تماس با ما
جراحی پولیپ بینی
29 بهمن, 1398 0

جراحی پولیپ بینی

در این مقاله در خصوص جراحی پولیپ بینی توضیحاتی ارائه میشود. پولیپهای بینی از نظر ظاهری توده هایی شبیه به انگور و به رنگ خاکستری یا بی رنگ هستند که اغلب ناشی از مخاط سینوسها و خود بینی میباشند . پولیپ ها معمولاً به صورت متعدد درون بینی و هر دو طرف به وجود می آیند.

جراحی پولیپ بینی دکتر محمد مسعود یزدانیچنانچه پزشک از طریق ابزاری پولیپ ها را لمس کند جابه جا می شوند چرا که متحرک هستند. باید گفت معمولاً این حرکت پولیپها برای بیمار دردی را ایجاد نمی کند.

در صورت بزرگ شدن پولیپ ها می توان آن ها را از سوراخ بینی مشاهده نمود.

دلایل بروز

پولیپ بینی ناشی از عوامل فراوانی می باشد که امکان دارد در بعضی از افراد علت خاصی مشخص نشود. در هر صورت عواملی وجود دارند که می توانند بینی را تحریک کرده و موجب حساسیت هایی شوند که نهایتاً منجر به پولیپ بینی گردد.

برخی از موارد آلرژیک مثل گرد افشانی گل ها و گرد و غبار موجب می گردد غشای مخاطی درون مسیر تنفسی متورم شود که به تدریج به شکل نسج اضافی در می ‌آید.

از دیگر دلایل بروز این عارضه می توان به تنگی نفس و عفونتهای مزمن اشاره نمود. در بعضی افراد هم غشای بینی به اندازه کافی رشد نمی کند و برای آنها مشکلاتی نظیر گرفتگی سینوس، سردرد و پولیپ بینی را ایجاد میکند. در اکثر افرادیکه که دچار عفونت سینوس شده اند پولیپ بینی مشاهده شده است.

ممکن است پولیپ بینی در هر سنی روی دهد اما طبق آمار پولیپ بینی اغلب در جوانان و افراد میانسال بروز کرده است.

علائم

پولیپ بینی نزدیک سینوس ها به وجود می آید. اگر پولیپ بینی کوچک باشد امکان دارد شخص علائمی را تجربه نکند چرا که بافت پولیپ نرم است و در صورت کوچک بودن حساسیت خاصی را ایجاد نمی کند.

ولی در صورتی که پولیپها رشد کنند و یا به تعداد آن ها اضافه شود موجب گرفتگی مسیر تنفسی بیمار میشود؛ لذا فرد از بروز این مشکل در بینی خود مطلع خواهد شد.

از جمله علائم این عارضه می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • سر درد در قسمت پیشانی
  • درد سینوس و صورت
  • ایجاد درد در فک بالا
  • آبریزش بینی
  • کاهش حس بویایی و کم شدن حساسیت به مزه
  • خر و پف کردن در خواب

جراحی پولیپ بینی : برای انجام این عمل به ایجاد برش در پوست بینی نیازی نیست. این جراحی با وارد شدن آندوسکوپ در بینی شروع میشود و پزشک با دقت اقدامات لازم بر روی بینی بیمار را انجام می دهد و با بکارگیری از ابزارهای کوچک پولیپها را از بینی خارج می نماید .نهایتاً سینوس ها با محلول شست و شو داده شده و سایر مواد اضافی از بینی خارج خواهد شد.

 

دکتر محمد مسعود یزدانی

متخصص جراحی فک و صورت و جراح پلاستیک بینی

نظر بدهید

برچسب‌ها

اقدامات قبل و بعد از جراحی بینی بهترین جراح بینی بهترین جراح بینی استخوانی در تهران بهترین جراح بینی در تهران بهترین جراح بینی در قم بهترین جراح بینی در کرج بهترین جراح بینی فانتزی بهترین جراح بینی فانتزی در تهران بهترین جراح بینی گوشتی در تهران بهترین جراح بینی گوشتی در کرج بهترین جراح فک و صورت در تهران بهترین جراحی بینی در تهران بهتی جراح بینی گوشتی در تهران بهرین جراح بینی در تهران تفاوت جراحی بینی به روش باز و بسته جراح بینی جراح بینی استخوانی جراح بینی در تهران جراح بینی گوشتی جراحی انحراف بینی جراحی بینی جراحی بینی استخوانی جراحی بینی باز جراحی بینی به روش بسته جراحی بینی در بارداری جراحی بینی در تهران جراحی بینی فانتزی جراحی بینی گوشتی جراحی فک جراحی پلاستیک دکتر مسعود یزدانی رینوپلاستی عمل بینی عمل جراحی بینی مراقبت های پس از عمل بینی نتیجه عمل بینی هزینه جراحی بینی هزینه جراحی بینی استخوانی هزینه جراحی بینی در تهران هزینه جراحی بینی در قم هزینه جراحی بینی گوشتی هزینه جراحی رینوپلاستی در کرج هزینه سپتوپلاستی در کرج هزینه عمل زیبایی بینی ورزش بعد از جراحی بینی
Call Now Buttonتماس با دکتر یزدانی

جراحی بینی در تهران

جراح بینی در تهران بهترین جراح بینی جراح بینی جراحی بینی