تماس با ما
تفاوت کجی بینی و انحراف بینی
10 بهمن, 1398 0

تفاوت کجی بینی و انحراف بینی

در این مقاله مطالبی در رابطه با تفاوت کجی بینی و انحراف بینی در اختیارتان قرار داده می شود.تفاوت کجی بینی و انحراف بینی دکتر محمد مسعود یزدانی کجی بینی و انحراف بینی دو مشکل کاملاً مجزا می باشند و با یکدیگر تفاوت دارند. کج بودن خود بینی با کج بودن تیغه درون بینی فرق دارد. درون بینی یک صفحه عمودی نازکی به اسم سپتوم وجود دارد که همانند ستونی، بینی را نگه داشته است.

تفاوت کجی بینی و انحراف بینی : تفاوت بین کجی بینی و انحراف بینی بدین جهت مهم است که اصلاح انحراف بینی یک عمل درمانی محسوب می گردد و بیمه های درمانی هزینه های آن را تقبل می نمایند ولیکن برطرف نمودن کجی بینی یک جراحی زیبایی بینی است و بیمه های درمانی هزینه های مربوط به آن را پرداخت نمی کنند.

به طور کلی دو حالت وجود دارد:

چنانچه شخصی تیغه وسط بینی اش و به موازات آن کل ساختمان بینی اش هم کج باشد به گونه ای که هیچ یک از حفره های بینی دچار گرفتگی و انسداد نشود به هیچ وجه عمل درمانی به شمار نمی آید و می بایست با جراحی زیبایی بینی رفع شود. چرا که باید کل هرم بینی جابجا شده و مشکل فرد فقط با اصلاح نمودن تیغه وسط بینی برطرف نخواهد شد.

چنانچه تیغه وسط بینی کج باشد و همین کجی موجب مسدود شدن یک یا هر دو حفره بینی شده باشد به آن انحراف بینی گفته می شود؛ که بیمه هزینه های مربوط به این عمل جراحی را تحت پوشش قرار می دهد.

در عمل جراحی انحراف بینی نخست در قسمتی از بینی که دارای انحراف است، برشی زده می شود آنگاه انحراف تیغه بینی اصلاح می شود. در کل هدف از انجام عمل انحراف بينی باز کردن مجاری هوایی مسدود شده بینی است.

دلایل بروز

دلایل بروز انحراف بینی عبارتند از:

• آسیب دیدگی بینی
• نقص مادرزادی

علائم

از جمله علائم انحراف تیغه بینی می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

• ایجاد اختلال در تنفس
• وجود ترشحات زیاد در پشت گلو و حلق
• خر و پف کردن در زمان خواب
• ایجاد اشکال در سینوسها

 

دکتر محمد مسعود یزدانی

متخصص جراحی فک و صورت و جراح پلاستیک بینی

نظر بدهید

برچسب‌ها

اقدامات قبل و بعد از جراحی بینی بهترین جراح بینی بهترین جراح بینی استخوانی در تهران بهترین جراح بینی در تهران بهترین جراح بینی در قم بهترین جراح بینی در کرج بهترین جراح بینی فانتزی بهترین جراح بینی فانتزی در تهران بهترین جراح بینی گوشتی در تهران بهترین جراح بینی گوشتی در کرج بهترین جراح فک و صورت در تهران بهترین جراحی بینی در تهران بهتی جراح بینی گوشتی در تهران بهرین جراح بینی در تهران تفاوت جراحی بینی به روش باز و بسته جراح بینی جراح بینی استخوانی جراح بینی در تهران جراح بینی گوشتی جراحی انحراف بینی جراحی بینی جراحی بینی استخوانی جراحی بینی باز جراحی بینی به روش بسته جراحی بینی در بارداری جراحی بینی در تهران جراحی بینی فانتزی جراحی بینی گوشتی جراحی فک جراحی پلاستیک دکتر مسعود یزدانی رینوپلاستی عمل بینی عمل جراحی بینی مراقبت های پس از عمل بینی نتیجه عمل بینی هزینه جراحی بینی هزینه جراحی بینی استخوانی هزینه جراحی بینی در تهران هزینه جراحی بینی در قم هزینه جراحی بینی گوشتی هزینه جراحی رینوپلاستی در کرج هزینه سپتوپلاستی در کرج هزینه عمل زیبایی بینی ورزش بعد از جراحی بینی
Call Now Buttonتماس با دکتر یزدانی

جراحی بینی در تهران

جراح بینی در تهران بهترین جراح بینی جراح بینی جراحی بینی