تماس با ما
جراحی ترمیمی بینی
17 دی, 1398 0

جراحی ترمیمی بینی

جراحی ترمیمی بینی : کسانی که از نتیجه عمل بینی اولیه خود رضایتی ندارند یا پس از جراحی بینی اولیه دچار عوارضی مانند مشکلات تنفسی شده اند، اقدام به عمل بینی ترمیمی می کنند.

جراحی ترمیمی بینی دکتر محمد مسعود یزدانی

این عمل بعد از بررسی نواقص باقی مانده از جراحی اولیه صورت می گیرد.

بهترین زمان برای عمل بینی ترمیمی

یکی از نکات اصلی و بسیار مهم در جراحی ترمیمی بینی این است که برای انجام این جراحی می بایست حداقل یک سال از جراحی بینی اولیه طی شده باشد؛ چراکه بهبود تورم و زخم های بینی تا یک سال به طول می انجامد و بعد از این مدت نواقص بینی قابل تشخیص است؛ در نتیجه از جراح بینی خود انتظار معقولانه ای داشته و با عجله این جراحی را انجام ندهید.

در صورتی که عمل بینی ترمیمی زودتر از این مدت صورت پذیرد، به علت فعال بودن روند ترمیم و نیز ایجاد تغییرات مجدد بافت بینی، در خونرسانی پوست و ترمیم بینی اختلال ایجاد می شود و برای فرد احتمال ایجاد عوارض ناگوار وجود خواهد داشت.

برخی اوقات امکان دارد جراحی ترمیمی فقط جهت جمع شدن پره های بینی پیش از یک سال انجام شود. ولی در کل توصیه می شود این عمل را پس از طی یکسال از جراحی اولیه انجام دهید.

پیش از جراحی ترمیمی بینی جراح می بایست به طور کامل بینی فرد را بررسی و معاینه کند تا اشکالات باقی مانده را به طور کامل تشخیص دهید.

ممکن است گاهی در صورت لزوم، از غضروفهای دیگر نواحی بدن استفاده شود.

در این عمل به علت کمبود خونرسانی بینی، کبودی بیشتر از عمل بینی اولیه خواهد بود.

ترمیم آن دسته از بینی هایی که به پوست آنها صدمه وارد شده بسیار سخت است و نیاز به مهارت و تجربه جراح دارد، لذا در انتخاب جراح بینی خود دقت نمایید تا هم نواقص باقی مانده اصلاح شود و هم از ایجاد مجدد عوارض جانبی پیشگیری کنید.

چنانچه بینی دچار مشکلات جزئی و خفیف باشد، طبق نظر بیمار میتوان عمل بینی را با بی حسی موضعی انجام داد.

از جمله نواقصی که در جراحی ترمیمی بینی رفع می شوند عبارتند از:

  • مشکلاتی مانند انحراف یا کجی بینی که در عمل اولیه رفع نشده اند.
  • اصلاح برآمدگی و قوز بینی که در عمل قبلی رفع نشده باشد.
  • در صورتی که بخشی از بافت بینی بیش از حد برداشته شده باشد. و باعث فرورفتگی یا سر بالا شدن بیش از اندازه بینی شود.

جراحی ترمیمی بینی چگونه انجام می شود؟

جراحی ترمیمی بینی مهم ترین نوع جراحی است. که در جهت رفع مشکلات و ایرادات بینی به کار برده می شود:

اگر قوزی روی استخوان بینی مانده باشد. برش داده می شود تا فرم بهتری بگیرد.

بینی هایی که نوک افتاده دارند، غضروف آن تقویت می شود. تا مشکل افتادگی آن رفع شود در این شرایط بهتر است. پیوند غضروف انجام شود و در صورتی که غضروف بینی کافی نباشد. از لاله گوش یا دنده بیمار برمی دارند.

در مواردی که تیغه وسط بینی که در اصطلاح به آن سپتو می گویند، دارای انحراف باشد. به کمک تکنیک های جراحی آن را صاف می کنند تا انحراف آن از بین برود.

لوله های بینی را به صورت متقارن فرم دهی می کنند تا سوراخ های آن ظاهری یکسان داشته باشد.

مشکلات تنفسی بیمار به طور کامل رفع می شود.

جراحی ترمیمی بینی تحت بیهوشی عمومی انجام می شود. و مدت زمان انجام آن، به ایرادات و مشکلات بینی بستگی دارد.

 

جراحی ترمیمی بینی

نکات مهم در جراحی ترمیمی بینی

اگر تمایل به جراحی زیبایی بینی دارید، لازم است ابتدا یک جراح ماهر و متخصص انتخاب کنید که لازم نباشد. در جهت رفع ایراداتی که به وجود آمده جراحی ترمیمی بینی انجام دهید. زیرا اولین عمل جراحی بینی، بهترین زمان برای برطرف‌ کردن تمامی مشکلات زیبایی و عملکردی بینی است.

جراحان باتجربه زیادی در ایران وجود دارند که می توانند عمل جراحی بینی را با دقت و مهارت بالا انجام دهند. دکتر مسعود یزدانی یکی از پزشکان سرشناس است. که موفق ترین تجربه از جراحی های اولیه و ترمیمی بینی را در رزومه خود دارد.

حال اگر مجبور به جراحی ترمیمی بینی شدید، لازم است نکات مهمی را که در ادامه بیان می کنیم. در نظر داشته باشید تا نتیجه بهتری حاصل شود.

لازم است بعد از جراحی اولیه بینی حدود یکسال صبر کنید تا جراحـی ترمـیمی بـینی را انجام دهید.

در بینی‌ های گوشتی ابتدا باید غضروف بینی تقویت شود زیرا ضخامت زیاد پوست ممکن است باعث افتادگی بینی شود.

لازم است اجازه دهید تا زخم های بینی به طور کامل بهبود یابند.

عمل ترمیمی بینی پیچیدگی زیادی دارد و لازم است حتما در مورد پزشک جراح و تجربه وی تحقیق و بررسی لازم را به عمل آورید.

نتیجه واقع بینانه ای را از جراحی انتظار داشته باشید زیرا عمل بینی به منظور بازسازی آن انجام می شود و ممکن است نتیجه دلخواه شما را نتوان از آن بدست آورد.

اگر پزشک‌ تشخیص دهد ساختار بینی، تحمل انجام جراحی ترمیمی را ندارد، باید از جراحی منصرف شوید.

 

دکتر مسعود یزدانی

متخصص جراحی فک و صورت و جراح پلاستیک بینی

نظر بدهید

برچسب‌ها

اقدامات قبل و بعد از جراحی بینی بهترین جراح بینی بهترین جراح بینی استخوانی در تهران بهترین جراح بینی در تهران بهترین جراح بینی در قم بهترین جراح بینی در کرج بهترین جراح بینی فانتزی بهترین جراح بینی فانتزی در تهران بهترین جراح بینی گوشتی در تهران بهترین جراح بینی گوشتی در کرج بهترین جراح فک و صورت در تهران بهترین جراحی بینی در تهران بهتی جراح بینی گوشتی در تهران بهرین جراح بینی در تهران تفاوت جراحی بینی به روش باز و بسته جراح بینی جراح بینی استخوانی جراح بینی در تهران جراح بینی گوشتی جراحی انحراف بینی جراحی بینی جراحی بینی استخوانی جراحی بینی باز جراحی بینی به روش بسته جراحی بینی در بارداری جراحی بینی در تهران جراحی بینی فانتزی جراحی بینی گوشتی جراحی فک جراحی پلاستیک دکتر مسعود یزدانی رینوپلاستی عمل بینی عمل جراحی بینی مراقبت های پس از عمل بینی نتیجه عمل بینی هزینه جراحی بینی هزینه جراحی بینی استخوانی هزینه جراحی بینی در تهران هزینه جراحی بینی در قم هزینه جراحی بینی گوشتی هزینه جراحی رینوپلاستی در کرج هزینه سپتوپلاستی در کرج هزینه عمل زیبایی بینی ورزش بعد از جراحی بینی
Call Now Buttonتماس با دکتر یزدانی

جراحی بینی در تهران

جراح بینی در تهران بهترین جراح بینی جراح بینی جراحی بینی