تماس با ما
ضربه به بینی عمل شده
25 دی, 1398 0

ضربه به بینی عمل شده

ضربه به بینی عمل شده می تواند در روزها و هفته های پس از عمل بینی اتفاق بیفتد. این ضربه ها البته در دوران قبل از جراحی هم وجود دارند اما چون بینی در آن زمان حساس نیست شما متوجه آنها نمی شوید و یا اصلاً برای شما مهم نیستند اما روزهای پس از جراحی بینی به شدت مهم و تاثیرگذارند.

ضربه به بینی عمل شده دکتر محمد مسعود یزدانیمعمولاً تمامی افراد در طی شبانه روز عادت به دستکاری بینی، خاراندن آن در دفعات زیاد و همچنین در معرض ضربه های ناگهانی هستند. در حالت معمول، این کارها مشکلی ایجاد نخواهد کرد اما پس از اینکه بینی شما عمل شد یعنی بافت ها، استخوان و غضروف دچار برش و تغییرات اساسی گردید حتی یک ضربه بسیار کوچک نیز ممکن است درد فراوانی داشته باشد.

ضربه به بینی عمل شده ممکن است چه مشکلاتی ایجاد کند؟

از آنجایی که بینی در زمان جراحی، دچار تغییراتی اساسی را می شود در نتیجه، ضربه های سخت ممکن است این مشکلات را ایجاد نماید:

  • تغییر حالت نوک بینی
  • افتادگی و یا انحراف به طرفین
  • عدم قرینگی سوراخ های بینی
  • کبودی و تورم بینی و صورت
  • خونریزی شدید از بینی

و اما ضربه های آرام معمولاً مشکل خاصی ایجاد نکرده و فقط کمی درد ایجاد خواهند کرد.

اقدامات پس از ضربه به بینی عمل شده

اگر بینی شما پس از جراحی بینی دچار ضربه و برخی از مشکلاتی که در بالا عنوان کردیم شد می بایستی مراحل زیر را انجام دهید:

  • اگر بینی دچار خونریزی ست با دستمال سعی کنید مقداری جلوی آن را گرفته و حتماً به پزشک خود مراجعه کنید
  • چنانچه تغییر شکل در نوع بینی احساس می کنید سریعاً به متخصص خود مراجعه نمایید تا اصلاحات لازم بر روی بینی شما انجام گردد
  • اگر دچار تورم و کبودی مجدد بر روی بینی شُدید می بایستی حتماً به پزشک خود مراجعه کنید.

نکته مهم در مورد ضربه به بینی عمل شده

یکی از مهمترین نکات و مواردی که در زمان ایجاد ضربه به بینی جراحی شده باید نسبت به آن توجه داشت این است که، ابتدا می بایستی «خونسردی و آرامش خود را حفظ کنید و دستپاچه نشوید» سپس اقداماتی که در بالا ذکر شد انجام داده و نهایتاً به پزشک مراجعه نمایید.

ضربه ها چه آرام و چه سخت، هر دو راهکار داشته و به راحتی قابل درمان هستند و جای نگرانی نیست، پس «حفظ آرامش و دوری از استرس و دستپاچگی یکی از بهترین و مهمترین اقدامات پس از ضربه به بینی جراحی شده می باشد».

 

دکتر محمد مسعود یزدانی

متخصص جراحی فک و صورت و جراح پلاستیک بینی

نظر بدهید

برچسب‌ها

اقدامات قبل و بعد از جراحی بینی بهترین جراح بینی بهترین جراح بینی استخوانی در تهران بهترین جراح بینی در تهران بهترین جراح بینی در قم بهترین جراح بینی در کرج بهترین جراح بینی فانتزی بهترین جراح بینی فانتزی در تهران بهترین جراح بینی گوشتی در تهران بهترین جراح بینی گوشتی در کرج بهترین جراح فک و صورت در تهران بهترین جراحی بینی در تهران بهتی جراح بینی گوشتی در تهران بهرین جراح بینی در تهران تفاوت جراحی بینی به روش باز و بسته جراح بینی جراح بینی استخوانی جراح بینی در تهران جراح بینی گوشتی جراحی انحراف بینی جراحی بینی جراحی بینی استخوانی جراحی بینی باز جراحی بینی به روش بسته جراحی بینی در بارداری جراحی بینی در تهران جراحی بینی فانتزی جراحی بینی گوشتی جراحی فک جراحی پلاستیک دکتر مسعود یزدانی رینوپلاستی عمل بینی عمل جراحی بینی مراقبت های پس از عمل بینی نتیجه عمل بینی هزینه جراحی بینی هزینه جراحی بینی استخوانی هزینه جراحی بینی در تهران هزینه جراحی بینی در قم هزینه جراحی بینی گوشتی هزینه جراحی رینوپلاستی در کرج هزینه سپتوپلاستی در کرج هزینه عمل زیبایی بینی ورزش بعد از جراحی بینی
Call Now Buttonتماس با دکتر یزدانی

جراحی بینی در تهران

جراح بینی در تهران بهترین جراح بینی جراح بینی جراحی بینی