تماس با ما
جراحی بینی نیمه فانتزی
4 بهمن, 1399 2

جراحی بینی نیمه فانتزی

جراحی بینی نیمه فانتزی به شکلی از عمل زیبایی بینی گفته می شود که در آن مشخصات جراحی بینی فانتزی با آن شدت وجود نداشته و جراح سعی خواهد کرد تمام ویژگی های بینی فانتزی را با کمی تخفیف بر روی بینی اجرا کند. این نوع بینی در کنار سایر انواع بینی از پرطرفدارترین ها در دنیای جراحی زیبایی بینی ست.

 

جراحی بینی نیمه فانتزی

مشخصات بینی نیمه فانتزی

این نوع بینی دارای مشخصاتی بسیار زیبا و مناسب، هماهنگ با چهره و بسیار دلپذیر است. از مشخصات این نوع بینی که پس از جراحی بینی نیمه فانتزی ایجاد می شود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فرو رفتگی روی بینی کمتر از بینی فانتزی و بیشتر از بینی طبیعی ست
  • نوک بینی به تیزیِ نوک بینی فانتزی نیست بلکه شدت کمتری دارد
  • پهنای بینی نیمه فانتزی کمی بیشتر از بینی فانتزی ست
  • نوک بینی در بینی نیمه فانتزی با زاویه ای کمتر از بینی فانتزی به سمت بالا کشیده می شود.

تمامی این مشخصات به خوبی گویای این مسئله هستند که با نوعی بینی به شدت زیبا و خوش فرم، با رعایت تمامی استانداردهایی زیبایی در علم پزشکیِ زیبایی روبرو هستیم.

عمل بینی نیمه ‌فانتزی

بینی نیمه‌ فانتزی مدلی است بین فانتزی و طبیعی و ویژگی ‌های هر دو را دارد. این مدل بینی برای افرادی که دوست ندارند بینی طبیعی داشته باشند و همچنین بینی فانتزی هم خیلی مورد پسندشان نیست، مناسب است. در این مدل میزان قوسی که به بینی داده می‌شود از مدل فانتزی کم‌ تر است و اصطلاحا شیب کمتری دارد.

در مدل بینی نیمه فانتزی (سِمی فنسی)، نوک بینی کوچک می‌شود و شکل می‌ گیرد اما میزان کوچکی آن به اندازه بینی فانتزی نیست. همچنین میزان سر بالا بودن بینی به نسبت مدل عروسکی کم‌ تر است.

می‌توان به صورت خلاصه گفت مدل نیمه فانتزی بینابین بینی طبیعی و بینی عروسکی است. این مدل در میان هم خانم‌ ها و هم آقایان محبوب است.

چه کسانی می توانند جراحی بینی نیمه فانتزی انجام دهند؟

هر فردی که رشد صورتش کامل شده باشد، و از نظر جسمی سالم باشد و دیدی واقع بینانه از نتیجه جراحی داشته باشد، می تواند بینی خود را به صورت نیمه فانتزی جراحی کند.

توجه داشته باشید جراحی زیبایی بینی یک روش کاملا فردی و سلیقه ای است. و شما باید اهداف خود را از جراحی دنبال کنید. نه اینکه بخواهید با سلیقه ی دیگران بینی خود را جراحی کنید.

چه کسانی نباید جراحی بینی انجام دهند؟

بیماران مبتلا به دیابت، آرتروز، اختلالات خونی، بیماران ریوی و قلبی و خانم های باردار گزینه ی مناسبی برای جراحی بینی نمی باشند. همچنین افرادی که قرص های رقیق کننده خون مصرف می کنند و افراد سیگاری کاندید مناسبی برای جراحی بینی نیستند. چون ممکن است این جراحی خطرات جبران ناپذیری برایشان به همراه داشته باشد.

مراحل مختلف قبل از جراحی بینی نیمه فانتزی

در ابتدا لازم است تحقیقات جامعی راجع به جراح مورد نظر خود انجام دهید. سپس با مراجعه به جراح لازم است معاینات دقیقی از تمامی زوایا بر روی چهره انجام شده و پس از آن برای انجام آزمایشات و عکسبرداری از بینی اقدام نمایید. نهایتاً نیز پس از تعیین روز جراحی، عمل بینی نیمه فانتزی انجام می شود.

 

جراحی بینی نیمه فانتزی

مراقبت های قبل از جراحی بینی نیمه فانتزی

برای انجام این نوع جراحی با توجه به اینکه دارای اهمیت ویژه ای ست لازم است هم بیمار و هم اطرافیان او نسبت به رعایت نکات بسیار مهم در روزهای قبل از جراحی توجه ویژه ای داشته باشند. با رعایت این نکات مهم می توان به موفقیت آمیز بودن جراحی و پشت سر گذاشتن روزهای نقاهت بسیار امیدوارتر بود. این نکات مراقبتی مهم عبارتند از:

  • خانمها روز جراحی آرایش نکنند اما آقایان حتماً صورت خود را اصلاح کنند.
  • در روز جراحی حتماً ناشتا به کلینیک یا بیمارستان مراجعه کنید.
  • روز قبل از جراحی نباید غذاهای پرادویه و تند مصرف کنید.
  • اگر سیگاری هستید یا عادت به قلیان کشیدن دارید حتماً باید از 2 هفته قبل آنها را ترک کنید
  • همچنین مصرف مشروبات الکلی از 2 هفته قبل ممنوع است.
  • روز جراحی حتماً لباس های گشاد و دکمه دار بپوشید تا درآوردن و پوشیدن آنها راحت باشد.
  • روز جراحی به موقع و حدوداً 2 ساعت قبل از عمل در محل حاضر باشید زیرا لازم است اقدامات مهم اولیه انجام شود.

با رعایت این نکات مهم در روزهای قبل از جراحی بینی نیمه فانتزی حتماً جراحی امن و ایدئالی خواهید داشت.

مراقبت‌های مهم بعد از انجام جراحی بینی نیمه فانتزی:

همان طور که خودتان نیز قطعا می‌دانید، مواردی هستند که شما باید تحت هر شرایطی بعد از جراحی بینی آن را رعایت کنید، تا از وارد شدن آسیب به بینی و از بین رفتن فرم آن و موارد دیگر جلوگیری نمایید. با این که به طور قطع، همه این موارد را، و حتی برخی موارد دیگر را پزشک جراح شما به شما گوشزد خواهد کرد، اما در ادامه این بخش، ما نیز به ارائه برخی از مهم ترین این مراقبت‌ها خواهیم پرداخت.

مورد اول: تحت هر شرایطی، سعی کنید همه داروهایی که پزشک‌تان تجویز کرده است را درست و سر موقع بخورید.

مورد دوم: برای جلوگیری از وارد شدن ضربه به بینی‌تان، در اماکن شلوغ و پر رفت و آمد تردد نکنید. سعی کنید شب‌ها نیز تا مدتی کنار کسی نخوابید تا به طور اتفاقی ضربه‌ای به بینی شما وارد نگردد.

مورد سوم: خوردن غذاهای رقیق و آبکی، مثل انواع سوپ‌ها، کمک بزرگی به تسریع درمان و بهبودی خواهد کرد.

مورد چهارم: استفاده از کمپرس یخ، تا 72 ساعت بعد از عمل نیز پیشنهاد می‌شود و کبودی‌های شما را خواهد کاست.

مورد پنجم: حتما عطسه را با دهان باز انجام دهید، به این صورت به بینی فشار وارد نخواهد شد.

مورد ششم: صحبت و خنده زیاد در دوران نقاهت ممنوع!

مورد هفتم: استخر، سونا و سایر اماکنی که دمای محیط آن‌ها بالاست نیز ممنوع است.

هزینه جراحی بینی نیمه فانتزی

برای اینکه چنین جراحی مهم و حساسی انجام شود مبالغ مختلفی از بیمار اخذ خواهد شد که البته این هزینه ها در ابتدا مانند ویزیت جراح، هزینه آزمایشگاه و همچنین عکس از بینی خواهد بود که مجموعاٌ مبالغ زیادی نخواهد بود. اما هزینه جراحی که توسط جراح گرفته می شود بستگی به نوع بینی (استخوانی یا نیمه استخوانی) بودن، وجود ایراد مادرزادی در بینی مثل شکستگی یا انحراف، وجود برخی ایرادات تنفسی مانند پولیپ دارد که هر کدام از این موارد می توانند در حد و اندازه خود تاثیری بر هزینه نهایی عمل بینی نیمه فانتزی داشته باشند.

با در نظر داشتن تمامی این موارد می توان هزینه عمل بینی نیمه فانتزی را بین 6 تا 11 میلیون تومان در نظر گرفت که این تفاوت نیز بستگی به جراح، کلینیک مورد نظر و عواملی از این دست دارد.

 

جراحی بینی نیمه فانتزی

 

جراحی بینی نیمه فانتزی به روش بسته چیست؟

در نظرداشته باشید که در برخی موارد، بینی شخص ایرادها و یا انحراف‌های شدید ندارد، و راحتی ‌می‌تواند اصلاح شود. یا برای مثال، شخصی بینی‌اش را قبلا عمل کرده است و ایرادهای کلی آن را بر طرف کرده است. اما اکنون برنامه دارد با استفاده از عمل جراحی بسته، کمی فرم آن را تغییر دهد. خوب است بدانید که در روش بسته جراحی بینی، بینی را از بخش خارجی یا بیرونی شکاف نخواهند داد. در این روش، به دلیل باز نکران کامل بینی، دسترسی به بخش‌های درونی بینی بسیار سخت خواهد بود و در نتیجه، گاهی اوقات اعمال تغییرات وسیع بر بخش داخلی بینی، غیر ممکن خواهد بود.

هر چند، باید ذکر کنیم که این روش، برای بر طرف کردن ایرادات جزئی، بسیار خوب و کارآمد است، چرا که با درد، هزینه و ریسک کمتر، می‌توان با استفاده از این روش، به سادگی مشکلات را بر طرف کرد. به همین دلیل، با این که این روش، در موارد کلی کاربرد خاصی ندارد، اما محبوبیت زیادی دارد و افراد زیادی به استفاده از آن روی می‌آورند.

اهمیت انتخاب جراح بینی

بینی به جهت اینکه در مرکز دید قرار دارد، و بخش زیادی از زیبایی صورت را به خود اختصاص داده است. نتیجه جراحی آن بسیار حائز اهمیت است.

از این رو برای انجام جراحی بینی ، پیش از هر چیز باید به تبحر و توانمندی جراح توجه داشت.

ممکن است شما از آن دسته افرادی باشید .که هزینه برایتان در درجه اول اهمیت قرار داشته باشد. در این صورت از مهارت و تجربه جراح چشم پوشی خواهید کرد. که اشتباه است. و نتیجه آن یک جراحی سخت با عوارض متعدد و نارضایتی شما خواهد بود.

بنابراین برای انجام عمل جراحی بینی باید در انتخاب جراح ، نهایت دقت خود را به کار بگیرید و به تجربه و مهارت جراح بیش از هر چیزی اهمیت دهید.

 

 

دکتر مسعود یزدانی

متخصص جراحی فک و صورت و جراح پلاستیک بینی

 

 

نظر بدهید

نظرات

  1. سلام اقای دکتر شما بهترینین واقعا من که خیلی راضیم

برچسب‌ها

اقدامات قبل و بعد از جراحی بینی بهترین جراح بینی بهترین جراح بینی استخوانی در تهران بهترین جراح بینی در تهران بهترین جراح بینی در قم بهترین جراح بینی در کرج بهترین جراح بینی فانتزی بهترین جراح بینی فانتزی در تهران بهترین جراح بینی گوشتی در تهران بهترین جراح بینی گوشتی در کرج بهترین جراح فک و صورت در تهران بهترین جراحی بینی در تهران بهتی جراح بینی گوشتی در تهران بهرین جراح بینی در تهران تفاوت جراحی بینی به روش باز و بسته جراح بینی جراح بینی استخوانی جراح بینی در تهران جراح بینی گوشتی جراحی انحراف بینی جراحی بینی جراحی بینی استخوانی جراحی بینی باز جراحی بینی به روش بسته جراحی بینی در بارداری جراحی بینی در تهران جراحی بینی فانتزی جراحی بینی گوشتی جراحی فک جراحی پلاستیک دکتر مسعود یزدانی رینوپلاستی عمل بینی عمل جراحی بینی مراقبت های پس از عمل بینی نتیجه عمل بینی هزینه جراحی بینی هزینه جراحی بینی استخوانی هزینه جراحی بینی در تهران هزینه جراحی بینی در قم هزینه جراحی بینی گوشتی هزینه جراحی رینوپلاستی در کرج هزینه سپتوپلاستی در کرج هزینه عمل زیبایی بینی ورزش بعد از جراحی بینی
Call Now Buttonتماس با دکتر یزدانی

جراحی بینی در تهران

جراح بینی در تهران بهترین جراح بینی جراح بینی جراحی بینی