تماس با ما
جراحی فک و صورت در تهران
11 خرداد, 1399 0

جراحی فک و صورت در تهران

مشکلات صورت و فک در انواع مختلفی وجود دارد. جراحی فک و صورت در تهران به عملی گفته می شود که در طی آن، بسیاری از مشکلات و ایرادات در ناحیه صورت، گردن، جمجمه، فک انجام و مشکل بصورت کامل رفع می شود.

 

جراحی فک و صورت در تهران

تمامی این مشکلات ممکن است ایراداتی در فک مانند بد فرم بودن، بزرگ بودن، نامتقارن بودن و… باشد که توسط جراحی فک و صورت برطرف خواهد شد.

جراحی فک و صـورت در تهران در بهترین کیفیت و تخصص انجام می شود و می توان بسیاری از مشکلاتی را که نه تنها از نظر ظاهری برای افراد ایجاد نموده به خوبی برطرف نمود بلکه از نظر عملکردِ آن قسمت از سر و صورت نیز قابلیت بازگرداندن به شرایط نرمال و طبیعی هم وجود دارد.

 

چه سنی برای جراحی فک و صورت مناسب است؟

رعایت برخی موارد مهم برای به دست آوردن بهترین نتیجه پس از جراحی فک و صـورت در تهران بسیار لازم و ضروری ست. در همین زمینه لازم به ذکر است، تقریباً تمامی جراحی های فک و صورت می بایستی پس از اتمام دوران رشد انجام گردد زیرا اولین هدف از این جراحی ها، اصلاح عملکردی و ظاهری در آن ناحیه بوده و اگر عمل در زمان رشد انجام شود مدتی پس از جراحی، ممکن است مجدداً بیماری و مشکل عود کرده و دوباره نیاز به انجام جراحی باشد.
در برخی موارد نیز این امکان وجود دارد که برای درمان برخی از مشکلات فک و صورت، جراح فک و صورت در تهران مجبور به مداخله و انجام جراحی دقیقاً در سنین رشد باشد تا آن عارضه امکان ادامه روند رشد به شکل معیوب را نداشته و ایراد در همان مرحله برطرف شود. به این شکل می توان از پیشرفت بیماری جلوگیری و آن را درمان کرد .

چه بیماری هایی توسط جراحی فک و صورت در تهران درمان می شوند؟

–  خارج نمودن دندان های نهفته

– جراحی و درمان برخی بیماری های بدخیم و یا خوش خیم در ناحیه فک و صورت

–  بیماری لب شکری
– عمل ایمپلنت دندان و گذاشتن پروتز

– جراحی و درمان انواع تومور و کیست در فک و دندان
– التهاب فک و صورت
– درمان برخی مشکلات در ریشه دندان ها

– نمونه برداری از دندان ها
– جراحی برای رفع کوچک بودن و یا جلو-عقب بودن فک که می تواند به اختلالات خواب مانند خروپف کردن بیانجامد
– درمان مشکلات متعدد در فک و صورت مانند صدماتی که بر اثر تومور ایجاد شده و یا در اتفاقاتی مانند جنگ و حوادث مختلف ایجاد شده است

در تمامی موارد ذکر شده بالا و بیماری های عنوان شده می توان به کمک تخصص و تبحر جراحان و جراحی فک و صورت در تهران به بهترین نتیجه پس از جراحی دست یافت؛ عملکرد مناسب و ظاهری زیبا از مهم ترین نتایجی ست که جراحی فک و صورت در تهران به شما هدیه خواهد کرد!

جراحی فک و صورت چه عوارضی دارد؟

به صورت کلی هر نوع جراحی با عوارض و خطراتی همراه است. در مورد جراحی فک لازم است بدانید که تجربه و مهارت جراح عامل موثری در بروز عوارض یا عدم بروز آن بعد از جراحی است. یک جراح متخصص و باتجربه تمامی جزئیات ساختار دهان و فک بیمار را معاینه می کند. سپس جراحی را انجام دهد. البته بیمار نقبل از این جراحی باید تمام درخواست ها و انتظارات خود را با جراح در میان بگذارد.

مهمترین عارضه جراحی فک و صورت در تهران ممکن است آسیب عصبی و یا بی حسی صورت و دهان باشد. البته پزشک جراح شما در حین جراحی تمامی تلاش خود را می کند تا به اعصاب فک آسیبی وارد نشود. اما بعد از جراحی ممکن است صورت شما در بخش هایی بی حس شود. این موضوع به مرور زمان بهبود خواهد یافت.

علاوه براین ممکن است بعد از جراحی فک و صورت دچار التهاب، خونریزی و سفتی فک شوید که کاملا طبیعی است. البته اینها می توانند عوارض بیهوشی باشند.

در روزهای اول پس از جراحی فک، صورت فرد متورم و کبود می شود. بنابراین تغییرات چندان قابل مشاهده نیستند. زمانی که تورم صورت فروکش کرد و لکه های تیره از بین رفت، بیمار متوجه تغییراتی در صورت خود می شود.

 

جراحی فک و صورت در تهران

اقدامات قبل و بعد از جراحی فک

جراحی فک و صورت به صورت مشترک بین جراحان فک و متخصص ارتودنسی انجام می شود. معمولاً قبل از جراحی بیمار توسط متخصص ارتودنسی تحت درمان قرار می گیرد تا دندان ها موقعیت مناسبی برای جراحی پیدا کنند و سپس جراحی انجام می شود.

به طور کلی یک مرحله ارتودنسی 9 تا 14 ماهه برای آماده شدن برای جراحی فک مورد نیاز است. علاوه براین بعد از جراحی مجدداً یک دوره ارتودنسی لازم است که البته برای هر فردی متفاوت خواهد بود.

جراحی فک در بیمارستان انجام می شود و پس از آن بیمار باید 1 روز در بیمارستان بماند. بعد از جراحی یکی از مهمترین مراحل کنترل حرکت فک است.

به این صورت که ممکن است فک ها به موقعیت قبلی خود باز گردند که باید به آن رسیدگی شود. برای این جلوگیری از این مشکل از ابزارهای ارتودنسی استفاده می شود. پس از حدود شش تا نه ماه، این دستگاه ها از دهان خارج شده و با صفحات متحرک جایگزین می شوند. پلاک های متحرک باعث ایجاد تثبیت موقعیت دندان ها می شوند.

پس از ترخیص، بیمار باید مراقبت لازم را در جهت تکمیل فرآیند عمل انجام دهد. به عنوان مثال، هنگام استراحت، سر باید بالاتر از بدن باشد. داروهای تجویز شده را به طور منظم و در زمان مقرر استفاده کند.

برای مدتی از مسواک زدن در محل جراحی خودداری نماید و از فعالیت بدنی بیش از حد خودداری کند.

تغذیه بعد از جراحی نیز مورد توجه است. بیماران باید رژیم غذایی مناسب و سبکی داشته باشند. خوردن غذاهای نرم همچون پوره سیب زمینی و سوپ در این دوران توصیه می شود.

 

دکتر مسعود یزدانی

متخصص جراحی فک و صورت و جراح پلاستیک بینی

 

نظر بدهید

برچسب‌ها

اقدامات قبل و بعد از جراحی بینی بهترین جراح بینی بهترین جراح بینی استخوانی در تهران بهترین جراح بینی در تهران بهترین جراح بینی در قم بهترین جراح بینی در کرج بهترین جراح بینی فانتزی بهترین جراح بینی فانتزی در تهران بهترین جراح بینی گوشتی در تهران بهترین جراح بینی گوشتی در کرج بهترین جراح فک و صورت در تهران بهترین جراحی بینی در تهران بهتی جراح بینی گوشتی در تهران بهرین جراح بینی در تهران تفاوت جراحی بینی به روش باز و بسته جراح بینی جراح بینی استخوانی جراح بینی در تهران جراح بینی گوشتی جراحی انحراف بینی جراحی بینی جراحی بینی استخوانی جراحی بینی باز جراحی بینی به روش بسته جراحی بینی در بارداری جراحی بینی در تهران جراحی بینی فانتزی جراحی بینی گوشتی جراحی فک جراحی پلاستیک دکتر مسعود یزدانی رینوپلاستی عمل بینی عمل جراحی بینی مراقبت های پس از عمل بینی نتیجه عمل بینی هزینه جراحی بینی هزینه جراحی بینی استخوانی هزینه جراحی بینی در تهران هزینه جراحی بینی در قم هزینه جراحی بینی گوشتی هزینه جراحی رینوپلاستی در کرج هزینه سپتوپلاستی در کرج هزینه عمل زیبایی بینی ورزش بعد از جراحی بینی
Call Now Buttonتماس با دکتر یزدانی

جراحی بینی در تهران

جراح بینی در تهران بهترین جراح بینی جراح بینی جراحی بینی