تماس با ما
31 فروردین, 1400 2

بینی طبیعی بهتره یا نیمه فانتزی

یکی از سوالاتی که در بین افرادی که قصد دارند بینی خود را جراحی کنند، همواره مطرح می‌باشد،این است که بینی طبیعی بهتره یا نیمه فانتزی ؟ برای پاسخ به این سوال لازم است که ابتدا به تعریف بینی نیمه فانتزی و بینی طبیعی پرداخته شود.

 

بینی طبیعی بهتره یا نیمه فانتزیبینی طبیعی

 بینی طبیعی به بینی گفته می‌شود که استانداردهای زیبایی معمولی و متداول را داشته باشد و علاوه بر داشتن استانداردها مشخص نباشد که بر روی آن عمل جراحی انجام شده است.

بینی نیمه فانتزی

 بینی نیمه فانتزی به حالتی گفته می‌شود که بینی بین حالت فانتزی و طبیعی باشد، یعنی نه به طور کامل ویژگی‌های بینی فانتزی مثل قوس زیاد و سر بالا بودن را دارد و نه آن ‌قدر طبیعی است که انجام عمل جراحی بر روی آن قابل تشخیص نباشد.

بعد از آشنایی با مفهوم بینی طبیعی و فانتزی می‌توانیم به پاسخ این پرسش که بینی طبیعی بهتره یا فانتزی بپردازیم:

 برای پاسخ به این پرسش باید گفت که در علم زیبایی شناسی بینی‌های طبیعی نسبت به بینی‌های فانتزی و نیمه فانتزی ترجیح و برتری داده می‌شود، در وافع هنر جراح در جراحی‌های بینی طبیعی نمایان می‌شود، چرا که در این نوع جراحی‌ها در عین حال که بینی تغییر می‌کند و شکل ظاهری آن زیباتر می‌گردد و به استانداردهای زیبایی نزدیک می‌شود، اما عمل به قدری طبیعی انجام می‌شود که تشخیص آن توسط افراد سخت خواهد بود.

با این حال انتخاب بین بینی نیمه فانتزی و طبیعی یک امر سلیقه‌ای است و ممکن است بعضی از افراد تمایل داشته باشند علاوه بر زیبا شدن بینی کمی بینی آن‌ها سر بالاتر شود و قوس خفیفی بر روی آن ایجاد شود که در این مدل جراحی بینی نیمه فانتزی می باشد. جراحی بینی نیمه فانتزی چون خیلی از حالت استاندارد فاصله نمی‌گیرد و روی چهره و صورت اثر منفی نمی‌گذارد توسط پزشکان مورد قبول قرار می‌گیرد.

شباهت‌های و تفاوت‌های بینی‌های طبیعی و نیمه فانتزی

 در این دو مدل بینی استانداردهای لازم کاملا رعایت شده است و مشکلات تنفسی و… در هیج یک از این دو مورد وجود ندارد و عملکرد بینی و بویایی آن‌ها نیز با اختلال خاصی مواجه نمی‌شود، در ارتباط با بینی‌های طبیعی فقط این نکته وجود دارد که با وجود این که ظاهر بینی بسیار زیبا می‌شود، اما کسی نمی‌تواند تشخیص دهد که این زیبایی مصنوعی است و اگر کسی شخص یا بینی طبیعی را برای اولین بار ببیند، فکر می‌کند که بینی از اول به همین شکل بوده است.، اما درمورد بینی‌های نیمه فانتزی این که بینی جراحی شده است قابل تشخیص می‌باشد.

 

دکتر مسعود یزدانی

متخصص جراحی فک و صورت و جراح پلاستیک بینی

نظر بدهید

نظرات

  1. سلام اقای دکتر بینی فانتزی به همه مدل صورت میاد؟

برچسب‌ها

اقدامات قبل و بعد از جراحی بینی بهترین جراح بینی بهترین جراح بینی استخوانی در تهران بهترین جراح بینی در تهران بهترین جراح بینی در قم بهترین جراح بینی در کرج بهترین جراح بینی فانتزی بهترین جراح بینی فانتزی در تهران بهترین جراح بینی گوشتی در تهران بهترین جراح بینی گوشتی در کرج بهترین جراح فک و صورت در تهران بهترین جراحی بینی در تهران بهتی جراح بینی گوشتی در تهران بهرین جراح بینی در تهران تفاوت جراحی بینی به روش باز و بسته جراح بینی جراح بینی استخوانی جراح بینی در تهران جراح بینی گوشتی جراحی انحراف بینی جراحی بینی جراحی بینی استخوانی جراحی بینی باز جراحی بینی به روش بسته جراحی بینی در بارداری جراحی بینی در تهران جراحی بینی فانتزی جراحی بینی گوشتی جراحی فک جراحی پلاستیک دکتر مسعود یزدانی رینوپلاستی عمل بینی عمل جراحی بینی مراقبت های پس از عمل بینی نتیجه عمل بینی هزینه جراحی بینی هزینه جراحی بینی استخوانی هزینه جراحی بینی در تهران هزینه جراحی بینی در قم هزینه جراحی بینی گوشتی هزینه جراحی رینوپلاستی در کرج هزینه سپتوپلاستی در کرج هزینه عمل زیبایی بینی ورزش بعد از جراحی بینی
Call Now Buttonتماس با دکتر یزدانی

جراحی بینی در تهران

جراح بینی در تهران بهترین جراح بینی جراح بینی جراحی بینی