تماس با ما
روش های جراحی بینی
7 دی, 1398 0

روش های جراحی بینی

روش های جراحی بینی با توجه صلاحدید جراح و تجربه او و همچنین تا حدی با توجه به نوع بینی، انتخاب و انجام می شود. جراح تصمیم می گیرد که از کدام نوع جراحی بینی برای زیباسازی و اصلاح ایرادات احتمالی بینی متقاضی استفاده نماید.

روش های جراحی بینی دکتر محمد مسعود یزدانی راحت بودن جراح و همچنین نتیجۀ مطلوبتر در انتخاب روش های جراحی بینی می تواند شیوه جراحی بینی را مشخص نماید.

اصولاً جراحی بینی به چند روش در سراسر جهان انجام می شود:

  • جراحی بینی باز ( Open Rhinoplasty ):

این شیوه که یکی از مرسوم ترین روش های جراحی بینی در سالیان قبل بوده، جراح ابتدا بر روی «کلوما» یا همان تیغۀ بین دو سوراخ بینی که اصطلاحاً «ستونک بینی» هم گفته می شود یک برش 4 میلیمتری ایجاد و با دقت پوست بینی را به سمت بالا برداشته و از غضروف و استخوان بینی جدا می کند، سپس اصلاحات لازم انجام می شود.

در جراحی بینی باز به دلیل در دسترس بودن و دیدِ راحتتر بر روی بینی، بهتر می توان انحرافات را رفع و بینی را دقیقتر و صافتر در آورد. البته این موضوع بسته به مهارت جراح خواهد داشت؛ جراحان آمریکایی بیشتر از این شیوه استفاده می کنند.

  • رینوپلاستی بسته ( جراحی بینی بسته ):

در این شکل از جراحی بینی، هیچ نیازی به برش دادن «کلوما» وجود ندارد بلکه جراح ماهر بدون هیچگونه برشی و صرفاً از داخل بینی اقدام به برش استخوان ها و غضروف کرده و تغییرات اساسی را بر روی بینی ایجاد می نماید.

رینوپلاستی بسته یکی از روش های جراحی بینی بسیار مرسوم در سراسر جهان است که جراحان زیادی از آن استفاده می کنند. این نوع جراحی بینی نسبت به جراحی بینی باز کمی سخت تر بوده زیرا دیدِ کامل مانند آن وجود ندارد اما جراح متبحر خواهد توانست به راحتی و بدون هیچ مشکلی آن را انجام دهد؛ جراحان اروپایی بیشتر از این شیوه استفاده می کنند.

اصلاحات انجام شده در جراحی بینی باز و جراحی بینی بسته

در هر دو شیوۀ جراحی بینی یک جراح حاذق می تواند بهترین نتیجه را به متقاضی خود تقدیم نماید. اصلاحاتی که توسط این دو روش جراحی بر روی بینی انجام می گردد از این قرار هستند:

  • برداشتن قوز روی بینی در بینی های استخوانی
  • قرینه کردن و منظم کردن سوراخ های بینی
  • کوچک کردن نوک بینی
  • اصلاح فاصله بینی و لب
  • رفع انحراف بینی
  • از بین بردن پولیپ
  • محو کردن پهنای بینی در بینی های گوشتی
  • تراشیدن پهنای استخوان بینی

با انجام این اصلاحات بر روی بینی که با هر کدام از روش های جراحی بینی قابل انجام است، می توان تغییرات اساسی در بینی و چهره فرد را به وضوح مشاهده نمود.

دکتر محمد مسعود یزدانی

متخصص جراحی فک و صورت و جراح پلاستیک بینی

نظر بدهید

برچسب‌ها

اقدامات قبل و بعد از جراحی بینی بهترین جراح بینی بهترین جراح بینی استخوانی در تهران بهترین جراح بینی در تهران بهترین جراح بینی در قم بهترین جراح بینی در کرج بهترین جراح بینی فانتزی بهترین جراح بینی فانتزی در تهران بهترین جراح بینی گوشتی در تهران بهترین جراح بینی گوشتی در کرج بهترین جراح فک و صورت در تهران بهترین جراحی بینی در تهران بهتی جراح بینی گوشتی در تهران بهرین جراح بینی در تهران تفاوت جراحی بینی به روش باز و بسته جراح بینی جراح بینی استخوانی جراح بینی در تهران جراح بینی گوشتی جراحی انحراف بینی جراحی بینی جراحی بینی استخوانی جراحی بینی باز جراحی بینی به روش بسته جراحی بینی در بارداری جراحی بینی در تهران جراحی بینی فانتزی جراحی بینی گوشتی جراحی فک جراحی پلاستیک دکتر مسعود یزدانی رینوپلاستی عمل بینی عمل جراحی بینی مراقبت های پس از عمل بینی نتیجه عمل بینی هزینه جراحی بینی هزینه جراحی بینی استخوانی هزینه جراحی بینی در تهران هزینه جراحی بینی در قم هزینه جراحی بینی گوشتی هزینه جراحی رینوپلاستی در کرج هزینه سپتوپلاستی در کرج هزینه عمل زیبایی بینی ورزش بعد از جراحی بینی
Call Now Buttonتماس با دکتر یزدانی

جراحی بینی در تهران

جراح بینی در تهران بهترین جراح بینی جراح بینی جراحی بینی