تماس با ما
جراحی بینی کج
8 بهمن, 1398 0

جراحی بینی کج

جراحی بینی کج : داشتن یک بینی دارای تقارن بین دو نیمه چپ و راست صورت یکی از عوامل مؤثر در زیبایی چهره می باشد.

جراحی بینی کج دکتر محمد مسعود یزدانی

 

هر اندازه این تقارن بیشتر مشهود باشد صورت جذاب تر و زیباتر به نظر می رسد و از دو جهت نیم رخ و تمام رخ قابل مشاهده خواهد بود . بنابراین اگر بینی پیچ خورده و یا کج باشد و این تقارن در بینی وجود نداشته باشد به جراحی بینی کج نیاز است.

ویژگی های بینی کج

باید گفت در بین دو نیم کره ی چپ و راست صورت نسبت به یک محور صاف طولی از سمت بالا به پایین زاویه ای وجود دارد که پیچ خوردگی و کج بودن را مشهود می سازد.

علل بروز

ممکن است بینی به دو دلیل کج شود:

عوامل ارثی و ژنتیکی یکی از دلایل کجی بینی می باشد که در این حالت بین رشد غضروف و استخوان ناهماهنگی هایی ایجاد می شود. و در دوره نوجوانی بینی کج نمایان خواهد شد. در برخی موارد در کودکان به علت نرم بودن استخوان بینی و حتی در نوزادان، با اعمال فشار در حین زایمان احتمال تغییر فرم و کجی بینی وجود دارد.

اصابت ضربه به بینی دلیل دیگر کج شدن آن است که ممکن است در هر سنی روی دهد.

درمان

تنها روش درمان این بینی ها جراحی بینی کج است. اما در صورتی که به دلیل اصابت ضربه، بینی کج شود و شخص بلافاصله متوجه انحراف آن شود. و نزد پزشک مراجعه نماید با استفاده از جا انداختن بینی یا گچ گرفتن آن مشکل رفع خواهد شد.

اما در بینی هایی که مدت طولانی از شکستگی آنها طی شده است این امکان وجود ندارد و برای درمان باید جراحی انجام شود. جراح بینی ابتدا خارج و داخل بینی را مورد بررسی قرار می دهد آنگاه به منظور ترمیم بینی و رفع مشکلات، اقدامات لازم را انجام می دهد.

 تفاوت کجی بینی و انحراف آن

بسیاری از افراد معتقدند که کج بودن بینی و منحرف بودن آن فرقی باهم ندارد اما در حقیقت این باوری نادرست است.

سپتوم تیغه میانی بینی است که آن را به دو نیمه تقسیم می کند حال اگر سپتوم به یک سمت متمایل شود. به گونه ای که یکی دیگر از سوراخ ها کوچکتر باشد، فرد در تنفس خود دچار مشکل می شود. و در این صورت انحراف بینی رخ می دهد که البته ممکن است در ظاهر بینی مشخص نباشد.

اما کج بودن بینی کاملاً در ظاهر آن مشهود است و نوک بینی در این نوع کج بودن ها به یک سمت متمایل می شود. کج بودن بینی تاثیر زیادی در تنفس افراد ندارد و صرفا ظاهر آن را دچار ایراد می کند. بنابراین می توان گفت که جراحی کجی بینی جزو جراحی های زیبایی به حساب می آید اما جراحی انحراف بینی جنبه درمانی دارد.

عوارض کجی بینی

 کج بودن بینی گرچه ممکن است. در مواردی آنچنان به چشم نیاید اما به صورت پنهان عوارضی را با خود به همراه دارد که عبارتند از :

  • خروپف کردن در خواب
  • سینوزیت
  • سردردهای مزمن
  • خشکی دهان در هنگام خواب
  • مشکلات تنفسی

مزایای جراحی بینی کج چیست؟

داشتن یک بینی صاف و بدون نقص تاثیری مثبتی بر روی شکل ظاهری و چهره افراد بر جای گذارد. اما اگر بینی شما کج است، نگران نباشید. دکتر مسعود یزدانی متخصص جراحی فک و صورت و جراح پلاستیک بینی با تخصص و مهارت سطح بالای خود می تواند. به راحتی طی یک جراحی ساده این مشکل شما را رفع نماید.

ایشان با به کار گیری تجربه خود در جراحی بینی، نتیجه منحصر به فرد و طبیعی را از یک درمان سفارشی برای بیمار خود خلق می کند. استفاده از مهارت و تجربه دکتر یزدانی می تواند نتایج زیر را با خود به همراه داشته باشد:

  • ایجاد یک ساختار هماهنگ در بینی
  • شکل ظاهری اصلاح شده و طبیعی در بینی
  • بهبود تنفس در هنگام خواب
  • ایجاد تقارن در ظاهر صورت

اولین قدم در رسیدن به نتیجه ای مطلوب از جراحی بینی کج، برگزاری یک جلسه مشاوره موفق است. در این جلسه با دقت ساختارهای داخلی و خارجی بینی مورد بررسی قرار می گیرد و ایرادات آن رفع می شود. اگر علت کجی بینی، همراه تولد و وراثتی نباشد، پزشک در خصوص آسیبی که باعث کج شدن بینی شده است.از شما می پرسد و پاسخ دقیق شما می تواند در نتیجه جراحی تاثیرگذار باشد.

 

دکترمسعود یزدانی

متخصص جراحی فک و صورت و جراح پلاستیک بینی

نظر بدهید

برچسب‌ها

اقدامات قبل و بعد از جراحی بینی بهترین جراح بینی بهترین جراح بینی استخوانی در تهران بهترین جراح بینی در تهران بهترین جراح بینی در قم بهترین جراح بینی در کرج بهترین جراح بینی فانتزی بهترین جراح بینی فانتزی در تهران بهترین جراح بینی گوشتی در تهران بهترین جراح بینی گوشتی در کرج بهترین جراح فک و صورت در تهران بهترین جراحی بینی در تهران بهتی جراح بینی گوشتی در تهران بهرین جراح بینی در تهران تفاوت جراحی بینی به روش باز و بسته جراح بینی جراح بینی استخوانی جراح بینی در تهران جراح بینی گوشتی جراحی انحراف بینی جراحی بینی جراحی بینی استخوانی جراحی بینی باز جراحی بینی به روش بسته جراحی بینی در بارداری جراحی بینی در تهران جراحی بینی فانتزی جراحی بینی گوشتی جراحی فک جراحی پلاستیک دکتر مسعود یزدانی رینوپلاستی عمل بینی عمل جراحی بینی مراقبت های پس از عمل بینی نتیجه عمل بینی هزینه جراحی بینی هزینه جراحی بینی استخوانی هزینه جراحی بینی در تهران هزینه جراحی بینی در قم هزینه جراحی بینی گوشتی هزینه جراحی رینوپلاستی در کرج هزینه سپتوپلاستی در کرج هزینه عمل زیبایی بینی ورزش بعد از جراحی بینی
Call Now Buttonتماس با دکتر یزدانی

جراحی بینی در تهران

جراح بینی در تهران بهترین جراح بینی جراح بینی جراحی بینی