تماس با ما
عمل جراحی نوک بینی
28 بهمن, 1398 0

عمل جراحی نوک بینی

در این مقاله به بحث پیرامون عمل جراحی نوک بینی پرداخته می شود. از جمله مهم ترین و شایع‎ ترین مشکلاتی زیبایی افرادیکه تصمیم به انجام جراحی رینوپلاستی می گیرند، افتادگی نوک بینی است که از طریق جراحی نوک بینی و ترمیم نوک بینی و با بکارگیری از تکنیکهای نوین جراحی پلاستیک قابل اصلاح است.

عمل جراحی نوک بینی دکتر محمد مسعود یزدانی

 

جراحی نوک بینی جهت فرم‎ دهی به قسمت‎ نوک بینی در اشخاصی انجام می ‎شود که نوک بینی شان بیش از اندازه به سمت پایین میباشد.

باید گفت جراحی نوک بینی از داخل بینی انجام می شود و پزشک قادر است از داخل بینی تغییرات لازم را روی غضروف و استخوان بینی اعمال کند. جراح برای این که در این جراحی، نوک بینی را ترمیم نماید، غضروف ‎هایی قوی به غضروف‎ های نوک بینی پیوند خواهد داد تا موجب استحکام نوک بینی شود و ظاهر آن را زیباتر سازد.

لازم به ذکر است که در عمل ترمیم نوک بینی، بخیه‏ ها از داخل زده میشوند در نتیجه اثری از جراحی نوک بینی، از بیرون قابل مشاهده نیست و این امر یکی از مهم ترین مزیت های جراحی نوک بینی است که موجب گشته ‎بسیاری از افراد به انجام این عمل روی آورند.

چنانچه در حالت طبیعی، نوک بینی کمی متمایل به سمت بالا باشد، شکل ظاهری بینی را زیباتر خواهد کرد. اگر زاویه بین لب بالایی با قسمت پایین بینی بیش از ۹۰ درجه باشد، بینی در جذاب ترین شکل خود خواهد بود.

تاثیر نوک بینی بر ساختار و زیبایی صورت انسان

نوک بینی در نقطه اتصال با لب بالایی فرد زاویه ای ایجاد می کند که رو به بالا بودن آن می تواند زیبایی و جذابیت خاصی به چهره فرد بدهد. در واقع اگر زاویه بین لب ها و نوک بینی به درستی اصلاح و تغییر شکل داده شود، می تواند چهره زیباتری را نشان دهد.

امروزه بسیاری از افراد تمایل به بالا کشیدن نوک بینی دارند و اغلب خانم ها به این امر بیشتر علاقه دارند. البته آقایان نیز از این امر مستثنی نیستند و در مواردی که بینی شان آسیب دیده یا ساختار بینی با صورت هماهنگ نیست، اقدام به جراحی نوک بینی می کنند.

عواملی که موجب افتادگی نوک بینی می شوند

عوامل مختلفی در افتادگی نوک بینی اثرگذارند که از جمله آنها می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • عوامل ارثی یا ژنتیکی
  • سابقه مصدومیت یا آسیب ‌دیدگی از ناحیه بینی
  • افزایش سن و پیری

عمل جراحی نوک بینی : نکته بسیار مهمی که خیلی هم ظریف می باشد. و تشخیص آن در عمل بینی اهمیت فراوانی دارد. بررسی و ارزیابی دقیق افتادگی بینی پیش از جراحی و تفاوت قائل شدن بین فرورفتگی سوراخ‌ های بینی و افتادگی نوک بینی می باشد. چرا که برخی اوقات ممکن است فرورفتگی سوراخ بینی باعث شود نوک بینی بلند به نظر آید. ولیکن درواقع در این نوع بینی ها، افتادگی واقعی نوک بینی وجود ندارد.

چنانچه بلندی بینی ناشی از تیغه میانی آن باشد. پزشک اقدام به کوتاه کردن غضروف آن از نزدیکی قسمت انتهای آن، در حین جراحی نوک بینی می نماید.

از طرفی، در افرادیکه دچار افتادگی بینی هستند و این افتادگی به دلیل بلند بودن غضروفهای جانبی (نه تیغه میانی) بینی آن ها باشد، پزشک در جراحی نوک بینی، این غضروف‌ ها را کمی کوتاه کرده و موقعیت آن ها را اصلاح می نماید تا منجر به زاویه پیدا کردن بینی به سمت بالا گردد.

جراحی نوک بینی به روش باز انجام می شود یا بسته؟

جراحی نوک بینی بنابر شرایط فرد یا صلاحدید پزشک می تواند با تکنیک باز یا بسته انجام شود. قبل از انتخاب نوع روش جراحی، باید سایز بینی، میزان افتادگی، زاویه بینی و لب ها و … بررسی شود تا با توجه به این موارد بهترین روش برای انجام عمل مشخص شود.

به دلیل تغییر در ساختار بینی در حین جراحی ممکن است بینی کوچکتر شود. و بنا به نظر پزشک و در صورت لزوم، تغییرات زیادی در بینی ها ایجاد شود. تا تناسب اندام های صورت به درستی حفظ شود.

 

عمل جراحی نوک بینی

 

تفاوت بین رینوپلاستی و جراحی نوک بینی چیست؟

رینوپلاستی وجراحی نوک دو روش متمایز هستند که جنبه های مختلف جراحی بینی را بررسی می کنند. درک تفاوت های بین این دو می تواند به شما کمک کند تعیین کنید کدام روش برای شما مناسبتر است؟

رینوپلاستی

رینوپلاستی یک عمل جراحی جامع است که هدف آن تغییر شکل کل بینی می باشد. این جراحی می ‌تواند اختلالات مختلفی را برطرف کند، از جمله اصلاح قوز بینی، صاف کردن بینی کج، تغییر اندازه سوراخ‌ های بینی، یا تغییر اندازه و شکل کلی بینی. رینوپلاستی را می توان به دلایل زیبایی و درمانی مانند بهبود راه هوایی بینی و رفع مشکلات تنفسی انجام داد.

رینوپلاستی همراه با ایجاد برش هایی در داخل سوراخ های بینی یا در سراسر کلوملا، پوست بین سوراخ های بینی است. بسته به وسعت تغییرات، جراح ممکن است نیاز به استفاده از گرافت غضروف از تیغه بینی، گوش یا دنده برای ایجاد حمایت یا تقویت ساختار بینی داشته باشد.

جراحی نوک بینی

از طرف دیگر، جراحی بینی نوک بینی یک روش هدفمندتر است که به طور خاص بر تغییر شکل نوک بینی تمرکز دارد. این جراحی برای افرادی ایده آل است که در درجه اول به ظاهر یا عملکرد نوک بینی خود اهمیت می دهند، نه کل ساختار بینی. مشکلات رایجی که در رینوپلاستی نوک بینی به آنها پرداخته می شود، شامل افتادگی نوک بینی و عدم تقارن یا عدم تناسب نسبت به بقیه قسمت های بینی است.

در طول این عمل، جراح با دقت غضروف نوک بینی را تغییر شکل داده و اصلاح می کند تا ظاهری متعادل و هماهنگ تر ایجاد کند. تمرکز روی نوک بینی باعث می شود که زمان بهبودی کوتاه تری در مقایسه با جراحی بینی کامل وجود داشته باشد.

مزایای جراحی نوک بینی چیست؟

  • این روش جراحی برای بهبود عملکرد راه تنفسی بینی مورد استفاده قرار می گیرد که به درمان مشکل در تنفس از طریق بینی کمک می ‌کند.
  • علاوه براین برای درمان انحراف یا کج شدن تیغه بینی نیز بسیار مناسب است توجه داشته باشید انحراف و کج شدن تیغه بینی در نتیجه افزایش سن ایجاد می شود.
  • بیماران می توانند با از اصلاح نوک بینی به تنفس بهتری دست یابند و در هنگام خواب خروپف نکنند.
  • برای بیمارانی که نگران اندازه یا شکل نوک بینی هستند و از باز شدن بیش از حد سوراخ های بینی خود نگران هستند، جراحی بینی نوک بینی می تواند روش ایده آلی باشد.
  • اصلاح نوک برای دستیابی به یک نوک بینی تراشیده تر با زاویه بینی که تعادل بهتری با بقیه اجزای صورت دارد مناسب است.

 

 

 

 

 

مراقبت های بعد از عمل جراحی نوک بینی

  • بعد از جراحی از مصرف بیش از حد نمک خودداری کنید، زیرا این کار باعث افزایش ورم بینی می شود.
  • در هفته اول توصیه می شود از کمپرس سرد برای کاهش تورم و کبودی استفاده کنید.
  • داروهای تجویز شده توسط جراح بینی را در زمان مشخص شده و به طور کامل استفاده کنید.
  • تا 6 هفته پس از جراحی از انجام حرکات ورزشی سخت خودداری کنید.
  • از رفتن به مکان هایی که احتمال دارد به نوک بینی شما در اثر ازدحام ضربه وارد شود. همچون عروسی، خودداری کنید.
  • سعی کنید با دهان باز عطسه کنید تا به بینی خود فشار نیاورید.
  • تا دو ساعت پس از جراحی از کشیدن سیگار خودداری کنید.زیرا نیکوتین می تواند تاثیر مستقیمی بر تورم بینی داشته باشد.
  • پس از جراحی از خوابیدن به شکم و پهلو خودداری کنید. بهترین راه برای خوابیدن بعد از جراحی این است که به پشت بخوابید تا سرتان بالاتر از بدنتان باشد. برای این کار می توانید دو بالش زیر سر خود قرار دهید.

 

دکتر مسعود یزدانی

متخصص جراحی فک و صورت و جراح پلاستیک بینی

نظر بدهید

برچسب‌ها

اقدامات قبل و بعد از جراحی بینی بهترین جراح بینی بهترین جراح بینی استخوانی در تهران بهترین جراح بینی در تهران بهترین جراح بینی در قم بهترین جراح بینی در کرج بهترین جراح بینی فانتزی بهترین جراح بینی فانتزی در تهران بهترین جراح بینی گوشتی در تهران بهترین جراح بینی گوشتی در کرج بهترین جراح فک و صورت در تهران بهترین جراحی بینی در تهران بهتی جراح بینی گوشتی در تهران بهرین جراح بینی در تهران تفاوت جراحی بینی به روش باز و بسته جراح بینی جراح بینی استخوانی جراح بینی در تهران جراح بینی گوشتی جراحی انحراف بینی جراحی بینی جراحی بینی استخوانی جراحی بینی باز جراحی بینی به روش بسته جراحی بینی در بارداری جراحی بینی در تهران جراحی بینی فانتزی جراحی بینی گوشتی جراحی فک جراحی پلاستیک دکتر مسعود یزدانی رینوپلاستی عمل بینی عمل جراحی بینی مراقبت های پس از عمل بینی نتیجه عمل بینی هزینه جراحی بینی هزینه جراحی بینی استخوانی هزینه جراحی بینی در تهران هزینه جراحی بینی در قم هزینه جراحی بینی گوشتی هزینه جراحی رینوپلاستی در کرج هزینه سپتوپلاستی در کرج هزینه عمل زیبایی بینی ورزش بعد از جراحی بینی
Call Now Buttonتماس با دکتر یزدانی

جراحی بینی در تهران

جراح بینی در تهران بهترین جراح بینی جراح بینی جراحی بینی