید بگوییم خیر. زایمان طبیعی بعد از جراحی بینی می تواند صورت بگیرد و جراحی بر روی زایمان تاثیری ندارد.

 

جراحی بینی در بارداری

افتادگی بینی بعد از بارداری

همه افرادی که باردار می شوند در اواخر دوران بارداری بینی شان ورم می کند و این امر کاملا طبیعی است. و تقریبا به دو یا سه ماه زمان نیاز است تا بعد از زایمان ورم بینی کاملا رفع شود. در این میان افرادی که به تازگی جراحی کرده اند، نیز از این قاعده مستثنی نیستند. و مانند سایر افراد در دوران بارداری دچار ورم بینی می شوند. اما افتادگی بینی بعد از بارداری شایعه ای بیش نیست و اگر درست و اصولی جراحی بینی شده باشید. نگرانی در این رابطه برایتان وجود نخواهد داشت.

عوارض جراحی بینی و بارداری

بارداری و جراحی بینی به طور هم زمان عارضه خاصی برای جنین ایجاد نمی کند اما مسئله ای که وجود دارد. و جراحان بر آن تاکید بسیار دارند. این است که داروهای بی هوشی در حین جراحی بینی ممکن است تاثیر منفی بر روی جنین بگذارد. که آن هم احتمالش بسیار پایین است. اما اگر عجله ای برای این کار ندارید توصیه می کنیم. جراحی بینی را به زمان بعد از زایمان موکول کنید. در هر صورت اگر به بهترین پزشک و جراح با تخصص و مهارت بالا مراجعه کنید. تقریبا این عوارض را به صفر خواهید رساند. دکتر مسعود یزدانی از بهترین متخصصان جراحی فک و صورت و جراح پلاستیک در ایران تبحر و تجربه بالایی در جراحی نمونه های خاص و استثنایی دارند.

 

دکتر مسعود یزدانی

متخصص جراحی فک و صورت و جراح پلاستیک بینی

نظر بدهید

برچسب‌ها

اقدامات قبل و بعد از جراحی بینی بهترین جراح بینی بهترین جراح بینی استخوانی در تهران بهترین جراح بینی در تهران بهترین جراح بینی در قم بهترین جراح بینی در کرج بهترین جراح بینی فانتزی بهترین جراح بینی فانتزی در تهران بهترین جراح بینی گوشتی در تهران بهترین جراح بینی گوشتی در کرج بهترین جراح فک و صورت در تهران بهترین جراحی بینی در تهران بهتی جراح بینی گوشتی در تهران بهرین جراح بینی در تهران تفاوت جراحی بینی به روش باز و بسته جراح بینی جراح بینی استخوانی جراح بینی در تهران جراح بینی گوشتی جراحی انحراف بینی جراحی بینی جراحی بینی استخوانی جراحی بینی باز جراحی بینی به روش بسته جراحی بینی در بارداری جراحی بینی در تهران جراحی بینی فانتزی جراحی بینی گوشتی جراحی فک جراحی پلاستیک دکتر مسعود یزدانی رینوپلاستی عمل بینی عمل جراحی بینی مراقبت های پس از عمل بینی نتیجه عمل بینی هزینه جراحی بینی هزینه جراحی بینی استخوانی هزینه جراحی بینی در تهران هزینه جراحی بینی در قم هزینه جراحی بینی گوشتی هزینه جراحی رینوپلاستی در کرج هزینه سپتوپلاستی در کرج هزینه عمل زیبایی بینی ورزش بعد از جراحی بینی
Call Now Buttonتماس با دکتر یزدانی

جراحی بینی در تهران

جراح بینی در تهران بهترین جراح بینی جراح بینی جراحی بینی