تماس با ما
جراحی بینی به روش باز و بسته
19 مهر, 1400 0

جراحی بینی به روش باز و بسته

در سالهای اخیر با رواج یافتن عمل بینی و جراحی زیبایی، همواره سوالاتی در خصوص جراحی بینی به روش باز و بسته مطرح بوده که کدام یک ارجح تر است؟ کدام یک نتیجه بهتری دارد؟ منظور از باز یا بسته بودن جراحی بینی، تفاوت در جهت دسترسی به آن ناحیه بینی است. وگرنه تکنیک خاصی محسوب نمی شود. در این نوشته هر دو مورد جراحی بینی به روش باز و بسته را مورد بررسی قرار می دهیم. تا پایان با ما همراه باشید.

 

جراحی بینی به روش باز و بسته

 

جراحی بینی به روش بسته

در روش جراحی به روش بسته تمام برش های جراحی در داخل سوراخ بینی قرار می گیرند.

در این روش هیچ بخشی از برش به صورت بیرونی دیده نمی شود و کل عمل باید از طریق دهانه های جراحی باریک و دید محدود انجام شود.

تفاوت جراحی بینی به روش بسته و باز

تفاوت اصلی این دو روش جراحی بینی در نحوه ایجاد برش می باشد، در جراحی باز برش بر روی کلوملا ایجاد می شود اما در روش بسته هیچگونه برشی بر روی پوست بینی ایجاد نمی گردد.

دوره نقاهت در روش جراحی بسته بسیار کمتر از جراحی به روش باز است.

در جراحی بینی به روش باز احتمال از بین رفتن تکیه گاه نوک بینی بسیار کمتر از روش بسته می باشد.

جراحی بینی به روش بسته تورم و کبودی کمتری نسبت به جراحی باز ایجاد می کند.

نحوه عمل بینی به روش باز و بسته

برای انجام عمل بینی اولین و مهم ترین راه انتخاب جراح خوب و حاذق است. برای انتخاب بهترین جراح نیز راه های مختلفی وجود دارد از جمله پرس و جو از بیماران دیگر، جستجو در سایت های پزشکی، مراجعه به مطب چند جراح و کسب اطلاع از بیماران دیگر و سنجش میزان رضایت آن ها و …در مرحله بعد با پزشکی که بعنوان کاندید جراحی بینی خود انتخاب کرده اید، جلسه مشاوره ای برگزار می کنید. رزومه و گالری جراحی های قبلی اش را مورد بررسی قرار می دهید.

در این جلسه لازم است خواسته ها و انتظارات خود را از نتیجه جراحی به پزشک توضیح دهید و از تجربه کاری ایشان استفاده کنید.

حتما در رابطه با طریقه عمل بینی ، استفاده از جراحی بسته یا باز با جراح خود صحبت کنید تا اطلاعات بیشتر نسبت به عملی که قصد انجامش را دارید به دست آورید.

پس از اینکه مراحل فوق را انجام دادید، و تصمیم به جراحی بینی گرفته اید، از زوایای مختلف بینی عکس تهیه کنید تا نتیجه قبل و بعد از عمل را باهم مقایسه کنید.

آزمایشات و تست هایی که جراح برای شما تجویز می کند را حتما انجام دهید و قبل از عمل نتیجه آن را به پزشک تحویل دهید. لازم است در روز جراحی، یک همراه با خود داشته باشید.

بعد از اینکه در اتاق عمل آماده جراحی شده باشید، شما را بی هوش می کنند و پزشک تشخیص می شدهد که باید جراحی به روش باز روی بینی شما انجام شود یا جراحی به روش بسته را اعمال کند.

پس از اتمام عمل بینی گچ گرفته می شود و پس از اینکه بیمار در اتاق ریکاوری هوشیار شد به بخش منتقل می شود.

دکتر مسعود یزدانی از جمله پزشکان حاذق و سرشناس در ایران هستند که با تکنیک های خاص و مدرن جراحی آشنایی کامل دارند.

مدت زمان عمل بینی به روش باز بیشتر از روش جراحی بسته است.

به طور معمول، جراحی بینیبه روش باز حدود یک ساعت تا دو ساعت، زمان می برد. اما این مدت زمان در روش جراحی بسته کمتر است. البته مدت زمان عمل به طور کلی به اهداف بیمار و تکنیک های خاص دکتر جراح نیز بستگی دارد.

روش جراحی بسته عمدتا برای رفع ایرادات ریز اعمال می شود.

در روش جراحی باز قرینه بودن سوراخ های بینی دقیق تر از جراحی بسته است.

در عمل بینی باز احتمال ضعف و استرس ناشی از عمل بخصوص در افراد سن بالا بیشتر از جراحی بینی بسته می باشد.

در جراحی های پیچیده بخصوص عمل بینی ترمیمی روش باز دید بهتری برای جراح دارد، از این روش بسیار استفاده می شود.

 

جراحی بینی به روش باز و بسته

آیا می توان جراحی به روش بسته را نسبت به روش باز ترجیح داد؟

بطور کل می توان گفت جراحی بینی به روش بسته مزایای زیادی نسبت به روش باز دارد. اما اگر در نتیجه بخواهیم بررسی کنیم، نتیجه جراحی بینی به روش باز مطلوب تر است. اما بطور کل انتخاب روش جراحی به نوع جراحی بستگی دارد. یعنی نتیجه ای که بخواهیم از جراحی بگیریم.

به طور مثال اگر پیوند ساختاری برای پایین آوردن سوراخ بینی باشد، جراحی به روش باز توصیه می شود. مهم این است که در هنگام مشاوره با جراح خود، ذهنیت خود را خراب نکنید، زیرا پزشک به درستی تشخیص می دهد کدام روش برای وضعیت شما مناسب است. اگر نیاز به انجام جراحی به روش باز باشد، مطمئن شوید که زیر دست جراح با تجربه و ماهر قرار می گیرید و برش بیرونی پس از بهبودی غیر قابل تشخیص خواهد بود. دکتر مسعود یزدانی مهارت بالایی در انتخاب روش جراحی با توجه به نتیجه ای که بیمار می خواهد، دارد.

چه افرادی برای جراحی به روش بسته مناسب هستند؟

جراحی بینی به روش بسته فقط ایرادات کوچک و ظاهری را رفع می کند. و تغییر چندانی در ساختار بینی ایجاد نمی کند. لذا نمی توان انتظاری غیر منطقی و غیر واقعی از نتیجه جراحی داشت. افرادی برای این گونه جراحی مناسبند که پل بینی آن ها دارای تقارن است و نوک بینی شان ایرادی نداشته باشد. به طور کلی ایرادات بینی ان ها جزئی باشد و بتوان با روش بسته و بدون برش های عمیق و دردسرهای ناشی از جراحی باز آن ایرادات را مرتفع نمود.

چه افرادی برای جراحی به روش بسته مناسب هستند؟

توصیه ما به شما دوست عزیزی که قصد جراحی بینی دارید این است که انتخاب نوع روش جراحی را به پزشک جراح بسپارید و در تکنیک جراحی پافشاری نکنید. اگر می خواهید از نتیجه جراحی راضی باشید، بهتر است توصیه های پزشک را جدی بگیرید. افرادی که برای جراحی با روش بسته مناسب هستند، دارای ویژگی های زیر می باشند:

افرادی که نیاز به جراحی بینی ترمیمی دارند.

افرادی که بینی ان ها ایرادات زیاد و پیچیدگی زیادی دارد.

افرادی که غضروف و اسکلت ضعیفی دارند و نیاز است که پیوند غضروف روی بینی آن ها انجام شود

جراحی بینی به روش باز

در این روش بر خلاف جراحی بسته ، از یک برش کوچک استفاده می کنند تا برش های سوراخ بینی راست و چپ را به هم متصل کند.

در این روش دید بسیار خوبی  از اسکلت  بینی قابل دستیابی است.

بنابراین ، ویژگی بارز روش جراحی بینی باز، دسترسی بسیار عالی جراح حین جراحی به اسکلت بینی است و دیدی همه جانبه که توسط برش بین ستونی ایجاد می شود.

مزایای عمل بینی به روش بسته

جراحی بسته بینی به خاطر یکسری مزایایی که دارد در برخی از عمل های جراحی زیبایی انتخاب اول جراحان بینی می باشد،

از مزایای این روش می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

کاهش مدت زمان عمل بینی

عدم ایجاد برش

تورم کم نوک بینی و در نتیجه برطرف شدن ورم در مدت زمان بسیار کوتاه

مزایای عمل بینی به روش باز

انجام جراحی بینی به روش باز مزایای بسیار زیادی دارد که در این بخش به مواردی از آن اشاره می کنیم.

در این روش بینی تغییرات چشمگیری دارد. بسیار بیشتر از جراحی بسته.

در انجام این جراحی، نامتقارنی و ناهنجاری هایی که در معاینه های خارجی دیده نمی شود، قابل مشاهده خواهد بود.

در این روش می توان غضروف را نیز تقویت کرد.

معایب جراحی بینی به روش بسته

در این روش جراح بینی نیاز به مهارت و تجربه بسیار بالایی دارد.

محدودیت دسترسی جراح به همه ی اجزای بینی

در این روش احتمال اینکه بخواهید بینی طبیعی داشته باشید، بسیار دشوار است.

در این روش امکان آسیب رسیدن به ساختار بینی وجود دارد.

 

جراحی بینی به روش باز و بسته

معایب جراحی بینی به روش باز

تورم و کبودی ناشی از جراحی زیبایی بینی در روش باز بیشتر است.

به دلیل اینکه جراحی بینی به روش باز یک جراحی تهاجمی است، مدت زمان ریکاوری پس از عمل بیشتر است چرا که گردش خون در نوک بینی کمتر می باشد.

ممکن است جای زخم ناشی از جراحی بینی به روش باز  تا مدت ها روی بینی بماند.

در این روش زمان جراحی طولانی تر است.

آیا تفاوتی در نحوه ی مراقبت پس از جراحی باز و بسته وجود دارد؟

پاسخ به این سوال منفی است. نکات مراقبتی بعد از جراحی بینی به روش باز و جراحی بینی به روش بسته باهم هیچ تفاوتی ندارد و تمامی موارد مراقبتی که جراح بینی توصیه می کند، برای اینکه یک نتیجه ی بهتر از عمل بینی خود داشته باشید، یکسان است.

مراقبت های لازم قبل از جراحی بینی

قبل از جراحی شش تا هشت ساعت باید ناشتا باشید.

از یک هفته قبل از عمل از خوردن داروهای آسپیرین و ایبوپروفن خودداری کنید.

مصرف سیگار را از دوهفته قبل و بعد از جراحی بینی ترک کنید.

اگر دارویی مصرف می کنید حتما پزشک خود را در جریان بگذارید. حتی اگر دارو گیاهی باشد. 

اگر سرما خوردید یا بیماری ویروسی گرفته اید، زمان جراحی را به تعویق بیندازید.

همه مراقبت هایی که گفته شد در جراحی باز و بسته یکی است و تفاوتی با هم ندارند.

نتیجه بینی جراحی شده

جراحی بینی چون در ساختار صورت بسیار حائز اهمیت است، به مهارت گسترده پزشک نیاز دارد.اما فقط مهارت کافی نیست. بلکه خلاقیت نیز در جراحی بینی بسیار مهم است. چون پزشک متخصص بینی قالب بینی را تغییر می دهد. و شکلی جدید از آن می سازد. اما اطمینان از اینکه بینی جدید به صورت شما می آید یا خیر، و یا اینکه بینی طبیعی به نظر می رسد یا خیر، کاملا به مهارت پزشک وابسته است. مهارت دکتر مسعود یزدانی، متخصص جراحی فک و صورت و جراح پلاستیک بینی در جراحی طبیعی و خلاقانه ستودنی است. چون ایشان با تجربه ای که دارند، ظاهر بینی شما را بعد از عمل تصور می کنند. و طبق ساختار صورت شما یک بینی طبیعی برای شما ایجاد می کند.

کدام تکنیک برای جراحی زیبایی بینی بهتر است؟

همانطور که در بالا گفته شد، هرکدام از روش های جراحی باز و بسته، مزایا و معایب خاص خود را دارند. جراحی باز برای بیمارانی است که تغییرات اصلی را در نوک بینی خود م ی خواهند. یا می خواهند عمل رینوپلاستی اصلاحی را انجام دهند. در هر صورت دلایل زیادی وجود دارد که جراح یکی از روش ها را برگزیند. اما قانون سفت و سختی درباره‌ی اینکه بیمار چه عملی را انتخاب کند وجود ندارد.تنها راه برای تشخیص قطعی روش بهتر مشورت با جراح پلاستیک صورت است. که دکتر مسعود یزدانی تجربه بالایی در این زمینه دارند.

 

جراحی بینی به روش باز و بسته

 

هزینه جراحی بینی به روش بسته

پزشکانی که جراحی بینی به روش بسته را انجام می دهندف بسیار کم هستند و البته تخصص و مهارت بسیار بالایی در جراحی عمل بینی به روش بسته نیز نیاز است. بنابراین این مسئله می تواند در تعیین قیمت جراحی تاثیرگذار باشد. اما دکتر مسعود یزدانی متخصص جراحی فک و جراحی پلاستیک با وجود مهارت و تجربه بالایی که در جراحی بینی به روش بسته دارد، با هزینه ای بسیار مناسب بینی شما را در صورت نیاز با روشی بسته جراحی می کند.

هزینه جراحی بینی به روش باز

پزشکی که مهارت و تخصص در جراحی داشته باشد برایش هزینه جراحی به روش باز و بسته فرقی نمی کند. چون در هر دوصورت جراحی باید صورت گیرد و نتیجه جراحی مهم ترین عامل است. برای کسب اطلاعات کامل تر و دقیق تر از قیمت هزینه جراحی باید نزد پزشک جراح خود بروید تا پس از معاینه و بررسی مشکلات بینی هزینه نهایی را به شما اعلام کند. دکتر یزدانی با در نظر گرفتن مشکلات بینی شما و میزان سختی کار، هزینه جراحی را به طور دقیق و مطابق با وضعیت بیمار تعیین می کند.

اقدامات لازم قبل از جراحی

قبل از اینکه اقدام به جراحی بینی نمایید، باید مراحل مختلفی را طی کنید که باعث بهبود سریع زخم و کاهش خطرات احتمالی شود. این مراحل عبارتند از:

داشتن رژیم غذایی مناسب

در هفته های آخر جراحی لازم است یک رژیم غذایی مناسب داشته باشید. تغذیه خوب و سالم می تواند باعث افزایش سرعت در بهبود و کاهش خطرات ابتلا به عفونت خط گردد. برای اینکه رژیم مناسبی داشته باشید، باید تا جایی که می توانید از میوه، سبزیجات و غلات حاوی پروتئین مصرف کنید. در این بین برخی از پزشکان مکمل های خاصی از قبیل ویتامین A، ویتامین c و بروملین را نیز به بیماران خود توصیه می کنند.

 علاوه بر این مواد غذایی که باعث کاهش روند بهبودی می شود، باید به طور کامل قطع گردد. از جمله مکمل هایی مانند ویتامین e زنجبیل، جینسینگ و …. برای قبل از جراحی توصیه نمی شود.

برخی از مکمل ها نیز ممکن است عوارض بیهوشی را زیاد کند. بنابراین توصیه می‌ شود قبل از مصرف مواد غذایی خاصی ابتدا با پزشک خود مشورت کنید. یکی از مهمترین مواردی که توصیه می شود هفته‌ های قبل از جراحی مصرف نگردد نوشیدن مشروبات الکلی است. چرا که الکل می ‌تواند توانایی کبد را به شدت کاهش دهد.

عدم استعمال سیگار

مصرف تنباکو و کشیدن سیگار تا حد زیادی جریان خون را کاهش می دهد و اکسیژن نمی تواند به سرعت به محل جراحی برسد. به همین جهت بهبود با تاخیر اتفاق می افتد. بنابراین افراد سیگاری به زمان بیشتری برای بهبودی نیاز خواهند داشت. در این صورت خطر ابتلا به عفونت و ماندن جای زخم روی بینی وجود دارد. به همین جهت توصیه می شود دو هفته قبل و دو هفته بعد از جراحی سیگار را کنار بگذارید.

مصرف داروها

قبل از جراحی پزشک شما باید از تمامی داروهایی که مصرف می‌کنید، مطلع باشد. برخی از داروها ممکن است عوارض منفی روی جراحی داشته باشند. در این صورت پزشک معالجتان به جای داروی مصرفی می تواند یک داروی جایگزین و ایمن معرفی کند. از مصرف داروهایی که رقیق کننده خون هستند، از قبیل آسپرین و ایبوپروفن به شدت باید خودداری کنید.

آماده سازی برای بهبود

در نظر داشته باشید که حدود دو هفته بعد از جراحی نمی توانید به محل کار خود برگردید. در این صورت باید ترتیبی بدهید که کارهایتان در این دو هفته به کس دیگری واگذار شود تا مجبور نباشید در این مدت زمان به سر کار بروید.

 

 کلام آخر

هیچ پزشکی قبل از عمل نمی تواند تضمین دهد که بینی شما چگونه خواهد شد.

زیرا عوامل متعددی در این عمل نقش دارد از جمله ضخامت پوست و تجربه و مهارت پزشک.

بعد از انجام جراحی بسیار ضروری است که توصیه های پزشک را جدی بگیرید تا ورم و کبودی و التهاب صورت و اطراف چشم کاهش بیابد.

در ماه های اول باید حواستان به بینی باشد تا دچار آسیب و ضربه نشود. اگر به آن ضربه ای وارد شود بینی دچار شکستگی می شود آسیب های جبران ناپذیری را به وجود می آورد.

 

 

دکتر مسعود یزدانی

متخصص جراحی فک و صورت و جراح پلاستیک بینی

 

 

نظر بدهید

برچسب‌ها

اقدامات قبل و بعد از جراحی بینی بهترین جراح بینی بهترین جراح بینی استخوانی در تهران بهترین جراح بینی در تهران بهترین جراح بینی در قم بهترین جراح بینی در کرج بهترین جراح بینی فانتزی بهترین جراح بینی فانتزی در تهران بهترین جراح بینی گوشتی در تهران بهترین جراح بینی گوشتی در کرج بهترین جراح فک و صورت در تهران بهترین جراحی بینی در تهران بهتی جراح بینی گوشتی در تهران بهرین جراح بینی در تهران تفاوت جراحی بینی به روش باز و بسته جراح بینی جراح بینی استخوانی جراح بینی در تهران جراح بینی گوشتی جراحی انحراف بینی جراحی بینی جراحی بینی استخوانی جراحی بینی باز جراحی بینی به روش بسته جراحی بینی در بارداری جراحی بینی در تهران جراحی بینی فانتزی جراحی بینی گوشتی جراحی فک جراحی پلاستیک دکتر مسعود یزدانی رینوپلاستی عمل بینی عمل جراحی بینی مراقبت های پس از عمل بینی نتیجه عمل بینی هزینه جراحی بینی هزینه جراحی بینی استخوانی هزینه جراحی بینی در تهران هزینه جراحی بینی در قم هزینه جراحی بینی گوشتی هزینه جراحی رینوپلاستی در کرج هزینه سپتوپلاستی در کرج هزینه عمل زیبایی بینی ورزش بعد از جراحی بینی
Call Now Buttonتماس با دکتر یزدانی

جراحی بینی در تهران

جراح بینی در تهران بهترین جراح بینی جراح بینی جراحی بینی