تماس با ما
چسب زدن بعد از جراحی بینی
12 دی, 1398 0

چسب زدن بعد از جراحی بینی

چسب زدن بعد از جراحی بینی : در عمل زیبایی بینی، لازم است روی غضروف و اسکلت بینی تغییراتی اعمال شود که برای انجام این تغییرات می بایست پوست از روی استخوان بینی برداشته شود. پس از پایان یافتن جراحی، پوست بر سرجای خودش قرار داده شده، سپس بخیه زده می شود.

چسب زدن بعد از جراحی بینی دکتر محمد مسعود یزدانی

 

به همین علت بین اسکلت غضروفی استخوانی و پوست فضایی خالی به وجود می آید که این فضا زمینه ای را برای ایجاد ورم در بینی فراهم می نماید.

چسب زدن بعد از جراحی بینی الزامی است برای اینکه پوست به اسکلت بچسبد و تورم زیر پوستی پس از عمل زیبایی بینی کاهش پیدا کند.

ضمن اینکه چسب یک تاثیر حفاظتی روی بینی دارد که اگر ضربه یا صدمه ای به طور ناخواسته به بینی وارد شود بتواند تا حدی از بروز آسیب جدی پیشگیری نماید.

لازم به ذکر است که چسب بینی در طولانی مدت روی شکل ظاهری بینی اثرات بسزایی نخواهد داشت. ضمناً اثراتی که روی ورم بینی میگذارد کوتاه مدت است.

مدت زمان مفیدی که لازم است از چسب بینی استفاده شود دو هفته تا دو ماه است. شایان توجه است که چسب زدن بعد از جراحی بینی در دو هفته اول هم روی فرم بینی و هم روی تورم بینی اثرگذار است ولی از هفته دوم به بعد فقط روی تورم بینی اثر می گذارد.

زمان مناسب برای چسب زدن در هر فرد باتوجه به نوع بینی و عمل انجام شده متفاوت است. در افرادی که پوست ضخیمی دارند مدت زمان چسب زدن می‌تواند حتی بیشتر از شش ماه نیز ادامه داشته باشد. 

توصیه می شود بیماران روزی یک مرتبه چسب های خود را تعویض نمایند. ولی نکته مهم این است که پیش از جدا کردن چسبها از روی بینی از قبل چسبها را به وسیله صابون و آب شل کنند آنگاه چسب را به آرامی از روی بینی جدا کنند.

تعویض چسب بینی بستگی زیادی به نوع پوست از لحاظ خشکی و چرب بودن دارد. افراد با پوست چرب بهتر است هر روز چسب را تعویض کنند اما افراد با پوست خشک می‌توانند هر دو روز یکبار این کار را انجام دهند و نیازی به تعویض هر روزه ندارند.

 توجه نمایید که چسب را حتما از پایین به بالا و به آرامی جدا کنید و هرگز این کار را از بالا به پایین انجام ندهید. سپس اجازه دهید بینی خشک شود و بعد گذشت یک تا دو ساعت چسب جدید را دوباره بزنید. البته چسب زدن در یکی دو جلسه اول توسط پزشک انجام می شود و به شما نحو صحیح آن آموزش داده می شود.

زیرا اگر چسب را محکم از روی بینی خود بردارید این حرکت موجب می گردد پوست از روی اسکلت بینی بیشتر جدا شده و تورم بینی هم شدت یابد.

چسب بینی از ایجاد خراش‌های بین پوست و بافت غضروف جلوگیری می کند.

چسب بینی بعد از عمل با فشار اندکی که وارد می‌کند از انبساط بافت و پوست بینی جلوگیری می‌کند.

از چسب بینی با مارک‌های معتبر و مورد تایید استفاده نمایید.

مراحل چسب زدن صحیح بعد از عمل بینی

ابتدا با راهنمایی پزشک چسب مناسبی را از داروخانه‌ها تهیه نمایید.

پوست خود را با آب و مایع شوینده صورت کاملا شسته و خشک کنید.

با پنبه آغشته به الکل یا پد الکلی بینی خود را ضد عفونی کنید.

چسب را به ابعاد مشخصی که در زیر گفته شده برش بزنید:

6 تا 8 قطعه 3 تا 4 سانتی‌متری و 2 قطعه 10 تا 12 سانتی‌متری

این ابعاد با توجه به سایز بینی شما تعیین می‌شود.

بهتر است کار چسب زدن را مقابل آیینه انجام دهید. یکی از قطعه‌های کوچک را از بالا به پایین به بینی بچسبانید. سپس قعطه‌های 10 تا 12 سانتی را زیر نوک بینی به صورت U‌ شکل بچسبانید. چسب زدن را به آرامی و با حوصله انجام دهید و بعد چسباندن کمی روی آن را مالش دهید تا به خوبی بچسبد. و مراقب باشید چسب جلوی حفره‌های بینی را نگیرد که تنفس با مشکل مواجه نشود.

 

چسب زدن بعد از جراحی بینی

 

بعد از عمل جراحی بینی به دلیل برش‌ها بینی دچار تورم شدید می شود که گذرا است و با مراقیت تورم کاهش می‌یابد. برای کاهش تورم علاوه بر استفاده از چسب می توانید از یخ نیز استفاده کنید. یخ را مستقیما روی بینی نگذارید بلکه آن را داخل پارچه‌ایی گذاشته و بر روی گونه قرار دهید. کمپرس یخ کمک زیادی به کاهش تورم بینی می‌کند.

 

دکتر مسعود یزدانی

متخصص جراحی فک و صورت و جراح پلاستیک بینی

نظر بدهید

برچسب‌ها

اقدامات قبل و بعد از جراحی بینی بهترین جراح بینی بهترین جراح بینی استخوانی در تهران بهترین جراح بینی در تهران بهترین جراح بینی در قم بهترین جراح بینی در کرج بهترین جراح بینی فانتزی بهترین جراح بینی فانتزی در تهران بهترین جراح بینی گوشتی در تهران بهترین جراح بینی گوشتی در کرج بهترین جراح فک و صورت در تهران بهترین جراحی بینی در تهران بهتی جراح بینی گوشتی در تهران بهرین جراح بینی در تهران تفاوت جراحی بینی به روش باز و بسته جراح بینی جراح بینی استخوانی جراح بینی در تهران جراح بینی گوشتی جراحی انحراف بینی جراحی بینی جراحی بینی استخوانی جراحی بینی باز جراحی بینی به روش بسته جراحی بینی در بارداری جراحی بینی در تهران جراحی بینی فانتزی جراحی بینی گوشتی جراحی فک جراحی پلاستیک دکتر مسعود یزدانی رینوپلاستی عمل بینی عمل جراحی بینی مراقبت های پس از عمل بینی نتیجه عمل بینی هزینه جراحی بینی هزینه جراحی بینی استخوانی هزینه جراحی بینی در تهران هزینه جراحی بینی در قم هزینه جراحی بینی گوشتی هزینه جراحی رینوپلاستی در کرج هزینه سپتوپلاستی در کرج هزینه عمل زیبایی بینی ورزش بعد از جراحی بینی
Call Now Buttonتماس با دکتر یزدانی

جراحی بینی در تهران

جراح بینی در تهران بهترین جراح بینی جراح بینی جراحی بینی