تماس با ما
بعد از عمل بینی
18 آذر, 1398 0

تغذیه بعد از عمل بینی

زمانی که فرد از اتاق عمل خارج می شود به مدت یک ساعت نباید چیزی بخورد. در روز های بعد از عمل بینی فرد باید رژیم غذایی داشته باشد و آگاه باشد که چه نوع مواد غذایی را باید مصرف کند. تا یک هفته بعد از عمل بینی فرد باید مراقب رژیم غذایی خود باشد و نکات را که در ادامه میگوییم رعایت کند‌. فردبعد از جراحی بینی باید از غذاهای نرم تغذیه کند و از خوردن غذاهای سفت بپرهیزد. از غذایی تغذیه شود که هضمش برای بدن راحت باشد. تا یک هفته بعد از عمل جراحی بینی از غذای تند استفاده نشود. بهتر است از مواد غذایی حاوی فیبر استفاده شود.

در روز عمل بینی از خوردن میوه ها و غذاهای اسیدی خودداری شود؛ زیرا اسید باعث تحریک معده می شود. افراد ممکن است برای کم کردن وزن و یا ترس از حالت تهوع تا یک هفته کم خوراک باشند. اما باید بگوییم که در این مدت بدن به شدت نیاز به کالری داشته و تغذیه ی مناسب به بهبود نتیجه ی عمل بینیکمک می کند.

نحوه خوابیدن بعد از عمل بینی

در روز های بعد از عمل بینی در هنگام خواب سر باید بالاتر از بدن قرار گیرد. این کار به این دلیل است که در روز های نخست بعد از عمل بینی فرد دچار خونریزی های زیر پوستی است می شود و در نهایت ورم در صورت او بیشتر می شود. زمانی که زیر سر بلند باشد از خونریزی زیر پوستی در هنگام خوابجلوگیری می شود. چند روز بعد از عمل جراحی بینی فرد می تواند به پهلو بخوابد و این امر هیچ گونه مانعی ندارد. باید مواظب بود که بینی در هنگام خواب به زمین برخورد نکند و فشاری به آن وارد نشود. خوابیدن به پهلو یک هفته بعد از عمل بینی باشد بهتر است. زمان خواب باید مناسب بوده و مقدار آن هم به اندازه کافی باشد.

رابطه زناشویی بعد از عمل بینی 

پزشکان بر این باورند فردی که عمل بینی استخوانی انجام داده است تا دوهفته بعد از عمل جراحی بینی نباید رابطه جنسی داشته باشد. در عمل بینی گوشتیتا چهار هفته بعد از عمل جراحی رابطه زناشویی نباید انجام شود. رابطه زناشویی باعث بالا رفتن ضربان قلب و گردش بالای خون و در نهایت باعث جمع شدن خون در صورت و بینی می شود؛ همین باعث تورم صورت و نوک بینی شده و بر روی نتیجه عمل بینی تاثیر منفی می گذارد. رابطه زناشویی بعد از عمل بینی هرچه کوتاه تر باشد بهتر است. فرد باید به گونه رابطه زناشویی هم توجه کند. توصیه می شود از انتخاب موقعیت دمر و یا پرون برای رابطه زناشویی بعد از عمل بینی خودداری شود.

خمیازه کشیدن بعد از عمل بینی

خمیازه کشیدن بعد از عمل بینی مانعی ندارد؛ معمولا انسان هنگام خمیازه کشیدن به صورت غریزی دهان خود را تا آخر باز می کند. اما در هنگام خمیازه کشیدن بعد از جراحی بینی باید مانع باز شدن دهان تا آخر شد. اینگونه به بینی و بخیه های آن هیچ آسیبی وارد نمی شود.

ورم بعد از عمل بینی

ورم بعد از عمل بینی به دلیل برش هایی است که در ساختار بینی ایجاد شده اند. ورم بعد از جراحی بینی در تمام کسانی که عمل بینی باز انجام می دهند وجود داشته و کاملا طبیعی است. بسیاری از پزشک ها توصیه می کنند که از کمپرس های یخ برای کم شدن ورم استفاده شود. ورم بینی ممکن است تا یک ماه وجود داشته باشد. با گذشت زمان ورم بعد از جراحی زیبایی بینی هرروز کمتر می شود.

خندیدن بعد از عمل بینی

بهتر است فرد از خندیدن شدید بعد از عمل بینی جلوگیری کند. از هرکاری که باعث حرکت شدید در فک می شود باید جلوگیری شود. البته خندیدن آرام و لبخند زدن مانعی ندارد. خندیدن شدید بعد از عمل بینی باعث می شود صورت جمع شده و بر روی ساختار بینی هم تاثیر می گذارد.

خم شدن بعد از عمل بینی

بسیاری از مردم گمان می کنند که باید از خم شدن بعد از عمل بینی بپرهیزند. اما باید بگوییم که خم شدن بعد از جراحی بینی هیچ تاثیری بر نتیجه ی آن نداشته و مانعی ندارد. توصیه پزشکان به خم نشدن در روز های نخست بعد از عمل بینی به دلیل جلوگیری از سرگیجه و از بین رفتن تعادل فرد می باشد.

شستشوی بینی بعد از عمل

در هنگام شستشو بعد از عمل باید به توجه شود که هیچ فشاری به بینی وارد نشود. برای شستشوی بینی بعد از عمل باید از سرنگ استفاده شود. سرنگ های شستشو را می توان از داروخانه تهیه کرد. تا سه هفته بعد از عمل نباید بینی را شستشو داد.

رانندگی بعد از عمل بینی

معمولا در روز های نخست پزشکان رانندگی را برای افراد منع می کنند. دلیل منع کردن رانندگی بعد از عمل بینی احتمال به جا ماندن اثر دارو های بیهوشی بر فرد می باشد. ممکن است اثر دارو های بیهوشی از بین نرفته باشد و بر روی تمرکز فرد تاثیر بگذارد. در روز های بعد فرد می تواند با احتیاط رانندگی کند.

 

دکتر محمد مسعود یزدانی

متخصص جراحی فک و صورت و جراح پلاستیک بینی

برچسب ها

نظر بدهید

برچسب‌ها

اقدامات قبل و بعد از جراحی بینی بهترین جراح بینی بهترین جراح بینی استخوانی در تهران بهترین جراح بینی در تهران بهترین جراح بینی در قم بهترین جراح بینی در کرج بهترین جراح بینی فانتزی بهترین جراح بینی فانتزی در تهران بهترین جراح بینی گوشتی در تهران بهترین جراح بینی گوشتی در کرج بهترین جراح فک و صورت در تهران بهترین جراحی بینی در تهران بهتی جراح بینی گوشتی در تهران بهرین جراح بینی در تهران تفاوت جراحی بینی به روش باز و بسته جراح بینی جراح بینی استخوانی جراح بینی در تهران جراح بینی گوشتی جراحی انحراف بینی جراحی بینی جراحی بینی استخوانی جراحی بینی باز جراحی بینی به روش بسته جراحی بینی در بارداری جراحی بینی در تهران جراحی بینی فانتزی جراحی بینی گوشتی جراحی فک جراحی پلاستیک دکتر مسعود یزدانی رینوپلاستی عمل بینی عمل جراحی بینی مراقبت های پس از عمل بینی نتیجه عمل بینی هزینه جراحی بینی هزینه جراحی بینی استخوانی هزینه جراحی بینی در تهران هزینه جراحی بینی در قم هزینه جراحی بینی گوشتی هزینه جراحی رینوپلاستی در کرج هزینه سپتوپلاستی در کرج هزینه عمل زیبایی بینی ورزش بعد از جراحی بینی
Call Now Buttonتماس با دکتر یزدانی

جراحی بینی در تهران

جراح بینی در تهران بهترین جراح بینی جراح بینی جراحی بینی