تماس با ما
عمل جراحی بینی
1 دی, 1398 0

عمل جراحی بینی

عمل جراحی بینی در جهت زیباسازی و بهبود چهره فرد و همچنین برای رفع برخی ایرادات مادرزادی و البته ایجاد شده از طریق حوادث استفاده می گردد. این عمل بسیار مهم می تواند چهره و فرم کلی آن به شکلی کامل دگرگون نموده و جلوه ای تازه به رخ هدیه نماید.

عمل جراحی بینی دکتر محمد مسعود یزدانیجراحان بینی با توجه به تخصص و تبحر خود، قادر هستند هر نوع بینی و یا هر نوع عارضۀ بیرونی و داخلی آن را در یک یا نهایتاً دو مورد جراحی (در موارد بسیار نادر و حاد) برطرف نموده و یک بینی بدون ایراد بر روی چهره فرد متولد نمایند.

عمل جراحی بینی در دو زمینه و شاخه انجام می گردد:

  • عمل زیبایی بینی (رینوپلاستی)
  • عمل اصلاحی-ترمیمی بینی (سپتوپلاستی)

هر دو این عمل ها را با عنوان و اصطلاح «جراحی بینی» می شناسیم اما نوع عملکرد جراح در هر کدام از آنها ممکن است کمی با یکدیگر تفاوت داشته باشند.

عمل زیبایی بینی (رینوپلاستی)

این عمل امروزه و در دوران ما یکی از پرتقاضاترین و البته جذاب ترین عمل های جراحی ست که متقاضی آن، با رویی گشاده و لبی خندان از همان ابتدا به پزشک مراجعه و تا آخرین روزهای استراحت پس از عمل نیز، خم به ابرو نمی آورد!

زیبایی و جذابیت در این روزها به شدت مهم و حتی برای برخی حیاتی! شده به همین دلیل آمار و ارقام این عمل در کشور ما و البته در نقاط مختلف جهان بسیار بالاست. در این عمل زیبایی، بینی فرد از نظر اندازه، فاصله بین لب ها، انحراف و… به شکلی کامل تغییر کرده و زیبا می شود.

عمل اصلاحی-ترمیمی بینی (سپتوپلاستی)

گاهی پیش آمده که بینی فردی بر اثر حوادث و عوامل مختلف دچار آسیب های احتمالی و ظاهری گردد. همچنین برخی افراد پس از جراحی زیبایی بینی زیر تیغ جراحانی کم تجربه ممکن است دچار ایرادات ظاهری و البته تنفسی در بینی خود گردند «سپتوپلاستی» برای انجام اصلاحات لازم بر روی این افراد انجام می شود تا مشکلات ایجاد شده در عمل اول را پوشش داده و رفع نماید.

این عمل جراحی بینی نیز مانند جراحی زیبایی بینی تقریباً در مدت زمانی مشخص و همزمان انجام می شود و نتیجۀ عمل نیز رضایت آمیز خواهد بود.

هزینه عمل جراحی بینی

همیشه یکی از اولین و مهمترین دغدغه های افرادی که تصمیم به عمل زیبایی بینی و همچنین سپتوپلاستی دارند هزینه عمل است که گاهی به دلایل مختلف از جمله هزینه بالا قادر به انجام این عمل مهم نمی باشند.

از آنجایی که در حال حاضر جراحان بسیار زیادی در سراسر کشور در حال انجام این جراحی مهم هستند در نتیجه ممکن است قیمت ها در نقاط مختلف کمی تفاوت داشته باشد اما رِنج و متوسط هزینه عمل جراحی بینی در سراسر کشور معمولاً می بایستی مابین 5 تا 12 میلیون تومان بوده و در بدترین و گرانترین شرایط، بیشتر از سقف این مبلغ نشود.

انواع بینی در عمل جراحی بینی

هر فردی با توجه به ژنتیک و نوع استخوان بندی چهره خود دارای یک فرم بینی می باشد. به صورت کلی می توان تمامی بینی ها را به دو نوع تقسیم کرد:

  • بینی استخوانی
  • بینی گوشتی

بینی استخوانی به بینی گفته می شود که نسبت به سایر بینی ها کشیده تر بوده، نوک بینی به سمت پایین افتادگی دارد و همچنین قوزی بر روی بینی قابل مشاهده است.

بینی گوشتی به بینی گفته می شود که دارای پهنا و کوفتگی بیشتر بوده و نوک بینی دارای پوستی ضخیم تر است.

تفاوت هزینه ها در جراحی بینی گوشتی و  جراحی بینی استخوانی

از آنجایی که جراح برای عمل زیبایی بینی می بایستی نوع بینی را تشخیص و سپس اقدام نماید در نتیجه، نوع بینی در هزینه عمل زیبایی بینی و همچنین هزینه عمل سپتوپلاستی بینی بسیار موثر خواهد بود.

معمولاً هزینه عمل بینی گوشتی کمی بیشتر از عمل بینی استخوانی ست زیرا دقت و توجه بیشتر، زمان بیشتر و البته گاهی اصلاحات بالاتری می بایست بر روی بینی انجام شده تا به حالت نرمال و زیبای خود دست یابد اما نکتۀ مهم اینکه هزینه ها می باید دقیقاً مابین همان 5 تا 12 میلیون برای هر دو نوع بینی باشد نه بیشتر.

اقدامات قبل و بعد از عمل جراحی بینی

ابتدا به پزشک مراجعه کرده و نوع بینی پس از معاینه و عکسبرداری از جهات مختلف مشخص می شود . اگر ایراد داخلی و تنفسی داشته باشید در همان معاینات تشخیص داده خواهد شد. سپس می بایستی چندین آزمایش مختلف از جمله آزمایش خون و البته در مواردی هم عکسبرداری (اگر لازم بود) انجام دهید، سپس روز عمل مشخص می شود.

قبل از روز عمل می بایستی 8 ساعت قبل چیزی نخورده باشید، از دو هفته قبل دخانیات را ترک کرده، لباس های دکمه دار بپوشید و… تا به اتاق عمل هدایت شوید. عمل شما نیز حدوداً 2 تا 3 ساعت زمان خواهد برد. همچنین 1 ساعت پس از عمل جراحی بینی به هوش آمده می توانید تقریباً چند ساعت بعد به منزل برگردید.

مراقبت های پس از جراحی بینی مانند کمپرس سرد روی صورت، مصرف صحیح داروها، بالاتر بودن سر از بدن در زمان خواب، حمام به کمک دیگران و… نیز از دیگر موارد مهم مراقبتی عمل جراحی بینی می باشد.

دکتر محمد مسعود یزدانی

متخصص جراحی فک و صورت و جراح پلاستیک بینی

نظر بدهید

برچسب‌ها

اقدامات قبل و بعد از جراحی بینی بهترین جراح بینی بهترین جراح بینی استخوانی در تهران بهترین جراح بینی در تهران بهترین جراح بینی در قم بهترین جراح بینی در کرج بهترین جراح بینی فانتزی بهترین جراح بینی فانتزی در تهران بهترین جراح بینی گوشتی در تهران بهترین جراح بینی گوشتی در کرج بهترین جراح فک و صورت در تهران بهترین جراحی بینی در تهران بهتی جراح بینی گوشتی در تهران بهرین جراح بینی در تهران تفاوت جراحی بینی به روش باز و بسته جراح بینی جراح بینی استخوانی جراح بینی در تهران جراح بینی گوشتی جراحی انحراف بینی جراحی بینی جراحی بینی استخوانی جراحی بینی باز جراحی بینی به روش بسته جراحی بینی در بارداری جراحی بینی در تهران جراحی بینی فانتزی جراحی بینی گوشتی جراحی فک جراحی پلاستیک دکتر مسعود یزدانی رینوپلاستی عمل بینی عمل جراحی بینی مراقبت های پس از عمل بینی نتیجه عمل بینی هزینه جراحی بینی هزینه جراحی بینی استخوانی هزینه جراحی بینی در تهران هزینه جراحی بینی در قم هزینه جراحی بینی گوشتی هزینه جراحی رینوپلاستی در کرج هزینه سپتوپلاستی در کرج هزینه عمل زیبایی بینی ورزش بعد از جراحی بینی
Call Now Buttonتماس با دکتر یزدانی

جراحی بینی در تهران

جراح بینی در تهران بهترین جراح بینی جراح بینی جراحی بینی