تماس با ما
اثرات منفی داروی راکوتان در عمل بینی
17 بهمن, 1398 0

اثرات منفی داروی راکوتان در عمل بینی

در این مقاله در خصوص اثرات منفی داروی راکوتان در عمل بینی توضیحاتی ارائه می شود.

اثرات منفی داروی راکوتان در عمل بینی دکتر محمد مسعود یزدانیایزوترتینوین یا راکوتان دارویی است که امروزه استفاده از آن افزایش یافته است. متخصصان پوست در واقع از این دارو برای درمان آکنه و جوشهای پوستی استفاده می نمایند. داروی راکوتان در رفع آکنه بسیار مفید و مؤثر می باشد ولی توصیه می شود زمانی که قصد انجام عمل بینی را دارید مدت 3 تا 6 ماه استفاده از این دارو قطع شده باشد، چرا که میتواند باعث بروز عوارضی در شخص شود .

اثرات منفی داروی راکوتان در عمل بینی : افرادی که قصد انجام جراحی بینی دارند می بایست مدت 3 تا 6 ماه پیش از عمل از این دارو استفاده نکنند چرا که راکوتان می تواند موجب نکروز، نازک شدن پوست، پارگی، سیاه شدگی و بدشکلی های بینی شود .

لازم به ذکر است که بعد از جراحی بینی بهتر است به مدت 1 تا 2 ماه از مصرف داروی راکوتان پرهیز شود.

اگر هر گونه دارو نظیر راکوتان و … را مصرف می کنید می بایست به جراح خود اطلاع دهید چرا که میتواند موجب بروز عوارض ناگواری شود .

نقش داروها بر روند عمل جراحی بینی

استفاده از داروها اثرات فراوانی در روند انجام جراحی بینی و حتی بعد از آن خواهد داشت. بدین جهت بهتر است پیش از آن که اقدام به عمل بینی نمایید، در صورت مصرف هر نوع دارو پزشک خود را در جریان قرار دهید. به عنوان مثال توصیه می شود استفاده از داروهایی مانند ویتامین E، آسپرین، ناپروکسن و بروفن به مدت 1 الی 2 هفته پیش از جراحی بینی قطع شود .

استفاده از پماد پس از جراحی بینی

پس از جراحی بینی پزشک به منظور تسریع در فرایند درمان و رفع کبودی، تورم، زخم های داخل و خارج بینی و درد و همچنین به حداقل رساندن جای بخیه، پمادها و داروهایی را تجویز می کند که بهتر است برای کسب بهترین نتیجه از تمامی آنها طبق دستور پزشک استفاده نمایید.

باید گفت پیشگیری بهتر از درمان است بدین جهت پیش از اقدام به عمل جراحی بینی لازم است به پزشک خود در خصوص بیماری و مصرف داروهای خود اطلاع دهید. بنابراین چنانچه خواهان زیبایی و سلامت خود هستید در صورت استفاده از هر گونه دارو چه به صورت موقت و چه به صورت طولانی مدت پزشک خود را در جریان قرار دهید تا از بروز عوارض پیشگیری کنید و بهترین نتیجه را از این عمل کسب نمایید.

 

دکتر محمد مسعود یزدانی

متخصص جراحی فک و صورت و جراح پلاستیک بینی

نظر بدهید

برچسب‌ها

اقدامات قبل و بعد از جراحی بینی بهترین جراح بینی بهترین جراح بینی استخوانی در تهران بهترین جراح بینی در تهران بهترین جراح بینی در قم بهترین جراح بینی در کرج بهترین جراح بینی فانتزی بهترین جراح بینی فانتزی در تهران بهترین جراح بینی گوشتی در تهران بهترین جراح بینی گوشتی در کرج بهترین جراح فک و صورت در تهران بهترین جراحی بینی در تهران بهتی جراح بینی گوشتی در تهران بهرین جراح بینی در تهران تفاوت جراحی بینی به روش باز و بسته جراح بینی جراح بینی استخوانی جراح بینی در تهران جراح بینی گوشتی جراحی انحراف بینی جراحی بینی جراحی بینی استخوانی جراحی بینی باز جراحی بینی به روش بسته جراحی بینی در بارداری جراحی بینی در تهران جراحی بینی فانتزی جراحی بینی گوشتی جراحی فک جراحی پلاستیک دکتر مسعود یزدانی رینوپلاستی عمل بینی عمل جراحی بینی مراقبت های پس از عمل بینی نتیجه عمل بینی هزینه جراحی بینی هزینه جراحی بینی استخوانی هزینه جراحی بینی در تهران هزینه جراحی بینی در قم هزینه جراحی بینی گوشتی هزینه جراحی رینوپلاستی در کرج هزینه سپتوپلاستی در کرج هزینه عمل زیبایی بینی ورزش بعد از جراحی بینی
Call Now Buttonتماس با دکتر یزدانی

جراحی بینی در تهران

جراح بینی در تهران بهترین جراح بینی جراح بینی جراحی بینی