تماس با ما
جراحی بینی به روش بسته
22 شهریور, 1400 0

جراحی بینی به روش بسته

عمل جراحی بینی باعث شده تا کسانی که از شکل ظاهری بینی خود راضی نیستند و یا مشکل تنفسی آنها را آزار می دهد، دست به انجام آن بزنند. اما بعضی ها از انجام آن وحشت دارند. بهتر است بگوییم اکثر افراد از اینکه زیر تیغ جراحی بروند وحشت دارند. از آنجایی که بینی هم عضوی از صورت است و همیشه نمایان است، باعث می شود افراد از نتیجه بعد از عمل جراحی بینی خود هراس داشته باشند. علم پزشکی به آن دسته از افرادی که علاقه به جراحی بینی دارند اما از انجام آن وحشت دارند، روش نوین جراحی یعنی عمل جراحی بینی به روش بسته را پیشنهاد می کند. عمل جراحی بینی به دو روش بسته و باز انجام می شوند.

 

جراحی بینی به روش بسته

تفاوت های عمل جراحی بینی به روس بسته و باز

در هر دو روش برش های مشابهی انجام می شود اما، تفاوت اصلی این برش ها این است که در روش بسته برش ها داخلی و پنهان بوده، اما در روش باز برش ها در سطح خارجی بینی انجام می شود.
در روش باز پزشک جراح پوست روی بینی متقاضی را کنار می زند. و به استخوان ها و غضروف ها دید کامل دارد. ولی در روش جراحـی بینی بسته با توجه به اینکه پزشک به استخوان ها و غضروف ها دید ندارد. فرآیند عمل پیچیده تر است و نیاز به یک متخصص با مهارت بالا دارد.

مزایای جراحی بینی به روش بسته

زمان جراحی بسیار کوتاه تر می شود.
از آنجا که در جراحـی بینی به روش بسته هیچ برشی بر روی سطح خارجی بینی انجام نمی گیرد، پس باعث می شود متقاضی زخم کمتری را تحمل می کند.
چون در روش جراحی بینی به صورت بسته نیازی به برش سراسری کلوما نیست، گردش خون در پوست نوک بینی حفظ شده و پوست بعد از جراحی در جای خود باقی میماند و تورم بینی کمتر خواهد بود.

معایب های عمل بینی به روش بسته

نیاز به مهارت و تخصص بالای متخصص جراحی بینی
در این روش پزشک به صورت کامل نمی تواند باز بینی انجام دهد و همین امر سبب می گردد محدودیت هایی در موارد اصلاحی صورت گیرد.
تجسم بینی در حالت طبیعی به دلایل کشیدگی پوست زیر بینی و امکان تحریم شدن غضروف ها، بسیار دشوار می شود.
آیا نکات مراقبتی بعد از عمل جراحی بسته یا باز تفاوتی دارد؟
خیر، نکات مراقبتی در هر دو روش باهم فرقی ندارند و تمام نکات و توصیه هایی که از طرف پزشک به شما می شود. برای هر دو روش یکسان است پس باید جدی گرفته شود.

افراد مناسب برای انجام جراحی بینی به روش بسته

همانگونه که در بالا نیز به آن اشاره نمودیم، در تکنیک جراحی بینی به روش بسـته صرفاً ایرادات ظاهری و جزئی بینی رفع می گردد و در ساختار آن تغییرات چندانی حاصل نمی شود. بنابراین افرادی که تمایل به جراحی به روش بسته دارند، باید انتظاری واقع‌بینانه ار نتیجه آن داشته باشند.

مناسب ترین کاندیدای عمل بینی به روش بسته افرادی هستند که پل بینی آنها متقارن می باشد و نوک بینی شان نیز مشکلی نداشته باشد و به طور کلی ایرادات بینی آنها کاملاً جزئی باشد و با استفاده از روش جراحی بسته مرتفع گردد.  

 نکات مراقبتی مهم بعد از جراحی بینی به روش بسته

هر نوع جراحی نیاز به مراقبت های خاص و منحصر به فردی دارد تفاوتی نمی کند که جراحی بینی نیز روش باز باشد یا روش بسته در هر صورت لازم استموارد خاص را بعد از جراحی در نظر داشته باشید که عبارتند از:

  • تا زمانی که گچ روی بینی شما قرار دارد، مواظب باشید که خیس نشود و جهت شستن صورت خود از دستمال های مرطوب استفاده کنید.
  • تا ۲۴ ساعت بعد از جراحی جهت کاهش تورم و کبودی بهتر است از کمپرس یخ استفاده کنید.
  • آب کرفس بهترین نوشیدنی بعد از عمل جراحی است که موجب کاهش تورم بینی خواهد شد.
  • از رفتن به بازار و مکان های شلوغ به شدت بپرهیزید. چرا که امکان برخورد هر نوع ضربه ‌ای به بینی شما در مکان های شلوغ وجود دارد.  
  • در هنگام استراحت و خوابیدن سرتان را کمی بالاتر از بدنتان قرار دهید.
  • خروج خونابه از بینی تا چند روز بعد از جراحی طبیعی است و به مرور زمان رفع می گردد. بنابراین در این خصوص استرس نداشته باشید.
  • تا یک هفته بعد از جراحی فعالیت های سنگین انجام ندهید.
  • سعی کنید زیاد به بینی خود دست نزنید.
  • خندیدن و گریه کردن تا دو هفته بعد از جراحی رینوپلاستی ممنوع است.
  • در معرض نور مستقیم خورشید و هوای گرم قرار نگیرید، چرا که گرما باعث  تشدید خونریزی خواهد شد.
  •  

 

هزینه جراحی بینی به روش بسته

افرادی که ترجیح می دهند بینی خود را به روش بسته جراحی کنند، باید بدانند که به هر پزشکی در این خصوص نمی توانند مراجعه کنند. و این نوع جراحی نیاز به مهارت بسیار بالایی دارد. 

پیشنهاد ما دکتر مسعود یزدانی متخصص جراحی فک و صورت و جراح پلاستیک بینی است که تجربه بسیار موفقی در خصوص جراحی بسته بینی در کارنامه خود دارد. در خصوص هزینه این نوع جراحی نیز نمی توان به طور دقیق قیمت مشخصی را اعلام نمود. بلکه عوامل مختلفی روی این مسئله تاثیرگذار است. جهت اطلاع از هزینه جراحی بینی به روش بسـته می توانید با شماره های مندرج در صفحه تماس بگیرید.

 

دکتر مسعود یزدانی

متخصص جراحی فک و صورت و جراح پلاستیک بینی

نظر بدهید

برچسب‌ها

اقدامات قبل و بعد از جراحی بینی بهترین جراح بینی بهترین جراح بینی استخوانی در تهران بهترین جراح بینی در تهران بهترین جراح بینی در قم بهترین جراح بینی در کرج بهترین جراح بینی فانتزی بهترین جراح بینی فانتزی در تهران بهترین جراح بینی گوشتی در تهران بهترین جراح بینی گوشتی در کرج بهترین جراح فک و صورت در تهران بهترین جراحی بینی در تهران بهتی جراح بینی گوشتی در تهران بهرین جراح بینی در تهران تفاوت جراحی بینی به روش باز و بسته جراح بینی جراح بینی استخوانی جراح بینی در تهران جراح بینی گوشتی جراحی انحراف بینی جراحی بینی جراحی بینی استخوانی جراحی بینی باز جراحی بینی به روش بسته جراحی بینی در بارداری جراحی بینی در تهران جراحی بینی فانتزی جراحی بینی گوشتی جراحی فک جراحی پلاستیک دکتر مسعود یزدانی رینوپلاستی عمل بینی عمل جراحی بینی مراقبت های پس از عمل بینی نتیجه عمل بینی هزینه جراحی بینی هزینه جراحی بینی استخوانی هزینه جراحی بینی در تهران هزینه جراحی بینی در قم هزینه جراحی بینی گوشتی هزینه جراحی رینوپلاستی در کرج هزینه سپتوپلاستی در کرج هزینه عمل زیبایی بینی ورزش بعد از جراحی بینی
Call Now Buttonتماس با دکتر یزدانی

جراحی بینی در تهران

جراح بینی در تهران بهترین جراح بینی جراح بینی جراحی بینی