تماس با ما
بهترین فصل برای جراحی بینی
15 بهمن, 1398 0

بهترین فصل برای جراحی بینی

بهترین فصل برای جراحی بینی : یکی از سؤالاتی که برای اکثر افراد پیش می آید این است که چه فصلی برای انجام جراحی بینی مناسب و بهتر است؟
شما معمولاً در این خصوص مطالب فراوانی شنیده اید که معمولاً پایه علمی ندارند.

بهترین فصل برای جراحی بینی

 

به عنوان مثال گفته می شود در فصل بهار از آنجایی که آلرژی ها زیاد است امکان دارد نتیجه عمل را دستخوش تغییراتی نماید. یا مثلاً شنیده اید اگر زمستان عمل بینی صورت گیرد چون سرماخوردگی در این فصل شایع است می تواند روی نتیجه جراحی تأثیراتی داشته باشد؛ یا اینکه گفته می شود در فصل تابستان از آنجایی که هوا گرم است تورم بینی شدیدتر خواهد شد. باید گفت تمامی این مطالب پایه علمی ندارند.

واقعیت این است برای انجام این جراحی فصل خاصی توصیه نمی شود. در واقع بهترین فصل زمانی است که شما قادر باشید مدت یک هفته از دانشگاه یا کار خود مرخصی گرفته و برای عمل بینی وقت بگذارید.

در کل می توان گفت انجام این جراحی در تمامی ماه ها و فصول سال هیچ اختلال و مشکلی را برای متقاضیان ایجاد نمی کند و فقط می توان با استراحت کردن بعد از جراحی و رعایت توصیه ها و تجویزهای پزشک در فرایند بهبود و کسب نتیجه ایده آل گامی بزرگ برداشت.

به طور کلی مناسب ترین زمان برای عمل بینی زمانیست که رشد بینی متوقف شده باشد و به موقعیت پایدار رسیده باشد و خود فرد بهتر می تواند این زمان را تشخیص دهد و در این زمان بینی به مدت بیش از یک سال هیچ گونه تغییری نمی کند. (در خانم ها 16 سالگی و در آقایان 18 سالگی)

عمل بینی در فصول پاییز و زمستان

یکی از شایعاتی که برای جراحی بینی در فصول سرد سال وجود دارد، این است که در زمستان و پاییز امکان سرماخوردگی وجود دارد. و یا بافت بینی به جهت سرد و خشک بودن در شرایط مناسب جراحی نیست. و این مسائل بر روی نتیجه جراحی تاثیر بد می گذارد. اما در حقیقت اینگونه نیست. در علم پزشکی، فصل خاصی برای جراحی بینی در نظر گرفته نشده و در حقیقت با رعایت نکات و اصول خاصی که برای مراقبت قبل و بعد از جراحی ذکر می شود، می توان در هر فصلی عمل زیبایی بینی را انجام داد. اما در نظر داشته باشید در فصل زمستان کمی این مراقبت ها بیشتر است. به این صورت که قبل از جراحی باید توجه داشته باشید که سرما نخورید و در بعد از جراحی نیز وقتی در اتاق از وسایل گرمایشی همچون بخاری استفاده می شود، رطوبت خانه را تامین کنیم. با قرار دادن مقداری آب روی بخاری این مشکل به راحتی رفع می شود. چرا که خشکی هوا مانع از تولید مخاط برای بینی شده و از این نظر می‌ تواند بینی شما را پس از انجام عمل جراحی، اذیت کند.

 

 

 

 

مراقبت های لازم پس از جراحی در فصل زمستان

همان طور که گفتیم، جراحی در فصول سرد سال نیاز به مراقبت های بیشتری دارد که در ادامه هر یک را به اختصار بیان می کنیم.

رطوبت فضای اتاق را در حد متعادل نگه دارید.

برای اینکه بتوانید رطوبت کافی در فضای خانه را حفظ کنید باید از دستگاه بخور استفاده کنید. همچنین می‌ توانید هر چند دقیقه، پنجره خانه را کمی باز کنید تا هوای تازه وارد محیط شود.

مایعات فراوان بنوشید

بعد از جراحی خوردن زیاد مایعات می تواند میزان رطوبت بدن را تامین کند و از خشکی بینی جلوگیری نماید.

دخانیات مصرف نکنید

دخانیات باعث خشک شدن مجاری تنفسی و بینی شما می شود. و تاثیر آن در فصل زمستان و پاییز نیز چندبرابر خواهد بود.

از کرم مرطوب کننده استفاده کنید

یکی دیگر از روش هایی که با استفاده از آن می ‌توانید رطوبت لازم در بینی خود را حفظ کنید، استفاده از کرم ‌های مخصوص و همچنین سرم‌ های شستشویی است که پزشک متخصص برای بینی شما تجویز می ‌کند.

دکتر مسعود یزدانی یکی از بهترین متخصصین و جراحان فک، بینی و جراحی پلاستیک در ایران است که برای جراحی های فصول سرد توصیه می کند حتما از کرم ها و سرم های خاصی که تجویز می شود، استفاده کنید. تا رطوبت لازم را برای بینی تامین کنید.

 

بهترین فصل برای جراحی بینی

بهترین فصل برای جراحی بینی

بهترین جراح بینی استخوانی

بینی استخوانی به شکلی از بینی ها گفته می شود که غضروف محکم و استخوانی قوی دارند. میزان چربی پوست در آن بسیار کم است. و پوستی نازک نیز دارند. معمولا در روی این بینی ها قوز و برامدگی خاصی وجود دارد که شکل آن را بدفرم می کند. ابن نوع از بینی نسبت به بینی گوشتی راحت تر جراحی می شود. و دست پزشک برای اعمال تغییرات باز است. فلذا می توان گفت افرادی که دارای بینی استخوانی هستند، می توانند به نتیجه جراحی خوش بین تر باشند. البته پزشکی متخصص و ماهر است که بتواند هر نوعی از بینی را به بهترین شکل جراحی کند. که در این میان دکتر مسعود یزدانی از کاندیداهای مناسب ما برای معرفی به شما هستند.

در تخصص و مهارت دکتر یزدانی همین بس که ایشان مدل مناسب بینی را با توجه به ساختار و چهره فرد و صلاحدید خود انتخاب و جراحی می کند. و هرگز بینی های استخوانی را به یک شکل جراحی نمی کنند. چرا که ممکن است با این کار توازن و ساختار چهره فرد بهم بخورد و نه تنها جراحی زیبایی بینی باعث زیباتر شدن وی نشود، بلکه چهره فرد را به چالش بکشد و ترکیبی بدفرم از آن به دست آورد.

عمل بینی در فصل بهار و تابستان

اگر قصد دارید عمل بینی انجام دهید، ممکن است بخواهید بدانید که چه فصلی برای این جراحی مناسبتر است. در اینجا به شما چند نکته راجع به عمل بینی در فصل بهار و تابستان می گوییم:

فصل بهار یک فصل خوب برای عمل بینی است، چون دمای هوا معتدل است و خطر سرماخوردگی و آلرژی کمتر است. همچنین تعطیلات نوروز می تواند فرصت خوبی برای استراحت و نقاهت پس از جراحی باشد.

فصل تابستان معایبی برای عمل بینی دارد، چون هوا گرم است و ممکن است باعث افزایش ورم و خون رسانی به بینی شود. همچنین در این فصل خطر عفونت و سوختگی پوست بالاتر است. به علاوه، شما نمی توانید از آفتاب، استخر و سفر لذت ببرید.

بنابراین، به نظر می رسد که فصل بهار گزینه بهتری برای عمل بینی باشد. البته، شما می توانید در هر فصل دلخواه خود جراحی را انجام دهید، اما باید نکات مراقبت پس از جراحی را رعایت کنید و با پزشک خود مشورت کنید.

عمل بینی در تعطیلات نوروز

تعطیلات نوروز فرصت بسیار مناسبی برای جراحی بینی است. و به عنوان بهترین فصل برای جراحی بینی شناخته می شود. در اینجا عمل جراحی بینی در تعطیلات نوروز را از جهات مختلف مورد بررسی قرار داده یم:

تعطیلات نوروز یک فرصت خوب برای عمل بینی است، چون شما می توانید یک هفته از محل کار یا دانشگاه مرخصی بگیرید و زمان کافی را برای استراحت و نقاهت پس از جراحی داشته باشید.

فصل بهار نیز یک فصل مناسب برای عمل بینی است، چون دمای هوا معتدل است و خطر سرماخوردگی و آلرژی کمتر است.

همچنین شما می توانید با یک تغییر چشمگیر در شروع سال جدید، ظاهر جدید و زیباتری داشته باشید.

اگر طبع سردی دارید و زود مریض می شوید، بهتر است در فصل گرم تابستان که سرماخوردگی تقریبا صفر درصد است، برای عمل بینی اقدام کنید.

البته باید از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب پس از جراحی خودداری کنید و از کلاه و ضدآفتاب استفاده کنید.

قبل از عمل بینی، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید و نکات مراقبت پس از جراحی را رعایت کنید. پزشک ممکن است داروهای پیشگیرانه از سرماخوردگی یا آلرژی را برای شما تجویز کند و شما را در خصوص رژیم غذایی، فعالیت های ورزشی و تغذيه مناسب راهنمایی كند.

با تجربه ترین و بهترین جراح بینی تهران کیست ؟

بهترین جراح بینی در تهران پزشکی است که جراحی را با تجربه و مهارت و تخصص خود انجام می دهد. و با استفاده از تکنیک هایی که بصورت تجربی کسب کرده است رضایت بیمار را جلب می کند. پزشکی بهترین است که اولویت نتیجه جراحی سلامت بیمار باشد. بطوری که به عملکرد بینی آسیب نزند و تنفس را برای بیمار سخت نکند.

بعد از آن باید به ساختار بینی با توجه به شکل و آناتومی صورت توجه کند. فرم و اندازه بینی را باید به شکلی صحیح و مناسب با ساختار صورت جراحی کند. البته باید توجه داشت که پزشک باتجربه و ماهر در تهران باید صورت بعد از جراحی بیمار را تصور کند. و بینی را با توجه به آن جراحی کند. یک جراح خوب و با تجربه و متخصص با به کارگیری مهارت و خلاقیت خود حین عمل بینی می تواند. به هر شکلی که زیباتر و خوش فرم تر است. بینی را مطابق با شکل صورت بیمار و درخواست بیمار جراحی کند. دکتر مسعود یزدانی متخصص جراحی فک و صورت و جراح پلاستیک بینی از بهترین و باتجربه ترین پزشکان تهران هستند. که با توجه به تخصص و مهارت خود رضایت حداکثری از بیماران خود دارند.

دکتر مسعود یزدانی

متخصص جراحی فک و صورت و جراح پلاستیک بینی

نظر بدهید

برچسب‌ها

اقدامات قبل و بعد از جراحی بینی بهترین جراح بینی بهترین جراح بینی استخوانی در تهران بهترین جراح بینی در تهران بهترین جراح بینی در قم بهترین جراح بینی در کرج بهترین جراح بینی فانتزی بهترین جراح بینی فانتزی در تهران بهترین جراح بینی گوشتی در تهران بهترین جراح بینی گوشتی در کرج بهترین جراح فک و صورت در تهران بهترین جراحی بینی در تهران بهتی جراح بینی گوشتی در تهران بهرین جراح بینی در تهران تفاوت جراحی بینی به روش باز و بسته جراح بینی جراح بینی استخوانی جراح بینی در تهران جراح بینی گوشتی جراحی انحراف بینی جراحی بینی جراحی بینی استخوانی جراحی بینی باز جراحی بینی به روش بسته جراحی بینی در بارداری جراحی بینی در تهران جراحی بینی فانتزی جراحی بینی گوشتی جراحی فک جراحی پلاستیک دکتر مسعود یزدانی رینوپلاستی عمل بینی عمل جراحی بینی مراقبت های پس از عمل بینی نتیجه عمل بینی هزینه جراحی بینی هزینه جراحی بینی استخوانی هزینه جراحی بینی در تهران هزینه جراحی بینی در قم هزینه جراحی بینی گوشتی هزینه جراحی رینوپلاستی در کرج هزینه سپتوپلاستی در کرج هزینه عمل زیبایی بینی ورزش بعد از جراحی بینی
Call Now Buttonتماس با دکتر یزدانی

جراحی بینی در تهران

جراح بینی در تهران بهترین جراح بینی جراح بینی جراحی بینی