تماس با ما
جراحی بینی فانتزی
1 اردیبهشت, 1399 0

جراحی بینی فانتزی

جراحی بینی فانتزی از دوست داشتنی ترین عمل هایی ست که برای جذابیت بیشتر بینی و چهره انجام می شود. سربالا شدن بینی از مهمترین ویژگیهای این نوع جراحی ست به شکلی که از نیمرخ حالتی قوس دار و زیبا برروی تیغه ی بینی می توان مشاهده کرد.

جراحی بینی فانتزی
جراحی بینی فانتزی_دکتر مسعود یزدانی

 

مطب جراحان مملو از خانم ها در هر سنی ست که برای چنین جراحی جذابی اقدام کرده اند زیرا عمل بینی فانتزی بیشتر در بین خانمها رواج دارد.

خانم ها به دلایل زیر اقدام به فانتزی کردن بینی خود می کنند:

  • زیباییِ بیشتر
  • خوش فرم بودن
  • و البته احساس اعتماد به نفس بیشتر

این موارد از مهم ترین دلایل جراحی بینی عروسکی ست که سبب شده افراد زیادی اقدام به چنین جراحی مهمی کنند.

علت انجام جراحی بینی عروسکی

جراحی بینی فانتزی به دلایل مختلفی انجام می شود اما مهمترین آنها عبارتند از:

  • بالا کشیدن نوک بینی
  • باریک شدن
  • تناسب بینظیر بینی عروسکی با فرم چهره
  • ایجاد خطی زیبا در لبه های بالایی بینی
  • جذابیت فوق العاده

فرم بینی با این تغییرات بسیار زیباتر خواهد شد.

چه افرادی برای جراحی بینی فانتزی کاندید مناسبی هستند؟

ابتدا جراح، بینی و صورت متقاضی را به درستی بررسی می کند زیرا امکان دارد بینی فانتزی برای صورت متقاضی مناسب نبوده و فرم کلی چهره را به شدت نازیبا کند.

این موضوع می تواند در کنار باریک کردن بیش از حد بینی منجر به بر هم خورن توازن صورت شده و آن نتیجه ای که فرد در ذهن داشته بدست نیاید.

بهترین کاندید برای جراحی بینی عروسکی کسانی هستند که صورتی ظریف و باریک و بینی استخوانی دارند.

 

پس از معاینات دقیق توسط جراح، چنانچه جراحی بینی فانتزی برای وی مناسب بود عمل توسط جراح انجام خواهد شد.

نکته مهم در این مورد این است که، عمل بینی عروسکی برای افرادی با بینی گوشتی اصلاً مناسب نیست و بهتر است این افراد حتماً از عمل بینی گوشتی و همچنین جراحی بینی طبیعی استفاده نمایند.

 

جراحی بینی فانتزی

 

شرایط لازم جهت انجام جراحی بینی فانتزی

در صورتی می توانید از عمل بینی فانتزی یا عروسکی خود راضی باشید که قبل از آن شرایط لازم جهت جراحی را در نظر بگیرید. این شرایط عبارتند از:

نوع بینی

از جمله مهمترین شرایطی که باید برای انجام جراحی بینی فانتزی در نظر داشته باشید، نوع بینی است. چنانچه دارای بینی استخوانی هستید و ساختار صورتتان نیز ظریف و به اصطلاح بی بی فیس می باشد، بهترین گزینه برای شما عمل بینی فانتزی است.

استحکام بافت و غضروف

از دیگر شرایط لازم جهت انجام نام عمل بینی فانتزی این است که بینی شما باید دارای بافت و غضروف مستحکمی باشد. پوست بینی ضخامت زیادی نداشته باشد تا بعد از جراحی دچار افتادگی نشوند. چرا که پوست ضخیم رفته رفته باعث می شود که نوک بینی دچار افتادگی شود.

انتخاب پزشک ماهر و متخصص

یکی دیگر از مواردی که هنگام جراحی بینی فانتزی باید در نظر بگیرید، تجربه و تخصص پزشک مورد نظر شماست. در صورتی که پزشک معالج شما مهارت کافی جهت انجام عمل بینی را نداشته باشد، ممکن است بینی تان بیش از اندازه کوچک شود و در تنفس مشکلاتی را ایجاد کند. توجه داشته باشید که عمل بینی فانتزی استانداردهای خاص خود را می طلبد و کوچک شدن بیش از حد آن مشکلات تنفسی را به همراه خواهد داشت. بنابراین بهتر است میزان سایز بینی و اندازه آن را به انتخاب پزشک واگذار کنید.

 

مشخصات بینی فانتزی

بینی فانتزی که آن را بینی عروسکی نیز می نامند یکی از زیباترین انواع بینی هاست که متقاضیان زیادی پس از مراجعه به مطب جراح، درخواست دارند بینی آنها پس از جراحی به این شکل و شمایل درآمده تا بتوانند زیبایی بیشتری را در چهره مشاهده کنند. اما بینی فانتزی (عروسکی) چه ویژگی هایی دارد که افراد مختلف در پی رسیدن به آن هستند؟

ویژگی های بارز بینی فانتزی که با جراحی بینی فانتزی ایجاد می شود عبارتند از:

  • پهنای بسیار کم به شکلی که بینی از روبرو مانند یک تیغۀ کاملاً صاف دیده می شود
  • نوک بینی تیزتر از سایر انواع بینی ست
  • بینی از نیمرخ دارای فرورفتگی و قوسی بسیار بیشتر از سایر بینی هاست
  • نوک بینی با درجه بیشتری به سمت بالا کشیده می شود
  • سوراخ های بینی نسبت به قبل از جراحی بینی فانتزی بسیار کوچک تر می شوند
  • اندازه و فاصله استاندارد بین لب بالایی و بینی فانتزی، بسیار استانداردتر و بهتر از سایر انواع بینی پس از جراحی خواهد بود.

این موارد که هر کدام دارای ارزش فراوانی هستند سبب می شوند متقاضیان فراوانی برای انجام جراحی بینی عروسکی (فانتزی) اقدام کرده و در صددِ رسیدن به چنین بینی جذاب باشند.

 

 

بینی گوشتی و جراحی بینی فانتزی

بینی گوشتی به آن دسته از بینی ها گفته می شود که دارای پهنای بیشتر، بزرگ بودن سر بینی، دارا بودن حالت کوفتگی بوده و همچنین نرم و ژله مانند است. این مشخصات فقط در بینی گوشتی دیده می شود و نمی توان چنین ویژگیهای را در بینی استخوانی مشاهده کرد. جراحان برای اینکه بتوانند انواع بینی را به کمک جراحی زیبایی بینی به بینی فانتزی (عروسکی) تبدیل کنند نیاز به یک سری مشخصات و ویژگی ها در بینی فرد بیمار یا متقاضی جراحی دارند.

ویژگی های بینی برای انجام جراحی بینی فانتزی عبارتند از:

  • کم بودن عرض بینی
  • بزرگ بودن استخوان بینی
  • نازک بودن پوست بینی
  • مقاوم و بزرگ بودن غضروف بینی

همانطور که مشاهده می کنید تمامی این ویژگی ها فقط در بینی استخوانی و بینی نیمه استخوانی دیده می شود و نمی توان هیچکدام از این ویژگیها را در یک بینی گوشتی مشاهده کرد به همین دلیل تمامی پزشکان و جراحان حرفه ای بینی فانتزی صراحتاً به متقاضیانی که دارای بینی گوشتی هستند و تمایل به انجام عمل بینی فانتزی دارند گوشزد می کنند که انجام جنین جراحی بر روی بینی گوشتی به هیچ عنوان به صلاح نیست و نتیجه کاراصلاً قابل قبول نخواهد بود.

هزینه جراحی بینی فانتزی

عمل بینی فانتزی دارای اهمیت خاصی ست نه تنها برای بیمار بلکه برای جراح، زیرا پزشکان به دلیل تعهد جدی در حرفه خود برای سلامتی بیمار اهمیتی ویژه قائلند. همچنین هر بیمار پس از جراحی بینی یک رزومه و نمونه کاری زنده برای خود جراح است که در اعتماد سایر بیماران به او می تواند بسیار موثر باشد.

در کنار این موضوع، دقت و توجه بسیار فراوان جراحان برای به دست آوردن یک بینی بسیار زیبا، کوچک و فانتزی می توان اهمیت این جراحی را بسیار افزایش دهد در نتیجه، فقط جراحان حرفه ای می توانند ادعا و نهایتاً انجام چنین جراحی مهم بینی را انجام دهند.

تمامی این مسائل می تواند در هزینه عمل بینی فانتزی مهم و موثر باشد اما نه در آن حدی که تصور کنیم هزینه عمل بینی را چند برابر می کند؛ هزینه این نوع جراحی فقط مقدار مختصری بیش از سایر جراحی هاست.

برای بدست آوردن قیمت قطعی و هزینه نهایی، ابتدا باید توسط جراح حرفه ای به درستی معاینه شوید تا مشخص گردد چه مقدار تغییرات و از چه نوعی باید بر روی بینی شما اعمال شود، پس از این مراحل بهتر می توان هزینه جراحی بینی فانتزی را مشخص کرد.

 

جراحی بینی فانتزی

 

اقدامات قبل از عمل بینی فانتزی

انجام مراحل زیر برای متقاضی بسیار مهم و حساس است:

  • چنانچه از دارو استفاده می کنید جراح را مطلع کنید.
  • استعمال سیگار دو هفته قبل از جراحی و دو هفته بعد از جراحی ممنوع است زیرا سیگار اکسیژن خون را کاهش داده و احتمال ایجاد مشکلات تنفسی را در حین جراحی بیشتر خواهد کرد.
  • کاندیدای مناسب عمل بینی عروسکی باید همه آزمایش های مورد نیاز پیش از عمل بینی را به درستی و به موقع انجام دهد.
  • به مدت هشت ساعت قبل از جراحی چیزی نخورده و معده کاملاً خالی باشد.
  • مصرف و قطع خودسرانه ی داروها را متوقف کنید.
  • عکس برداری و تصاویر پزشکی باید پیش از عمل آماده شده و به جراح بینی رسانده شود.
  • بیماری های خاص و یا سابقه ی پزشکی خود را به جراح اطلاع دهید.
  • مصرف مسکن هایی مثل بروفن و آسپرین از 2 هفته پیش از عمل و تا 2 هفته بعد از عمل قطع گردد.

مراقبت های بعد از جراحی بینی فانتزی

پس از عمل بینی فانتزی باید اقدامات مراقبتی مهم را پیگیری کرد تا نتایج مثبت عمل، تثبیت شده و نتیجه همانی شود که هم شما هم جراح انتظار داشته اید:

  • هنگام خواب، حتماً سر بالاتر از بدن قرار گیرد
  • مصرف به موقع داروها و مسکن ها
  • به هیچ عنوان بینی را دستکاری نکرده و از گوش پاک کن یا دستمال برای تمیز کردن استفاده کنید
  • استفاده از کمپرس سرد و در صورت لزوم و توصیه پزشک کمپرس گرم فراموش نشود
  • غذاهای تند و پرادویه سبب عطسه و سرفه شده در نتیجه در روزهای بعد از عمل، چنین غذاهایی نخورید
  • حمام نکنید اما در صوت لزوم به کمک شخصی دیگر و از پشت سرتان را بشویید

خونابه از بینی نگرانی ندارد و طبیعی ست اما خونریزی غلیظ و شدید حتماً باید پیگیری شود.

عمل بینی فانتزی بهتر است یا طبیعی؟

انتخاب نوع بینی جهت جراحی کاملا بستگی به سلیقه شما دارد. و شما می توانید براساس علایق خود بینی فانتزی، نیمه فانتزی یا طبیعی را انتخاب کنید. افرادی که تمایل دارند تغییرات اساسی روی چهره‌ شان ایجاد شود، ترجیح می دهند بینی خود را به شکل فانتزی جراحی کنند. برخی از افراد به دنبال ایجاد هماهنگی و هورمونی لازم بین بینی و دیگر اجزای صورت خود هستند. در این صورت عمل بینی باید به صورت طبیعی باشد. انتخاب بینی به روش طبیعی صرفاً جهت رفع نقایص انجام می شود و عمدتاً در میان آقایان رواج بیشتری دارد. خانم ها تمایل بیشتری به انجام جراحی بینی فانتزی دارند.

 بنابراین به طور دقیق نمی توان گفت که عمل بینی طبیعی بهتر است یا فانتزی. چرا که برای انتخاب نوع جراحی باید ساختار صورت و سایر اجزای صورت را در نظر گرفت و  پیشنهاد می شود در چنین شرایطی با پزشک مشورت کنید و مطابق با دستور پزشک نوع بینی خود را انتخاب نمایید. 

 

 

دکتر مسعود یزدانی

متخصص جراحی فک و صورت و جراح پلاستیک بینی

نظر بدهید

برچسب‌ها

اقدامات قبل و بعد از جراحی بینی بهترین جراح بینی بهترین جراح بینی استخوانی در تهران بهترین جراح بینی در تهران بهترین جراح بینی در قم بهترین جراح بینی در کرج بهترین جراح بینی فانتزی بهترین جراح بینی فانتزی در تهران بهترین جراح بینی گوشتی در تهران بهترین جراح بینی گوشتی در کرج بهترین جراح فک و صورت در تهران بهترین جراحی بینی در تهران بهتی جراح بینی گوشتی در تهران بهرین جراح بینی در تهران تفاوت جراحی بینی به روش باز و بسته جراح بینی جراح بینی استخوانی جراح بینی در تهران جراح بینی گوشتی جراحی انحراف بینی جراحی بینی جراحی بینی استخوانی جراحی بینی باز جراحی بینی به روش بسته جراحی بینی در بارداری جراحی بینی در تهران جراحی بینی فانتزی جراحی بینی گوشتی جراحی فک جراحی پلاستیک دکتر مسعود یزدانی رینوپلاستی عمل بینی عمل جراحی بینی مراقبت های پس از عمل بینی نتیجه عمل بینی هزینه جراحی بینی هزینه جراحی بینی استخوانی هزینه جراحی بینی در تهران هزینه جراحی بینی در قم هزینه جراحی بینی گوشتی هزینه جراحی رینوپلاستی در کرج هزینه سپتوپلاستی در کرج هزینه عمل زیبایی بینی ورزش بعد از جراحی بینی
Call Now Buttonتماس با دکتر یزدانی

جراحی بینی در تهران

جراح بینی در تهران بهترین جراح بینی جراح بینی جراحی بینی